2010-10-02, 04:04
Medlem
Tjena

Vad jag kan se så har min arbetsgivare i princip dragit lika mycket skatt som det står @ hurmycketskatt.se, någon som vet om det finns någon slags marginal där? Är lite rädd för restskatt..
Citera
2010-10-02, 10:47
Medlem
LosGalantoss avatar
Det stämde inte riktigt på mig hade 200kr mer ut enligt deras tabell än vad jag har på riktigt!

"Din kommunala skatteskatte sats är: 33,06% och ditt skattetryck är 23,53%
Arbetsgivare drar av enligt tabell (skatteverkets anvisning) och därför dras det i regel någon mer. Tjänsten är i BETA och dessa siffror utlovar inte att det är det du får ut från din arbetsgivare."
Citera
2010-10-02, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LosGalantos
Det stämde inte riktigt på mig hade 200kr mer ut enligt deras tabell än vad jag har på riktigt!
Du kanske får restskatt på 2400 kr nästa år då?

Jävla bra sida faktiskt! Man blir mörkrädd när man jämför skatt i tabben "topplista".
Tur man bor i en "topp 15" kommun iaf.
Citera
2014-05-03, 20:18
Medlem
Bumpar tråden!. Stämmer nettolönen för er andra?
Citera
2014-05-04, 01:14
Medlem
Fopolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vindsurfaren
Bumpar tråden!. Stämmer nettolönen för er andra?

Den stämde väl rätt ok men litar mer på Skatteverkets egna skatteuträknare, förutsatt att man knackar in rätt procentsatser, vilket jag inte riktigt tyckte att hurmycketskatt.se hade i mitt fall.
Citera
2014-05-04, 15:59
Medlem
lambdashipstates avatar
Det är väl bara att gå in på skatteverket och slå upp i skattetabellerna där och jämföra?
Citera
2014-05-04, 23:24
Bannlyst
nej jag får ut 800 mindre än den sidan säger. men så får jag också tillbaka 5000 på skatten ;S
Citera
2014-05-05, 06:22
Medlem
Det stämmer! Eran riktiga skattetryck är den som visar på sidan MEN arbetsgivaren drar alltid lite mer skatt från din lön för att undvika restskatt. Därför får ni inte den summan men istället får ni tillbaka mer på skatten nästa år. Ni får ut mellanskillnaden. Ni kan alltid skattejämka, då får ni itne tillbaka nåt på skatten men ni får eran riktiga summa efter skatt.
Citera
2014-05-05, 13:01
Medlem
lambdashipstates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halshuggning
Det stämmer! Eran riktiga skattetryck är den som visar på sidan MEN arbetsgivaren drar alltid lite mer skatt från din lön för att undvika restskatt. Därför får ni inte den summan men istället får ni tillbaka mer på skatten nästa år. Ni får ut mellanskillnaden. Ni kan alltid skattejämka, då får ni itne tillbaka nåt på skatten men ni får eran riktiga summa efter skatt.

Arbetsgivaren drar skatt enligt den skattetabell som du som löntagare har angett. Antingen genom att begära ut uppgiften från skatteverket eller genom att arbetsgivaren kontaktat skatteverket själva. Därutöver kan du själv be arbetsgivaren dra mer skatt om du vill skapa en buffert och inte vill lägga undan pengar själv för ett eventuellt restskattebesked.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in