• 3
  • 4
2010-10-06, 21:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Arcanii
Är du förvånad att din dator för tre femhundralappar gick sönder efter 3 år? Är man snål och köper ren skit så händer sånt här. Satsa nästa gång på en dator som kostar mer än 2000
Vad fan vet du om vad den kostade? Bra mycket mer än 3000 kan jag tala om..
Citera
2010-10-06, 21:58
Medlem
faderchristmys:
Helt rätt faderchristmys.

De bruka ta över pris för skräp (stationära märkes datorer). Förut ca 6000-10000kr för sämre prestanda. Samtidigt vet de som bygger själv att för de pengarna fick man en mycket bättre speldator.
Senast redigerad av panpo98 2010-10-06 kl. 22:00.
Citera
2010-10-06, 22:00
Medlem
Jag kan få alla dina delar för 300:- styck, så nej, du betalade inte bra mycket mer än 3000 för den. Och 3000 är också väldigt lite, om du bara har råd att betala några hundralappar kan du väl lika gärna hyra en något bättre, människor behöver lära sig att man kan inte betala 2000 för en dator och förvänta sig att använda den i ett decennium.
Citera
2010-10-06, 22:02
Bannlyst
Tror ni att jag köpte den i går eller något? Nej den är köpt år 2008 när den kom ut(?)
Citera
2010-10-06, 22:04
Medlem
Nej, jag tror inte att du köpte den igår, 1) jag läste igenom tråden 2) jag sa att du inte kan förvänta dig att en dator med så dålig prestanda ska räcka mer än något år eftersom jag visste att du köpt den 07 (som du sa tidigare i tråden).

En dator med skitdelar räcker inte mer än ett-tre år, det är bara så. Om du vill att den ska räcka längre får du lägga ut mer än ett studiebidrag, tyvärr.
Citera
2010-10-06, 22:06
Bannlyst
Citat:
Nej, jag tror inte att du köpte den igår, 1) jag läste igenom tråden 2) jag sa att du inte kan förvänta dig att en dator med så dålig prestanda ska räcka mer än något år eftersom jag visste att du köpt den 07 (som du sa tidigare i tråden).

En dator med skitdelar räcker inte mer än ett-tre år, det är bara så. Om du vill att den ska räcka längre får du lägga ut mer än ett studiebidrag, tyvärr.
Förstår din punkt helt o hållet. Visst den har aldrig vart "best of the best" men den var hyfsad på sin tid om jag inte är helt ute o cyklar..
Citera
2010-10-06, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av faderchristmys
Förstår din punkt helt o hållet. Visst den har aldrig vart "best of the best" men den var hyfsad på sin tid om jag inte är helt ute o cyklar..
Nej, det är bara det att man lätt blir lurad om man inte riktigt vet vad man håller på med, kedjor som t.ex. onoff och elgiganten kör med kvantitet och stora fina rubriker och klistermärken istället för riktig kvalitet, det kan mycket väl vara så att du har betalat en hel del för den datorn, men den var aldrig värd mer än någon tusenlapp.
Jag råder dig att nästa gång fråga på flashback efter tips på dator för att förhindra att du blir lurad av stora nummer och rubriker om du inte vet så mycket om datorer.
Citera
2010-10-06, 23:39
Bannlyst
Citat:
Nej, det är bara det att man lätt blir lurad om man inte riktigt vet vad man håller på med, kedjor som t.ex. onoff och elgiganten kör med kvantitet och stora fina rubriker och klistermärken istället för riktig kvalitet, det kan mycket väl vara så att du har betalat en hel del för den datorn, men den var aldrig värd mer än någon tusenlapp.
Jag råder dig att nästa gång fråga på flashback efter tips på dator för att förhindra att du blir lurad av stora nummer och rubriker om du inte vet så mycket om datorer.
Det ska jag göra
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in