2010-10-02, 12:30
Medlem
Hejsan jag skulle behöva hjälp med min Vista 32-bit stationära dator.

Problemet är att när jag sätter igång datorn så är skärmen svart och för blir svart. Men till slut kan jag lyckas få bild på den genom ett antal omstartningar. Och när jag väll fått bild och kommer till datorn så kanske det tar 5 minuter sen fryser bilden och jag kan inget göra utan att stänga av skiten igen. Och så blir skärmen svart. Detta är jävligt jobbigt och skulle uppskatta all hjälp jag kan få, tack.
Citera
2010-10-02, 12:36
Medlem
Det låter som grafikkortet inte vill vara med.

Har du externt gfk eller sitter det på moderkortet?

När du väl kommer in i win skulle du kunna avinstallera drivrutinerna till gfk och se om det spelar någon roll.
Citera
2010-10-02, 12:46
Medlem
Jag har externt grafik kort och ett ganska bra dessutom och det känns konstigt att det bara börjat krångla så där helt plötsligt. Dessutom hände det på båda mina datorer (både vista och xp) under samma natt konstigt nog.

och jag tror inte jag skulle hinna avinstallera drivrutinerna innan den laggar fast igen
Citera
2010-10-02, 14:37
Medlem
Kan ingen hjälpa mig?
Citera
2010-10-03, 06:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohanD12
Kan ingen hjälpa mig?

Räkna med det värstam, för eller senare kommer den att krascha totalt om du stänger av den med knappen som du gör. Har du backup på dina grejer? Om du har det, kör en Recovery så du återställer datorn helt som du fick den vid köpet.
Om du inte har det, försökt att göra backup på de viktigaste grejerna i datorn och efter det göra en recovery.
Citera
2010-10-03, 07:16
Medlem
KongKeyDons avatar
Kan även vara nätaggregatet som gett med sig och levererar för låg spänning.

Är du kunnig kan du mäta på aggregatet och se vad det levererar, annars är det att låna från någon kompis för att se om det blir bättre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in