Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-10-02, 13:48
  #1
Medlem
Jag köpte en Dell Studio XPS 1645 för ett par veckor sedan. Den fungerade bra i någon vecka men sen stötte jag på några irriterande problem. Först upptäckte jag ett par döda pixlar på min skärm, sen hängde sig mina media-knappar (Vol up, vol down, cd eject osv) som sitter ovanför tangentbordet, och nu är det även krångel med tangentbordet (måste skriva väldigt sakta för annars snappar datorn inte upp det jag skriver: t ex "Jag behöver hjälp" blir "ag eöver hälp" i normal typing pace. Har ni med Dell Studio-datorer haft liknande problem?
Citera
2010-10-02, 13:55
  #2
Medlem
understrecks avatar
Jag hade den föregående xps modellen som dvd-läsaren strulade på. Felrapporterade det och någon dag senare kom en xps-tekniker hem till mig och bytte ut dvd-läsaren. Allt som allt tog det ~20 min av min tid. Premium service
Citera
2010-10-02, 14:02
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av understreck
Jag hade den föregående xps modellen som dvd-läsaren strulade på. Felrapporterade det och någon dag senare kom en xps-tekniker hem till mig och bytte ut dvd-läsaren. Allt som allt tog det ~20 min av min tid. Premium service

Nice. Har den fungerat bra sedan dess?
Citera
2010-12-16, 16:16
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av polow
Jag köpte en Dell Studio XPS 1645 för ett par veckor sedan. Den fungerade bra i någon vecka men sen stötte jag på några irriterande problem. Först upptäckte jag ett par döda pixlar på min skärm, sen hängde sig mina media-knappar (Vol up, vol down, cd eject osv) som sitter ovanför tangentbordet, och nu är det även krångel med tangentbordet (måste skriva väldigt sakta för annars snappar datorn inte upp det jag skriver: t ex "Jag behöver hjälp" blir "ag eöver hälp" i normal typing pace. Har ni med Dell Studio-datorer haft liknande problem?

Är du näjd med din XPS 16? Hur är skärmen? Ljudnivån. Är sugen på denna pga att RGBLED skärmen ska vara överlägsen andra bärbara?
Citera
2010-12-18, 02:12
  #5
Avstängd
Kursk76s avatar
Köp inte Dell. Jag har själv en Dell XPS 1530 och efter ynka 2 år pajade grafiken. Sämre kvalitet får man leta efter. Jag känner även igen det där med "långsamt tangentbord". Trösten är att dem har någorlunda bra service.
__________________
Senast redigerad av Kursk76 2010-12-18 kl. 02:33.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback