Citat:
Ursprungligen postat av oLife
ja det har jag.
Då kan ju du gärna förklara varför vissa invandrare från östra asien är underrepresenterade medans personer från afrika har en kraftig överrepresentation i våldäkter? nämen hur kan det vara så?
allvarligt låter det så osannolikt i din reptilhjärna att en neger begår fler våldtäkter än en liten kines på 1.60?
Jadu speciellt statistik från Statens egna myndigheter. om något så skulle ju denna undersökningen vara partisk åt det invandrarvänliga hållet. men det är svårt att snygga till sådana siffror som presenteras när skillnaderna är så drastiska.
Jag påstår inte att BRÅ skulle vara partisk åt något håll. Tvärtom tycker jag att rapporten i allra högsta grad syftar till att försöka vara objektiv och utredarna påpekar inte sällan själva bristerna i vissa delar av rapporten.
Hur man blir bemött i det nya landet spelar roll i hur pass väl man anpassar sig till det nya samhället. Ofta har ju det att göra med vad den inhemska befolkningen har för syn och uppfattning om saker och ting. Svarta människor har ju tyvärr historiskt sett inte alltid behandlats så väl och mycket av de gamla värderingarna hänger kvar. Förmågan till anpassning har också mycket att göra med vad man är för typ av individ och vad man har för personlighet och psyke.
Att påstå att invandrares brottslighet uteslutande har att göra med deras kultur är att göra det väldigt enkelt för sig. Det var det som var min huvudpoäng.