2010-10-03, 19:02
Medlem
Skogsvattes avatar
Vad är det absolut viktigaste i ditt liv?

Är det att tjäna så mycket pengar som möjligt? Är det att komma överens med andra personer i din omgivning, att bli populär? Är det säkerhet eller lycka? Givetvis så vill de flesta av hos ha en ekonomisk säkerhet, och de allra flesta vill vara lyckliga. Men för många av oss finns det saker som är viktigare än säkerhet och personlig lycka. Jag talar nu givetvis till de mer seriösa skribenterna och läsarna här på forumet - till de som är kapabla att förstå saker som "plikt" och "ansvar". Pliktkänsla och ansvar, dessa är nästan förbjudna ord idag, definitivt inte moderna eller eftersträvansvärda. Media, TV och tidningar, har lärt oss att vara misstänksamma och varsamma mot personer som talar om sådana här saker. Det här är någon slags "må bra"-generation, en konsumtionsgeneration. Men människorna jag talar till idag (t.o.m. här på forumet finns endast ett fåtal - jag talar naturligtvis om människor som ambiscko, Varnagel, Ezzelino, Cimmerian, Straybullet, Kafir, Diseased, Schnuppfen, servus eller the_dude82) - vi vet att något som är mycket viktigare än att må gott är att göra gott, att göra rätt! Det absolut viktigaste är att använda sitt liv på rätt sätt. Att ha ett syfte, ett ändamål, och följa detta syfte på effektivast möjliga sätt och att - oberoende av vad någon säger till dig - tro på dig själv.

Vi måste se bortom våra bankkonton, personliga hobbies och nöjen, och vår omedelbara gemenskap, för att kunna hitta ett syfte. Vi måste se oss själva i ett större perspektiv, och förstå hur våra egna liv är viktiga som en del i världen runt omkring oss. Inte bara här och nu, utan även hur vi och våra förfäders liv var viktiga för dåtiden, och hur vi är viktiga för framtiden. Vi måste se våra liv som en del i den historiska processen. När vi gör detta - när vi se oss i själv i ett större kontext - då börjar vi förstå vårt ansvar, vårt syfte. Vi börjar förstå vad som verkligen är viktigt i våra liv. Vi börjar inse att vi har ett ansvar för människorna som levde före oss, och gjorde det möjligt för oss att leva. Människorna och genierna vars arbete och uppoffringar byggde vår värld åt oss, byggde vår civilisation. Människorna som gav oss vår kultur. Vi måste säkerställa att deras strävan och uppoffringar för världen inte var förgäves.

Vi har ett ansvar gentemot människorna som kommer efter oss, ett ansvar gentemot alla framtida generationer av vårt folk. Vi måste säkerställa att det som vi ärvt från våra förfäder kan bevaras, förbättras och stärkas av oss! Det här är det absolut viktigaste i våra liv. Att förstå detta syfte. Att förstå vårt ansvar! Det är åtminstone viktigt för oss som är seriösa med våra liv, människorna som inte blivit korrumperade och trivialiserade av att titta för mycket på TV.

Vi måste oroa oss för vad som händer i vår värld idag. Vi måste involvera oss, och ta vara på vårt ansvar!

För det första håller Europa och resterande delar av den vita världen på att förvandlas från vita, till svarta platser. För det andra så accepterar och pådriver våra regeringar medvetet denna utveckling. För det tredje så motsätter sig inte majoriteten av den vita populationen denna utveckling, den accepteras och anammas. Och för det fjärde: Massmedia, opinionsbildare, TV och tidningar, kontrollerade av judar, verkar som den drivande kraften bakom allt detta.

Vad detta betyder för oss som har en gnutta känsla av plikt och ansvar är att vi sätts inför vår civilisations största hot någonsin, hotet om utrotning. Och att vi måste göra vad än vi kan för att minska det här hotet.

1. Vi måste neutralisera eller bekämpa de två drivande krafterna bakom vår civilisations förfall. Regeringen och den sionistiska median.

2. Påbörja tillfriskningsprogrammen för våra svårt indoktrinerade och hjärntvättade folk - tillbaka till saker som plikt och ansvarskänsla!

Jag har inte ens nämnt hur vi ska hantera negrerna och araberna i vår närhet, men dessa är element som vi vet att vi kan hantera, så fort vi hjälpt vårt egna folk.

Ingen förlust kan någonsin bli större genom att agera och förlora, än att inte agera alls. Hur små chanserna för vinst än är, hur höga oddsen än må vara, vi måste agera. Det finns ingenting som kan rättfärdiga passivitet i det här läget. Inte bekymmer över karriären, familjeproblem, personlig säkerhet eller popularitet. Om vi inte agerar kommer vi förlora allt. Alla anledningar till att leva. Alla anledningar för vilka våra förfäder levde och kämpade och uppoffrade och led och dog. Det dödligt destruktiva smutset hos judisk liberlism kommer att sprida sig (och sprider sig) som en löpeld över våra land, och kommer att leda till vår egna utrotning.

Det absolut viktigaste vi kan göra i dagsläget, vårt första steg, är att väcka våra folk från sin trolska ursömn, att utbilda och sprida sanningen. Vi vet att många kommer vägra inse faktum, man kommer att vara rädd att lyssna till eller anamma allting som inte är politiskt korrekt. Men hos varje dåre vi finner som blundar för verkligheten, kommer vi finna någon som redan har en förståelse för de saker som vi talar om. En person som bara behöver höra oss säga det, för att inse att hans förståelse är korrekt!

Åter igen hoppas jag att någon lyckats ta sig igenom texten, och kanske lyckades jag väcka den där gnistan av förstånd hos någon mångkulturalistisk stackare. Kudos går också till William L. Pierce, som i alla lägen och än idag är en stor inspirationskälla för vita.
Senast redigerad av Skogsvatte 2010-10-03 kl. 19:13.
Citera
2010-10-03, 19:19
Medlem
danwars avatar
Hejsan!

Jag tycker personligen att det är viktigt att tro på sig själv, men är det något jag tycker är ännu viktigare så är det att tvivla på sig själv. Om man har en tro eller en övertygelse som inte tål att utmanas så kan denna inte vara särskilt stark (eller hållbar). Man måste med öppet sinne lyssna på andra och, ensam och med klart sinne, ställa deras åsikter mot sina egna. Man måste konstant göra detta för att kunna utvecklas och bli en bättre människa.

Jag förstår inte riktigt syfte med tråden. Du skriver att det första målet är att "väcka våra folk från sin trolska ursömn, att utbilda och sprida sanningen". Detta ser jag ingenstans i din text? Jag vill gärna ha lite källor, lite mer fakta, lite mer av dina egna åsikter. Det enda jag tolkar av din text nu är att du är lite av en nazist som inte vill skylta för mycket med dina åsikter. Detta är obehagligt, och jag hoppas att det inte var din åsikt.
Citera
2010-10-03, 19:25
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av danwar
Hejsan!

Jag tycker personligen att det är viktigt att tro på sig själv, men är det något jag tycker är ännu viktigare så är det att tvivla på sig själv. Om man har en tro eller en övertygelse som inte tål att utmanas så kan denna inte vara särskilt stark (eller hållbar). Man måste med öppet sinne lyssna på andra och, ensam och med klart sinne, ställa deras åsikter mot sina egna. Man måste konstant göra detta för att kunna utvecklas och bli en bättre människa.

Jag förstår inte riktigt syfte med tråden. Du skriver att det första målet är att "väcka våra folk från sin trolska ursömn, att utbilda och sprida sanningen". Detta ser jag ingenstans i din text? Jag vill gärna ha lite källor, lite mer fakta, lite mer av dina egna åsikter. Det enda jag tolkar av din text nu är att du är lite av en nazist som inte vill skylta för mycket med dina åsikter. Detta är obehagligt, och jag hoppas att det inte var din åsikt.

Givetvis är personligt tvivel oerhört viktigt. Att lyssna på andra och dra en logisk slutsats är ju själva grundstommen till hur man skapar en politisk eller ideologisk uppfattning. Jag har skrivit tillräckligt med fakta och presenterat tillräckligt med källor för mina påståenden här på Flashback. För en sammanfattning av flertalet så hänvisar jag dig till tråden Vem är galen? - En rasistisk samhällsanalys där debatten för en gångs skull hålls på en hög nivå.

Givetvis är detta min åsikt. Något annat vore ju snudd på hyckleri. Syftet med tråden är att förhoppningsvis få en del människor att tänka till lite extra när man ställer sig frågan om vad som faktiskt är viktigt i ens liv, och att peka på potentiella lösningar för den otroliga problematik som hänger över de europeiska folken när det kommer till invandringsfrågan.
Senast redigerad av Skogsvatte 2010-10-03 kl. 19:30.
Citera
2010-10-03, 21:04
Medlem
trickydicks avatar
Själv tycker jag den viktigaste frågan är den nordiska rasens överlevnad. jag tror också att utan den vite mannen så kommer utvecklingen att avstanna, Den gule mannen har iofs intelligensen, men inte kreativiteten och har individualiteten att fortsätta utveckla värden tekniskt och kulturellt. Negern och araben är bara ett dragankare när det kommer till samhällsutveckling.

Tror tyvärr att många håller med om att man inte skall negrifirera Sverige, men skatter och RUT-avdrag var en viktigare fråga. Därför fick SD ett ganska mediokert valresultat.
Senast redigerad av trickydick 2010-10-03 kl. 21:08.
Citera
2010-10-03, 22:54
Medlem
SFC1977s avatar
Vad som är viktig är oftast relativt situationen man befinner sig i. Dom flesta skulle nog svara familjen i dagens Sverige.

Försök förstå naturrätten som jag har skrivit om så kommer du att förstå bättre. Dagens samhälle är rena paradiset jämfört med de problem som din idélogi skulle skapa.
Citera
2010-10-03, 23:06
Medlem
sven.hedins avatar
För min del trygghet och att känna sig fri, det kan man inte längre i Sverige. Man kan inte gå ut när man vill av risk för att rasfrämlingar kommer att berika en. Jag saknar det gamla trygga Sverige då man kunde gå ut när man ville och risken för att bli berikad var a lika med noll.

T.o.m. ens trappuppgången är numera berikad av blattar som för oväsen dygnet runt. Först babbarna sen kommer resten.
Citera
2010-10-03, 23:20
Medlem
Diseaseds avatar
De två frågor som står närmast mig just nu och som står under störst hot för tillfället är de nordiska folkens fortlevnad och den säregna nordiska kulturens bevarande. Det är det som jag kämpar mest aktivt för men kampen är väldigt bred med många olika frågor. Den handlar om att använda sig av pennans makt och genom upplysning och folkbildning i ett större perspektiv kämpa för europas överlevnad, att synliggöra och bekämpa den judiska dominansen, att sätta sig emot de sjuka ideal som pumpas ut ur de judiska megafonerna och att helt enkelt visa allmänheten att det finns något annat, att det finns en motkraft och att det går att sätta stopp för vansinnet innan det är för sent. Jag tror att folket endast kan väckas underifrån och då passar sig forum som flashback perfekt till skillnad från t.ex. nordisk. Att bara lyckas öppna ögonen på en enda människa är en seger, speciellt om även han i fortsättningen kan övertyga andra.

Men det handlar heller inte bara om att uggla på internetforum. Det kan handla om så skenbart ytliga saker som att äta rätt, vara en respekterad samhällsmedborgare, jobba hårt och att vara både på ett professionellt och privat plan en föregångsman, någon att se upp till.

Varför inte ge sig in i politiken då kan man fråga sig, och det är egentligen mycket enkelt. Som politiker är inte huvudsyftet att göra det som är bäst för Sverige, svenskarna, europa och världen. Det är ett delsyfte visst, men huvudpoängen är att bli vald, att få sin lön på ca 50 000kr per månad och att få bekräftelsen som den mediala exponeringen ger och det är här jag ställer mig på tvären emot vad vi i folkmun kallar för "demokrati". I kampen för nationen och rasen kan man inte kompromissa då det är verkliga frågor på liv och död. Man kan inte förmildra eller anpassa sig för att känslomässigt tilltala den majoritet av befolkningen som i största allmänhet är, i brist på bättre ord, boskap. Det är tuffa frågor som kräver tuffa svar och ingenting man förhandlar om över en kopp kaffe på något trendigt innefik på södermalm.

Den parlamentariska makten ska tas, men med folkets fulla stöd. Det vore ju kul att liksom NSDAP slå demokratin på näsan genom att med demokratiska medel montera ned den, men det är knappast realistiskt i dagens Sverige
Senast redigerad av Diseased 2010-10-03 kl. 23:23.
Citera
2010-10-04, 01:00
Medlem
SFC1977s avatar
En fråga till Skogsvatte och ni andra rasister.

Kan en tidning som Expo existera i ert Sverige?
Citera
2010-10-04, 01:29
Medlem
Det viktigaste i mitt liv är frihet på alla plan. I dagens framskridande samhälle är den rätten till frihet attackerad från alla möjliga olika håll. Från manipulation från samhället via skola och media att infestera själen hos en oliktänkande med skuld eller skamkänslor för att man tycker på ett visst sätt. Till kemikalier som är skadliga för den mänskliga kroppen i allt fler produkter, floriderat dricksvatten. Den akuta galenskapen av psykiatrin som är en bluff för att kemiskt förstöra invidens hjärna.

Jag förstår inte riktigt vad din exakta frågeställning är här och jagh gick lite offline för att belysa helheten med det som sker. Idag sker en för mig rysande hög nivå utav massimmigration till Sverige. Netto ca 70 000 om inte mer per år. Detta har givetvis ingenting med solidaritet för folk i andra delar av världen att göra. Eftersom att ta tag i den extrema misär folk lever i skulle sverige behöva ta emot 70 miljoner om året i 1000 år framöver eftersom det finns så många människor berättigade att komma hit om man skall gå utefter de krav som ställts på nuvarande immigranter.

Jag är dock inte av åsikten (notera har inte anmärkt på att någon har nämnt detta heller i denna tråd.) att folk är av olika värde eller bättre/sämre än någon annan folkgrupp,vi är alla utsatta för manipulation. Många afrikanska länder har skuggregeringar som styr dem och underifrån skapar osämja bland folket vilket får dem att välja att komma till Europa medans deras länder plundras av mulinationella företag, de gör inte motstånd för de är i lala land och pasiviserade av drömmen om västerlandet.

Göteborg staden där jag bor har uppvisat något årsgammalt resultat av närmare 36% invandrare som nu säkert är uppe i 38 på väg till 40%, detta är nästan halva staden, och tro mig folk märker det här nu. Jag tycker inte det är rätt att göra detta till en fråga om ras, även om jag förstår att folk som kommer hit är mycket annorlunda i sitt sätt och kultur, som vid vissa tillfällen må vara mer våldsamma men långt ifrån alltid. Vi blir alla manipulerade vi blir alla våldtagna vi får leva i detta elände. Svenskarna får se hur sitt land blir mindre deras och mer någon annans, utan historia eller rötter till området kan respektlöshet lätt frodas. Folk i Afrika får se hur manipulerade krig bryter ut, hur multiföretag vansinnigt förorenar miljön och lämnar befolkningen till att dö av gifterna. Att Sveriges statsminister i solidaritetens tecken för de olika folkgrupperna på denna jord skulle gå ut och kräva omedelbar bojkott och exponera Shells hemskheter i Nigeria, för att arbeta för ett bättre hem för Nigerianer i exil i Europa kommer aldrig att ske. Varför inte? För att det är en smäll i ansiktet på männen som styr hans intressen och håller oss i ett maktgrepp.

Om det är en kamp mot massinvandringen du förespråkar är den legitim det finns inga goda avsikter med den. Men då måste man se helheten i alla led, Jag är starkt emot rasism och jag hoppas fler här är det. Men jag anser att det är helt acceptabelt att vilja bevara sitt folks rätt till fortsatt existens och sitt lands territoriella gränser, inga konstigheter med det. En liten minoritet av invandrare skulle inte hota detta anser jag, en större grupp ja mycket möjligt.
Senast redigerad av SmokingJoe 2010-10-04 kl. 01:40.
Citera
2010-10-04, 10:13
Medlem
Diseaseds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SFC1977

Expo är en vänsterextrem tidning som glorifierar våld mot nationella och som uppmuntrar till detsamma. Den styrs av judar och är AFA-medlemmars första steg för att bli PK-journalist på aftonbladet.

Mitt svar alltså: Nej. Judarna ska fråntas mediala maktpositioner och ersättas med svenskar som sätter svenskarnas intressen först. Expo är en av de tidningar som först ska reformeras. Men med det sagt menar jag inte att vänstertidningar ska vara förbjudna men med den smutsiga agenda och historia som Expo har och fortfarande står för så är den inte välkommen i ett svenskt Sverige
Senast redigerad av Diseased 2010-10-04 kl. 10:24.
Citera
2010-10-04, 11:12
Medlem
Ju mer jag läser på flashback desto mer "pk" blir jag. Att vara flashback-korrekt har blivit populistiskt och det är omodernt att vara "pk." Jag tar det som en komplimang att bli kallad vid skrivna förkortning.
Citera
2010-10-04, 12:32
Medlem
Cimmerians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SFC1977

Varför inte? Under förutsättningen att Expo granskas lika hårt som alla andra föreningar kring en åsikt som berör samhället i stort: Vilka är de? Vad vill de? Hur finansieras de? Vilka är deras mål? Vad är de missnöjda med? Vad vill de ändra?

Sammanslutningar kring samhällsfrågor, med en vilja att bekämpa eller främja något, ska alltid granskas hårt och ständigt belysas så att vanligt folk är varse deras existens och deras mål.

Som det är nu agerar vissa grupper, däribland vämjeliga Expo, i det mörka - och när de kommer ut i ljuset gör de det som något slags "experter" på det som våra veka journalister har bestämt är "Det Goda", och sätts därför på en plattform där DE granskar och talar om andra, men det omvända sker aldrig.

Angående topic så är det hela väldigt enkelt: ömsesidig altruism är det mest eftersträvansvärda för varje folkslag på jorden. Ömsesidig altruism är ingen intellektuell skapelse: det är kopplat till driften att bevara vår EGNA gener, skydda dem. Alltså är sann altruism för de allra flesta människor helt omöjlig att rikta mot andra folkgrupper - och ju mer främmande, desto svårare blir det.

I första hand är det viktigaste för människan sig själv. Självklart: här finns de gener vi ska sprida och skydda. Sedan: vår partner, ty han/hon ska hjälpa till att sprida och skydda generna. Vidare: våra barn, i vilka vi har investerat våra gener rent fysiskt, vi VET att de bär dem, blir de viktigaste för oss, och givetvis också föremål för vår allra mest generösa form av altruism. Slutligen: alla som tillhör vårt folk - och ett FOLK är ett antal familjergrupper med liknande gener, alla inom gruppen är MÖJLIGA bärare av våra egna gener (vem känner till HELA sin släkt?), och blir därför utan knot föremål för altruism (sociala skyddsnät, social hjälp).

En grupp svarta människor är INTE bärare av våra gener, det VET vi, och DE vet att vi inte är bärare av deras gener. Ytterst liten altruism (på personlig nivå) sker mellan de båda grupperna. Konflikterna kommer som ett brev på posten. Altruismen blir artificiell och inte spontan. Konflikterna blir naturliga och spontana.

All moral härstammar från självbevarelsedriften (bevara och skydda våra gener) - det är därför en individ med fullständigt lugn kan bli krigare och ställa sin kropp mellan fienden och folket. Vilka krigare kan offra sitt liv fullständigt för ett totalt främmande folkslag? Hur många sådana Episka Hjältar finns det? Och hur många Episka Hjältar finns det av dem som har offrat sig för sitt EGET folk? Vad är skillnaden? Innerst inne VET vi att det ÄR skillnad, och poesi och musik och statyer och konst ärar deras minne. Men det hela handlar om självbevarelsedriften: darwinism - gener.

Om jag inte har rätt - fråga er själv om moral - Det Goda - påverkas av geografiskt avstånd? Inte? Tänk er att ni i denna stund hör ett spädbarn gråta utanför ert fönster - där ligger en övergiven bebis. Rusar ni ut och tar hand om det, försöker reda upp det hela? Självklar. Tänkt er att ni HÖR på radion, i denna stund, att en bebis ligger nere på torget, helt övergiven. Är det helt säkert att ni sticker dit? Kanske inte - men vi kan nog vara överens om att många människor beger sig dit för att hjälpa. Eller tänk er att ni hör att det finns bebisar på torget och att en massa kidnappare närmar sig dem för att ta dem - skulle NÅGON inte sticka dit?

Men den här bebisen är inte ensam: i Afrika sker sådant hela tiden. Vi VET detta. Och här är poängen: vi kan när som helst åka ner till Afrika och utöva vår altruism, men de flesta av oss gör det inte? Varför? Vilka är egentligen en moralisk ursäkt för att INTE göra det, om man nu blint tror på altruism mot hela mänskligheten och att "alla är lika"? Dessa ursäkter skulle jag vilja höra. Hur kan geografiskt avstånd förminska en människas moraliska agerande?

För mig är det enkelt: jag känner medlidande med de barn som blir kidnappade av vansinniga negrer i Kongo, och allt annat som sker på jorden som jag hör. Men jag gör inget, och det beror på att jag tycker att det är ÄNNU värre om det sker i Sverige, ÄNNU värre om det sker i min hemstad, ÄNNU värre om det sker i mitt kvarter och VÄRRE ÄNDÅ om det sker i mitt hem, med mina egna döttrar.

Vad är mönstret? Ju närmare händelsen kommer desto STÖRRE är sannolikheten att det handlar om MINA gener, eller liknande gener som min gener kan söka skydd hos.

Det här blev ett långt svar på Skogsvattes "brandtal". Enligt mig kan vi inte välja om våra barn, vi själv, vår partner, vår större familj, våra vänner eller hela vårt folk är viktigast. Helt enkelt därför att det är så totalt sammanlänkat - ungefär som en kedja. Skulle jag sälja mitt land för att rädda mina döttrars liv? Ja, givetvis - men i samma handling skulle jag ju faktiskt ÄNDÅ sälja mina döttrar och mig själv, till ett liv bland främmande folk där våra gener inte betyder ett skit, och där samhällets totala altruism skulle falla MINDRE på mig själv, min familj och mitt eget folk.
Senast redigerad av Cimmerian 2010-10-04 kl. 12:34.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in