2010-10-03, 19:29
Medlem
Alibis avatar
Äh, det är väl bara att skicka henne ett SMS ifall hon inte vill snacka med dig.
Skriv att du av misstag fört över pengar till henne istället för till din morsa eller vadsom, och be henne sätta tillbaks dem på ditt konto.
Citera
2010-10-03, 19:34
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alibi
Äh, det är väl bara att skicka henne ett SMS ifall hon inte vill snacka med dig.
Skriv att du av misstag fört över pengar till henne istället för till din morsa eller vadsom, och be henne sätta tillbaks dem på ditt konto.
Skickade ett sms nu som du skrev. Hoppas verkligen att det här ordnar upp sig, det känns som att det kan bli ett dyrt misstag det här...
Citera
2010-10-03, 19:37
Medlem
ozzyruless avatar
Jag hoppas verkligen du får tillbaks dina pengar TS! Gamla ex vill man inte ha något att göra med!
Citera
2010-10-03, 19:37
Medlem
SilentVictorys avatar
Banken lär fixa det utan problem.
Det är egentligen inget större bekymmer eftersom pengarna kan bevisas vart de egentligen skulle ta vägen.

Du ringer alltså till banken, eller så går du dit och reklamerar en felinsättning.
Citera
2010-10-03, 19:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious
Skickade ett sms nu som du skrev. Hoppas verkligen att det här ordnar upp sig, det känns som att det kan bli ett dyrt misstag det här...

Om hon är sur på dig fortfarande så lär hon ju med största sannolikhet utnyttja denna situation, då får hon övertaget och hämnas på dig.
Citera
2010-10-03, 19:41
Medlem
[Strange Days]s avatar
Tough luck.

Om hon är riktigt jävlig så behåller hon pengarna.
Men å andra sidan så kan banken säkert vara behjälplig vid ett sådant scenario.

Hoppas det löser sig!
Citera
2010-10-03, 19:42
Medlem
TMMs avatar
Citat:
Ja vi har sagt upp kontakten. Jag tror inte hon är sådär jättesugen på att prata med mig och det känns som att risken att hon sätter sig på tvären är rätt stor. Kan hon vägra att skicka tillbaka pengarna?

Hon kanske ser din insättning som en reunion-request?

Citat:
Jag skulle nyss betala min hyra och när jag ska sätta över pengarna råkar jag istället skicka dom till exflickvännen som dumpades för 3-4 månader sedan. Hur fan löser jag detta snabbast och smidigast?

Vad är det förresten för skräp-bank som man kan göra såna fatala misstag på?
Citera
2010-10-03, 19:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TMM

Det är inte bankens fel.
Jag har Nordea, och på deras internetbank så kan man spara konton som man betalat till tidigare, te.x. Mamma, Jultomten osv.
Så för bekvämlighetens skull så klickade han väll i sin hyresvärd i listan men råkade trycka på sitt ex istället.
Citera
2010-10-03, 19:44
Medlem
bjornebarns avatar
Banker gör aldrig överföringar på söndagar, och iaf i min bank (swedbank) kan man avbryta en överföring om den inte är utförd än, även om man har godkänt överföringen och allt.
Citera
2010-10-03, 19:44
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
8200 för att hon ska glömma tidigare misstag av undertecknad.
Citat:
Handelsbanken. Jag skulle välja min hyresvärd i rullgardinsmenyn och klickade helt enkelt fel utan att märka det.
Citera
2010-10-03, 19:45
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjornebarn
Banker gör aldrig överföringar på söndagar, och iaf i min bank (swedbank) kan man avbryta en överföring om den inte är utförd än, även om man har godkänt överföringen och allt.
Det gör dom visst. Vi har samma bank så överföringen skedde direkt.
Citera
2010-10-03, 19:46
Medlem
bjornebarns avatar
Just det, då sker det direkt ja :P Sorry
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in