2010-11-14, 00:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Diseased
Och då är frågan vad du vill ge till dina barn? Ett mångkulturellt judiskt helvetesexperiment som troligtvis kommer att förkorta deras liv med ända upp till 70år eller en trygg och sund uppväxt där moral, ansvar och plikt går före egoism, individualism och girighet?

Hur ska ansvar och plikt gå före egoism och profithunger? Människan funkar inte så.
Citera
2010-12-23, 14:28
Medlem
sexfemins avatar
Viktigaste delen av mitt liv var när jag öppnade ögonen och till viss del börja förstå vad vi lever i
Citera
2010-12-23, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sexfemin
Viktigaste delen av mitt liv var när jag öppnade ögonen och till viss del börja förstå vad vi lever i
och vad är deT?
Citera
2010-12-23, 16:18
Medlem
sexfemins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stoffeboyi
och vad är deT?

Det är upp till var och en att förstå. Går inte att förklara i ord
Citera
2010-12-23, 17:53
Medlem
Crow31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
Vad är det absolut viktigaste i ditt liv?

Vi måste se oss själva i ett större perspektiv.

"vita", "vårt egna folk", "våra barns framtid" osv osv....

Det absolut viktigaste i mitt liv är min familj, utbildning och framtid.

Ett större perspektiv? Ta en titt: http://www.youtube.com/watch?v=oAVjF_7ensg

Med dessa ständiga "raskrig", och hat som bland annat du bidrar till så kommer världen aldrig att bli till den som vi vill att våra barn ska leva i. Jag vill inte att mina barn ska växa upp i ett samhälle där människor föraktar varandra pågrund av hudfärg och härkomst. Vill du det?
Citera
2010-12-23, 17:59
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crow31
Det absolut viktigaste i mitt liv är min familj, utbildning och framtid.

Ett större perspektiv? Ta en titt: http://www.youtube.com/watch?v=oAVjF_7ensg

Med dessa ständiga "raskrig", och hat som bland annat du bidrar till så kommer världen aldrig att bli till den som vi vill att våra barn ska leva i. Jag vill inte att mina barn ska växa upp i ett samhälle där människor föraktar varandra pågrund av hudfärg och härkomst. Vill du det?

Det vill inte jag heller. Och den enda lösningen på dessa problem är rasmässig separation. Detta "raskrig" som du kallar det, är den enda lösningen på de problem vi ser idag.
Citera
2010-12-23, 18:02
Medlem
HIDEKAI11s avatar
Jesus. Utan honom vill jag hellre dö.

Glöm pengar. Glöm all girighet och rädsla.
Göra er fria från allt hat.
Citera
2010-12-23, 22:09
Medlem
Idiadors avatar
Efter att ha läst alla inlägg i den här tråden, kan jag inte göra annat än att applådera Alpha-Omega för hans många gånger ypperliga argument. Jag ska citera hans argument som jag tyckte var bäst och ni rasister som vill kan gärna bemöta dem:

Citat:
Jag har inte förkastat alla gemenskaper. Det finns dock en mycket viktig skillnad mellan egoistisk gemenskap och ex. nationalistisk sådan. En egoistisk gemenskapa uppkommer mellan två individer som finner något att värdera i varandra - de finner ett nöje av varandras vänskap, de kan lita på varandra i svåra situationer och de beundrar varandra för sina styrkor. Detta står i kontrast till nationalistisk gemenskap, där gemenskapen istället bygger på att man upphöjer någon meningslös egenskap som det högsta värdet och inte ser individen bakom - där man älskar någon, inte för dens kvalitéer eller förmågor, utan för någon trivial egenskap som inte har något med personen att göra och där man accepterar hur mycket inkompetens, falskhet och jävlighet som helst enbart för att personen råkade ha samma hudfärg som en själv eller för att han råkar vara född inom gränsen samma på påhittade område som en själv.

Alpha-Omegas absolut bästa argument. Jag kan inte göra annat än fullständigt hålla med. Det förefaller naturligt för mig att jag dras till människor vars individuella egenskaper liknar mina. Det kan handla om värderingar, om intresse, den intellektuella nivån osv. Att kategorisera människor efter hudfärg och ignorera egenskaperna som individen har, pga. hudfärg, är ologiskt och extremt korkad.

Citat:
Jag förstår mycket väl vikten av att försvara det man värderar - det är bland annat det som egoism handlar om. Vad jag däremot inte förstår är vikten av att sätta sig i fara för det man INTE värderar - det är sånt som altruister gör.

Ok, jag är ingen regelrätt objektivist, men jag håller med den här principen och frågeställningen den ger upphov till: Varför ska jag offra mig för något jag inte värderar/inte har någon betydelse?

Citat:
Men du delar ju inte normer med din granne. Som nationalist/rasmedveten/etnocentriker/vaddunuvillkalladig så är du minst sagt i periferin vad gäller normer i vårat samhälle. Det samma gäller även för mig, förstås, så varför vi pratar om att dela normer med grannen fattar jag inte. Jag skulle inte kunna bry mig mindre om min grannes normer.

Klockren argument, som princip (såklart).

Ett annat argument som var riktig skarp men som ignorerades av er rasister, var bemötandet av det här: Vi har hela tiden vår individuella frihet, men vi är på samma gång hela tiden underordnade något större än oss själv. Alla dessa individers "viljor och intressen" vilar nämligen på samma grund: självbevarelsedrift. Om Sverige utsätt för att hot kommer du att se en intressant sak som kanske kan väcka dig ur din egoistiska slummer: i stort sett ALLA svenskar kommer att vara överens om vad som då är viktigast: att undanröja det som hotar dem. Allas "viljor och intressen" kommer då att domineras av samma sak: vi sätter våra individuella "viljor och intressen" åt sidan därför att vi måste agera som en helhet för att överleva. Och jag säger "dem", eftersom svensken (om inte förr) då kommer att förstå att han ingår i ett kollektiv som kan betraktas just som ett kollektiv av en fiende.

Alpha-Omegas svar:
Citat:
Det du pratar om är en egoistisk union. Det är ett exempel på precis det jag talar - egoism och individualism. De samarbetar för att det är i deras intresse att göra så, inte för att de blivit förledda att tro på tomma koncept så som "folk" och "ras".

Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
Vad är det absolut viktigaste i ditt liv?

Är det att tjäna så mycket pengar som möjligt? Är det att komma överens med andra personer i din omgivning, att bli populär? Är det säkerhet eller lycka? Givetvis så vill de flesta av hos ha en ekonomisk säkerhet, och de allra flesta vill vara lyckliga. Men för många av oss finns det saker som är viktigare än säkerhet och personlig lycka. Jag talar nu givetvis till de mer seriösa skribenterna och läsarna här på forumet - till de som är kapabla att förstå saker som "plikt" och "ansvar". Pliktkänsla och ansvar, dessa är nästan förbjudna ord idag, definitivt inte moderna eller eftersträvansvärda.

....text

Inget illa menat, men fan vad det kändes som om det var Vakttornet jag läste. Från ingenstans och utan anlendning är jag född med skuld, med en börda åt den vita rasen, för jag är tvungen att betala för det är min plikt, ''mitt ansvar'' för Jesus som dog för vår skull, nej, jag menar ''folket'' som har byggt upp vårt land. Givetvis, Jesus är utbytt här mot ''folket/förfäderna'', och Satan som styr världen är utbytt mot den onda juden. Eller hur?

Det kanske är bara jag, men jag ser extremt många likheter mellan er och religiösa sekter. Tror ni att jag ser det jag vill se eller är det bara en slump att ni är så lika religiösa sekter?
Senast redigerad av Idiador 2010-12-23 kl. 22:28.
Citera
2010-12-23, 22:26
Medlem
Idiadors avatar
TS, jag har en idé. Jag bor rätt så nära Jehovas Vittnen och jag faktiskt mött några gånger deras representanter samt blivit knakat på dörren både en och två gånger och fått en massa broschyrer. Förutom ''vilken är meningen med livet'', hade jag uppskattad om du startade en tråd med frågan ''Vem styr egentligen den här världen?''.

Det är ju perfekt och du kan lägga fram dina bevis så att folk kan höra, som Jehovas Vittnen kallar det, ''the good news'' och bli frälsta av ditt budskap. Seriöst, jag har aldrig tänkt på det innan, men ni är fan rätt så lika ni, rasister, och Jehovas Vittnen.

Många har säkert insett det innan mig, men jag är ju en amatör i ämnet så det uppskattas om du kunde göra en sån tråd med juden som utgångspunkt. Jag ser fram emot tråden!
Senast redigerad av Idiador 2010-12-23 kl. 22:31.
Citera
2010-12-23, 23:31
Bannlyst
pengar, snygga brudar, familjen..
Citera
2010-12-24, 01:39
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idiador
Jag har inte förkastat alla gemenskaper. Det finns dock en mycket viktig skillnad mellan egoistisk gemenskap och ex. nationalistisk sådan. En egoistisk gemenskapa uppkommer mellan två individer som finner något att värdera i varandra - de finner ett nöje av varandras vänskap, de kan lita på varandra i svåra situationer och de beundrar varandra för sina styrkor. Detta står i kontrast till nationalistisk gemenskap, där gemenskapen istället bygger på att man upphöjer någon meningslös egenskap som det högsta värdet och inte ser individen bakom - där man älskar någon, inte för dens kvalitéer eller förmågor, utan för någon trivial egenskap som inte har något med personen att göra och där man accepterar hur mycket inkompetens, falskhet och jävlighet som helst enbart för att personen råkade ha samma hudfärg som en själv eller för att han råkar vara född inom gränsen samma på påhittade område som en själv.

Nationalistisk gemenskap innebär inte kärlek på ett individuellt plan, likt det Alpha-Omega vill kalla "egoistisk gemenskap", men som jag snarare skulle vilja kalla ömsesidig gemenskap. Nationalistisk gemenskap handlar om den kollektiva gemenskapen som råder inom en nation, mellan folket. Att förneka att denna typ av gemenskap överhuvudtaget existerar är naturligtvis oerhört patetiskt. Jag har aldrig påstått, vilket Alpha-Omega verkar tro, att en slags nationalistisk kärlek till folket går att likställa med en ömsesidig kärlek mellan två individer inom exempelvis en familj eller ett kärleksförhållande. Att han sedan väljer att kalla dessa folkliga egenskaper för "meningslösa" och "triviala" är ju en definitionsfråga. Jag anser däremot att de egenskaper som folket som kollektiv bär på i allra högsta grad inte är "meningslösa och triviala".

Sociologen Émile Durkheim utvecklade teorierna om social gemenskap och sammanhållning, och myntade bland annat frasen "Samhället är större än summan av sina beståndsdelar". Ett samhälle, med ett folk av kulturellt och etniskt homogen sammansättning, är i yttersta grad något mycket mer än summan av varje enskild individ. Det råder inte bara ett samspel mellan samhällets alla individer, utan det finns även en underliggande gemenskap vars krafter håller samman den struktur som populationen ger upphov till. Att ömsesidig kärlek går att skilja från nationalistisk kärlek är naturligtvis en självklarhet. Jag älskar inte varje enskild individ inom det svenska folket, men jag älskar folket, som kollektiv, vars samlade sociala och produktiva handlingar gett upphov till det här landet, till den här världen, den vita världen. Den nationalistiska gemenskapen syftar därmed inte till människors individuella egenskaper så som kompetens, falskhet eller "jävlighet".

Läs sociologi på en något högre nivå än samhällskunskapsböckerna i gymnasiet, så kanske du inser vad ett samhälle är, hur det byggs och upprätthålls - och kanske framför allt: Hur det förstörs.

Citat:
Ok, jag är ingen regelrätt objektivist, men jag håller med den här principen och frågeställningen den ger upphov till: Varför ska jag offra mig för något jag inte värderar/inte har någon betydelse?

Poängen är ju att det har en betydelse. Nu verkar hans inlägg vara taget ur sitt kontext, men hela konceptet bakom "egoismen", "anarkismen", eller vad Alpha-Omega nu förespråkar, faller på sin egen orimlighet. Ett samhälle vars grund bygger på egoism kan aldrig fungera på ett sunt och stabilt sätt. Ett samhälle måste byggas på en slags kollektiv vilja till produktivitet, samlevnad och värnande. Varje kultur i världen bygger på den kollektiva gemenskapen mellan folkgrupper.

Citat:
"Det du pratar om är en egoistisk union. Det är ett exempel på precis det jag talar - egoism och individualism. De samarbetar för att det är i deras intresse att göra så, inte för att de blivit förledda att tro på tomma koncept så som "folk" och "ras"."

Egoistisk union är inget annat än ett koncept, en hypotes, en vision, ett påhitt, som saknar verklighetsförankring när det kommer till stora, nationsmässig, samhällen. Det finns hundratals, förmodligen tusentals, exempel på unioner som bildats av helt andra orsaker än egoism. Jag tycker Cimmerians inlägg är oerhört kraftfullt, och Alpha-Omegas svar är oerhört svagt. En soldat som drar ut i krig för att försvara sitt land och är beredd att dö för sakens skull, gör (gjorde?) inte det av sin egna egoistiska vilja att få leva vidare. Utan för sitt folk, och det land som han eller hans förfäder byggt och håller kärt. Ett land är ju sannerligen ingen individuell egendom, utan en kollektiv. Menar du att soldaten drar ut i krig för att försvara sin egna åkerplätt, eller drar han ut i krig för att kämpa för att det som hans förfäder dött för att bygga? Det land som hans folk byggt? En åkerplätt går ju sannerligen att beskydda på så många andra sätt än att dra ut i krig tillsammans med tusentals andra soldater.

Att han överhuvudtaget benämner folk, och ännu vidrigare, ras, som "tomma koncept" är klandervärt på alla tänkbart möjliga plan. I synnerhet ras, som ju är en vetenskaplig självklarhet - medan "folk" snarare är ett sociologiskt begrepp, men inte för den delen särskilt mindre "tomt" än begreppet "ras".

Citat:
Inget illa menat, men fan vad det kändes som om det var Vakttornet jag läste. Från ingenstans och utan anlendning är jag född med skuld, med en börda åt den vita rasen, för jag är tvungen att betala för det är min plikt, ''mitt ansvar'' för Jesus som dog för vår skull, nej, jag menar ''folket'' som har byggt upp vårt land. Givetvis, Jesus är utbytt här mot ''folket/förfäderna'', och Satan som styr världen är utbytt mot den onda juden. Eller hur?

Det kanske är bara jag, men jag ser extremt många likheter mellan er och religiösa sekter. Tror ni att jag ser det jag vill se eller är det bara en slump att ni är så lika religiösa sekter?

Detta är ett klassiskt exempel på ett tu quoque-argument. Att jämföra människor eller grupper vars ideologiska eller religiösa uppfattning kan likna min, och bevisats fel, är inte ett bevis för att jag har fel. Det är även ett utmärkt exempel på svag liknelse, vilket bara bevisar din desperata brist på argument.
Senast redigerad av Skogsvatte 2010-12-24 kl. 01:45.
Citera
2010-12-24, 02:35
Medlem
SFC1977s avatar
Vår tids Galileo är på G igen.
Vad är viktigare än dina rättigheter och frihet som människa?
TS har uppenbarligen lyssnat på många okloka människor.

En klok man sa en gång: Rädsla och hat skapar enfald.

En klok man sa en gång: Du har samma rättigheter som din granne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in