Jag tycker doftsatta hem tyder på att man har någon annan, otrevligare, doft att dölja. Luktar badrummet viol börjar jag genast sniffa efter underliggande avloppsstank. Det ska inte lukta någonting inomhus... om man inte bakar bullar förstås
Var på ett ställe på jobbet där jag kan svära att det doftade lite svagt viol. Kom ju på tanken att jag skulle ha något som ger en svag god doft i köket och på toaletten.
Jag har googlat runt lite och hittat lite, men jag är inte direkt sugen på att köpa grisen i säcken på nätet. Det jag hittat som verkar mest intressant är en doftsten man lägger en olja på. Läste också om en doftpåse. Jag vill ha något som inte syns eller annars ser estetiskt snyggt ut då jag är mycket för inredning. Doften ska givetvis vara svag och det får vara något som man inte måste fixa med varje dag.
Någon som kan tipsa mig om en affär eller produkt jag bör ta en titt på?
Du borde satsa på doftljus. Hemmet får genast en mysig stämning vilket jag tycker är viktigt.
Jag köper mina ljus på partylight. Dom har flera hundra olika dofter. Dom luktar inte för mycket heller.
Skriver under på och rekomenderar "ren bomull" dofter, de är neutrala och diskreta. Ica maxi har sådana oljor med medföljande vasspinnar. Yankee candles har även den doften som små ljus, dessa lägger jag här och där i mina garderober för att dölja garderobslukt i kläderna och i garderoben som helhet.
Det finns en rökelse av märket Auroshikha med doften African Violet, den är helt underbar. Eldar du intensivt ett par dagar räcker det att tända en var 3:e dag eller så sen, men du kommer göra det mycket oftare för det är så mysigt!
Själv kan jag inte vänta tills Mekonomen öppnar i morgon, kommer hänga på låste och kuta in och köpa en Suomi-wunderbaum till mitt rum! (Sedan kanske vinterdäcksdoften avtar lite)
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!