2010-10-03, 12:10
Medlem
Cruella de Vils avatar
Varför gör ni det? Det är väl bara att testa! Men istället sitter ni här på Flashback och spottar ur er "om jag druckit 5 öl och tar 2 Stilnoct, kommer jag bli flummig då" osv. Man får väl testa och se vad som händer. Är ni oroliga för att det kan vara farligt bör ni ju läsa på innan såklart. Eller låta bli att blanda och ta det var för sig olika dagar.

Det är väl bara att köra och se vad som händer. Det har jag gjort. Visst kan det gå fel ibland men det handlar inte om sådana "monsterdoser" ni frågar om, t.ex. 3 Stilnoct. Frågor i Psykakuten när det handlar om människor som redan TAGIT olika droger och är oroliga är helt okej i min mening, men frågor huruvida ni kommer bli skeva på den och den dosen känns bara så, uttråkande. Och tröttsamt.

Jag placerade den här i det här forumet eftersom det gäller droger rent allmänt och inte specifikt t.ex. Centralstimulantia. Är den helt uppåt väggarna felplacerad får mod göra någonting åt saken.
Senast redigerad av Cruella de Vil 2010-10-03 kl. 12:24.
Citera
2010-10-03, 18:11
Bannlyst
endel är för lata för att läsa på och väldigt många som frågar det är färska och vet inte var dom ska söka, det är ju inte svårt att fatta.
Citera
2010-10-03, 18:13
Medlem
Är det något fel med rådgivning? Varför skulle man inte kunna fråga om sådana saker? Om du inte vill svara så behöver du inte svara.
Fattar inte ens varför man stör sig, klart man väljer den säkra sidan före den osäkre innan man provar på något nytt.
Citera
2010-10-03, 18:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Triwe
Är det något fel med rådgivning? Varför skulle man inte kunna fråga om sådana saker? Om du inte vill svara så behöver du inte svara.
Fattar inte ens varför man stör sig, klart man väljer den säkra sidan före den osäkre innan man provar på något nytt.
att du ens försöker.
Citera
2010-10-03, 18:45
Medlem
furis avatar
Kan väl hålla med dig till en viss del, vissa människor frågar totalt idiotiska saker.. Men det kan också vara jävligt bra att veta vad som händer innan man trycker i sig något.. Själv så tar jag alltid reda på vafan de är jag har för något i handen innan jag tar det...
Citera
2010-10-03, 19:33
Medlem
Dr.Jekylls avatar
Du tycker det är idiotiskt att fråga FÖRE man tar något, om man däremot tar något och det börjar spåra ut för man inte har en aning, då kan man börja ställa frågor i psykakuten. Am i right?

Är du dum i huvudet?
Citera
2010-10-03, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Jekyll
Du tycker det är idiotiskt att fråga FÖRE man tar något, om man däremot tar något och det börjar spåra ut för man inte har en aning, då kan man börja ställa frågor i psykakuten. Am i right?

Klockren sammanfattning av TS budskap
Citera
2010-10-03, 21:05
Medlem
Cruella de Vils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Jekyll

Är du dum i huvudet?
Är Du dum i huvudet?

Nu för tiden känns det som att det är sommarlov året runt här på Flashback. Ständigt trådar där folk frågar om de blir sköna på 2 Stilnoct och 5 öl. Jag vet inte, mod kanske kan samla ihop till en stor tråd med dessa tramsinlägg istället. Om du blir skön på det? Det beror på många saker, tolerans, om du brukat drogen innan, om du tagit någon annan drog samma dag osv. Om du blir skön på det? Vad fan.

Och ja, jag anser faktiskt att det är skillnad på frågor i Drogakuten där människor som dragit i sig en massa undrar om de kommer dö osv än trådar där folk undrar om de kommer bli sköna eller om de riskerar livet med 2 Stilnoct och 5 öl. Ja, jag tycker att en hel del trådar är jävligt korkade. LÄS PÅ lite istället för att ställa onlinersfrågor.
Citera
2010-10-03, 23:14
Medlem
Dr.Jekylls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cruella de Vil
Är Du dum i huvudet?

Nu för tiden känns det som att det är sommarlov året runt här på Flashback. Ständigt trådar där folk frågar om de blir sköna på 2 Stilnoct och 5 öl. Jag vet inte, mod kanske kan samla ihop till en stor tråd med dessa tramsinlägg istället. Om du blir skön på det? Det beror på många saker, tolerans, om du brukat drogen innan, om du tagit någon annan drog samma dag osv. Om du blir skön på det? Vad fan.

Folk frågar för att slippa hamna i:

Citat:
frågor i Drogakuten där människor som dragit i sig en massa undrar om de kommer dö osv

Dessutom har alla inte fri tillgång till marknaden för piller och pulver, så man kan tycka det är lite onödigt att kasta tre dagars sömnmedicin om inget händer.

Det är väl klart man kan undra hur mycket man stoppar i sig, bättre än att "testa" att mumsa i sig en halv lagerhägg och sen göra en tråd när njurarna är halvvägs till Nangiala. Flashbacks sökfunktion fungerar inte alltid heller...

Alltså:
(1) Folk frågar för de hittar inte svar på sin fråga ->
(2) De vill slippa göra något ofarligt/onödigt ->
(3) De slipper posta i drogakuten.

Du tycker alltså (3) är bättre, än att göra (1) och slippa göra (2).
Är du motståndare mot skydd och inte vapen i krig?
Senast redigerad av Dr.Jekyll 2010-10-03 kl. 23:19.
Citera
2010-10-04, 20:45
Medlem
Cruella de Vils avatar
Fast det finns väl mer än Flashbacks sökfunktion? Gamla trådar eller Google? Och se ja, vid så små mängder tycker jag nog att det bara är att testa. Ni behöver inte hålla med mig dock. Visst frågar folk för att de inte hittar svar på sin fråga, men många trådar är ju väldigt lika, kan man då inte ställa frågan i en befintlig tråd? Måste det startas en ny tråd varje gång någon ska testa ett par piller med öl?

Men nog fan måste det finnas NÅGON mer som finner en hel del av dessa trådar och frågor irriterande och onödiga?
Citera
2010-10-04, 21:11
Medlem
Cruella de Vils avatar
Nej jag har ingen abstinens. Jag är heller inte bitter för att jag själv kört på testa först och känn efter sen- metoden med en överdos som resultat. Nu har vi avklarat det.

Jag är en svensson, lever som en übersvensk. Jag tar INGA droger alls. Jag är HELT emot droger. Även emot trådar där folk skakar på benen värre än Nasse när de undrar om de kommer kolavippen av 2 Stilnoct.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in