2010-10-02, 18:09
Medlem
DeToXeDs avatar
Hej !

Jag har en Acer Aspire 5110 med windows 7 som inte startar utan att jag drar ut el sladden ur datorn och startar?

sedan när datorn går igång så står det att windows inte avslutade riktigt (viloläge) och den frågar om jag vill starta felsäkert läge.

jag har försökt att ändra inställningar i kontrollpanelen men har inte blivit nån skillnad.

nån som vet nåt?
Senast redigerad av DeToXeD 2010-10-02 kl. 18:50.
Citera
2010-10-02, 19:04
Medlem
Walkman1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeToXeD
Hej !

Jag har en Acer Aspire 5110 med windows 7 som inte startar utan att jag drar ut el sladden ur datorn och startar?

sedan när datorn går igång så står det att windows inte avslutade riktigt (viloläge) och den frågar om jag vill starta felsäkert läge.

jag har försökt att ändra inställningar i kontrollpanelen men har inte blivit nån skillnad.

nån som vet nåt?

Problemet med din dator är helt enkelt att det är en Acer. Dom är helt värdelösa. Ursäkta den onödiga kommentaren, men jag kunde inte riktigt låta bli.

Men till problemet. Du måste alltså starta den på batterikraft för att den överhuvudtaget ska starta, eller har jag uppfattat det hela fel då?

Ang. starten i felsäkert läge så kan du ju kolla hur det ser ut i bootmenyn och kolla om det är några inställningar där som har blivit knasiga..
Citera
2010-10-03, 00:19
Medlem
DeToXeDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Walkman1337
Problemet med din dator är helt enkelt att det är en Acer. Dom är helt värdelösa. Ursäkta den onödiga kommentaren, men jag kunde inte riktigt låta bli.

Men till problemet. Du måste alltså starta den på batterikraft för att den överhuvudtaget ska starta, eller har jag uppfattat det hela fel då?

Ang. starten i felsäkert läge så kan du ju kolla hur det ser ut i bootmenyn och kolla om det är några inställningar där som har blivit knasiga..

ja den startar bara på batterikraft och acer är fan ingen skit... har aldrig haft problem med den innan förutom trojaner som inte har med märket att göra. jag ska kolla bootmenyn imorgon orkar inte nu
Citera
2010-10-03, 18:57
Medlem
DeToXeDs avatar
EDIT:

Jag återställde alla BIOS inställn. och de löste sig då

Mod kan ta bort tråden
Senast redigerad av DeToXeD 2010-10-03 kl. 19:09.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in