• 1
  • 2
2010-10-02, 23:07
Medlem
Först och främst vill jag säga att jag vet att jag var extremt naiv och korkad. Jag tycker thomas sabo smyckena är otroligt fina och därför bjöd jag på ett på tradera och vann budgivningen med 200. Saken var den att jag efteråt såg på hans omdöme att han sålt många fejkade ipods osv som inte fungerat och han dessutom sålt mängder med nya thomas sabo smycke. Jag bedömer då risken för att smycket ska vara fejk väldigt stor. Dessutom fick jag upp nu när jag googlade att det cirkulerar mängder med billiga kopior av thomas sabo smycke på tradera.

Jag frågade därför han nu över mejl efter kvitto eftersom man kan fråga efter det med stöd av lagen från 2003 som finns för att förhindra handel med stöldgods. Har inte fått svar från honom om detta ännu.

Men till saken, kan jag nu på något sätt komma ur affären eller är jag körd?
Citera
2010-10-02, 23:14
Medlem
Maximus23s avatar
kontakta tradera o hör med dom
Citera
2010-10-02, 23:15
Medlem
De har skrivit i sina regler att de inte blandar sig i folks affärer
Citera
2010-10-02, 23:17
Medlem
Det värsta som kan hända är väl att du får ett negativt omdöme.
Citera
2010-10-02, 23:21
Medlem
kan de inte gå till inkasso eller nåt?

Upptäckte nu att det är ett företag, gäller inte distansavtalslagen då?
Senast redigerad av thedrunkduck 2010-10-02 kl. 23:23.
Citera
2010-10-03, 00:41
Medlem
Forbliranonyms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thedrunkduck
Först och främst vill jag säga att jag vet att jag var extremt naiv och korkad. Jag tycker thomas sabo smyckena är otroligt fina och därför bjöd jag på ett på tradera och vann budgivningen med 200. Saken var den att jag efteråt såg på hans omdöme att han sålt många fejkade ipods osv som inte fungerat och han dessutom sålt mängder med nya thomas sabo smycke. Jag bedömer då risken för att smycket ska vara fejk väldigt stor. Dessutom fick jag upp nu när jag googlade att det cirkulerar mängder med billiga kopior av thomas sabo smycke på tradera.

Jag frågade därför han nu över mejl efter kvitto eftersom man kan fråga efter det med stöd av lagen från 2003 som finns för att förhindra handel med stöldgods. Har inte fått svar från honom om detta ännu.

Men till saken, kan jag nu på något sätt komma ur affären eller är jag körd?

Om du ringer traderas support på måndag morgon är det nog inga problem med detta.
Citera
2010-10-03, 01:10
Moderator
Arne.Ankas avatar
Står det i annonsen om det är kopior eller inte?
Citera
2010-12-18, 13:24
Medlem
MacClannoughs avatar
Jag lånar denna tråden!!

Jag har budat på en svensk landslags tröja och vann skiten! Men den jag intesåg var att frakten var nästan dyrare än vad tröjan kostar! Jag har kollat på alla andras frakt kostnader på just t-shirts och oftast ligger dem på mellan 30-45 kr men den här snubben ska ha 69 kr

Jag sa att jag inte ville ha tröjan hahaha då lacka han satan och skulle polisanmäla mig och anmäla mig via tradera!

Kan detta verkligen gå så långt som till polisen?? Och är det inte lite väl dyr frakt??
Citera
2010-12-18, 16:23
Medlem
Semestervikaries avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MacClannough
Jag lånar denna tråden!!

Jag har budat på en svensk landslags tröja och vann skiten! Men den jag intesåg var att frakten var nästan dyrare än vad tröjan kostar! Jag har kollat på alla andras frakt kostnader på just t-shirts och oftast ligger dem på mellan 30-45 kr men den här snubben ska ha 69 kr

Jag sa att jag inte ville ha tröjan hahaha då lacka han satan och skulle polisanmäla mig och anmäla mig via tradera!

Kan detta verkligen gå så långt som till polisen?? Och är det inte lite väl dyr frakt??

Till Tradera kan han anmäla dig men tror inte att Polisen bryr sig. En del brukar höja frakten och stoppa mellanskillnaden i egen ficka om de inte fick vad de tänkte sig för varan. Säg att du vill ha det skickat i ett vaderat kuvert från Posten, kostar 35 kronor.
Citera
2010-12-18, 16:26
Medlem
Vattenspanns avatar
Citat:
Jag lånar denna tråden!!

Du kan anmäla honom till Tradera för oskälig frakt. Dom kommer då att mejla honom/henne och varna honom/henne. vet dock inte om det kan påverka just din affär men du har i alla fall lite att "hota" med om han/hon nu hotar dig med anmälan.
Citera
2010-12-18, 23:21
Medlem
Citat:
Jag lånar denna tråden!!

Slutför affären , betala vad han begär , det är du skyldig till eftersom du ingått ett avtal genom att lägga bud på varan och jag antar att frakten var angiven.
När du tagit emot varan , så ser du vad den verkliga frakten är och då anmäler du honom till Tradera.
För att kringå reglerna om avgifter, på den oskäliga extra frakten betalar han igen provision till Tradera .
Citera
2011-12-15, 11:50
Medlem
Har kollat lite på traderas regler och förutom frakten så kan administrativa kostnader lägas på frakten. Gjorde själv den misen med en 1 kronors aktion. Då betalade jag in 1 kr och sa jag har betalat för varan och vad du gör med den bryr jag mig inte för jag betalar inte så hög frakt. Funkade för mig och borde ju inte vara något problem med traderas regler.

Sedan som svar på första frågan så är det väll som de flesta säger ta kontakt med tradera. Om inte han kan styrka att det är äkta borde det inte vara något problem.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in