Citat:
Ursprungligen postat av DenLede
Jag har träffat negrer och muslimer som jag gärna hade sträckt ut en hand till om jag satt på en livbåt.
Det finns problem i Sverige idag som vi måste ta tag i. Låt inte känslan dra iväg till något sjukt rasistiskt, på riktigt!
Håll huvudet kallt, även ni SD-anhängare.
De flesta människor är schyssta. Dock är det ju otroligt svårt att komma från kulturer där folk utnyttjar varandra så fort de får chansen till en där grundtanken är att alla ska ställa upp för det allmänas bästa. Att hamna i ghetton där du inte har någon annan chans att bli något än att begå brott samt hela tiden känna och få inmatat i dig hur diskriminerad du blir och hur mycket bättre ursprungsbefolkningen har det är inte heller lätt.
Hade vi kunnat hjälpa till med utbildning, jobb och vettiga ställen att bo hade majoriteten av dessa människor snabbt integrerats och blivit som vilken svensk som helst. För att detta ska funka krävs dock två saker, dels att vi tar emot ett antal invandrare som vi kan hantera och dels att vi är raka och tydliga i hur man får och inte får bete sig i Sverige och straffar/slänger ut de som inte vill följa våra regler.
I dagsläget gör vi i Sverige precis tvärt om och det enda politiska parti som öppet står för en annorlunda och hållbar politik hängs ut som Nazister och mordhotas. Så länge vi tar emot dessa 100-tusentals människor som av en eller annan anledning vill komma hit kommer vi aldrig få bukt med de problem kulturkrockar och utanförskap skapar i sverige. De kommer snarare växa, oberoende av hur många demonstrationer eller medborgargarden vi skapar.