2010-10-03, 12:20
Medlem
Nordin11s avatar
Kasta ut invandrarna så kommer brottsligheten sjunka drastigt.
Citera
2010-10-03, 12:45
Medlem
Liston Crests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenLede
Jag har träffat negrer och muslimer som jag gärna hade sträckt ut en hand till om jag satt på en livbåt.

Det finns problem i Sverige idag som vi måste ta tag i. Låt inte känslan dra iväg till något sjukt rasistiskt, på riktigt!

Håll huvudet kallt, även ni SD-anhängare.

De flesta människor är schyssta. Dock är det ju otroligt svårt att komma från kulturer där folk utnyttjar varandra så fort de får chansen till en där grundtanken är att alla ska ställa upp för det allmänas bästa. Att hamna i ghetton där du inte har någon annan chans att bli något än att begå brott samt hela tiden känna och få inmatat i dig hur diskriminerad du blir och hur mycket bättre ursprungsbefolkningen har det är inte heller lätt.

Hade vi kunnat hjälpa till med utbildning, jobb och vettiga ställen att bo hade majoriteten av dessa människor snabbt integrerats och blivit som vilken svensk som helst. För att detta ska funka krävs dock två saker, dels att vi tar emot ett antal invandrare som vi kan hantera och dels att vi är raka och tydliga i hur man får och inte får bete sig i Sverige och straffar/slänger ut de som inte vill följa våra regler.

I dagsläget gör vi i Sverige precis tvärt om och det enda politiska parti som öppet står för en annorlunda och hållbar politik hängs ut som Nazister och mordhotas. Så länge vi tar emot dessa 100-tusentals människor som av en eller annan anledning vill komma hit kommer vi aldrig få bukt med de problem kulturkrockar och utanförskap skapar i sverige. De kommer snarare växa, oberoende av hur många demonstrationer eller medborgargarden vi skapar.
Citera
2010-10-03, 12:49
Medlem
virre56s avatar
krafttag mot återfallsbrottslingar och mer resurser till polisen. sen ska polisen också bli en aning tuffare.
Citera
2010-10-03, 12:51
Medlem
Alpha-Omegas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oLife
sista fråga om det fortsätter som idga så är du medveten om att vit hy och blåa ögon blond hår etc kommer vara försvunnet eller kraftigt reducerat inom 250-1000 år

Det kommer inte vara försvunnet. Om 250-1000 år kommer vi ha nått så långt inom gentekniken att vi kan skapa våra egna "designer" bebisar (något vi till stor del kan göra redan idag, förvisso). Med tanke på att blont hår och blåa ögon är något som anses vara vackert lär det nog vara vanligt att föräldrar väljer dessa drag åt sina barn.
Citera
2010-10-05, 01:31
Medlem
oLifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SolZenit
Vad gör det om hundra år när allting kommer kring!

Om det nu skulle bli så ,så vad gör det dig? Du är död och begraven sedan länge och man får väl hoppas att dina barn om du nu får några inte blir som du.

Hahah det handlar ju inte om det. snälla sluta använda personangrepp visar inte på en lysande underbyggt argumentation precis.

Man kan ju se det som ett ansvar gentemot historien. det har tagit ca 40 000 år att utveckla de fenotyper vi har idag. så många år av evolutionär utveckling ska väl inte förkastas och tillintetgöras pga av en politik som vi fört 40 år?

OnT
Jag tycker vi borde skörpa kraven kraftigt på vilka som får svenskt medborgarskap så att landets medborgare kan känna sig trygga med att det är endast hederliga personer med utländsk bakgrund som får titulera sig svensk medborgare. om detta gjordes skulle invandringspolitiken självrannsaka sig själv och en minskning av invandringen bli naturlig då vi endast skulle locka duktiga och driftiga personer och inte delar av jordens sämre pack och medeltidskulturer som idag.
Citera
2010-10-05, 01:39
Medlem
prettygirls avatar
Självklart tycker alla människor som är normalt funtade att brottslighet är något som bör bekämpas. Det har ingenting med nationellt ursprung att göra. Dock verkar många felaktigt tro att så är fallet. Brottslighet är inget kulturellt betingat. Jag vet inte alls vad brottslighet beror på men jag är hyfsat säker på att alla de som begår brott, precis som alla andra barn, har fått lära sig att det är fel att ljuga/slåss/stjäla etc. Men de väljer att strunta i det.

Många invandrare som har flyttat till Sverige har gjort det just för att man delar de värderingarna som det svenska samhället står för. Därför är det sorgligt och tråkigt att se att den tolerans som Sverige och svenskarna visat upp har missbrukats. Kanske ytterligare sekularisering skulle få bukt med en del av de problemen som finns, jag vet inte.
Citera
2010-10-05, 01:46
Medlem
oLifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prettygirl
Självklart tycker alla människor som är normalt funtade att brottslighet är något som bör bekämpas. Det har ingenting med nationellt ursprung att göra. Dock verkar många felaktigt tro att så är fallet. Brottslighet är inget kulturellt betingat. Jag vet inte alls vad brottslighet beror på men jag är hyfsat säker på att alla de som begår brott, precis som alla andra barn, har fått lära sig att det är fel att ljuga/slåss/stjäla etc. Men de väljer att strunta i det.

Många invandrare som har flyttat till Sverige har gjort det just för att man delar de värderingarna som det svenska samhället står för. Därför är det sorgligt och tråkigt att se att den tolerans som Sverige och svenskarna visat upp har missbrukats. Kanske ytterligare sekularisering skulle få bukt med en del av de problemen som finns, jag vet inte.

öhm ursäkta? du bestrider allmän vedertagen fakta.

http://www.dn.se/debatt/kulturarv-ligger-bakom-invandrarnas-brottslighet-1.421859
http://www.bra.se/extra/faq/?action_question_show.339.0.=1&module_instance=2
Citera
2010-10-05, 01:57
Medlem
prettygirls avatar
Citat:
öhm ursäkta? du bestrider allmän vedertagen fakta.

http://www.dn.se/debatt/kulturarv-ligger-bakom-invandrarnas-brottslighet-1.421859
http://www.bra.se/extra/faq/?action_question_show.339.0.=1&module_instance=2

Oj, jag visste inte att debattartiklar gick under källbeteckningen "allmän vedertagen fakta".

Vad ville du säga med BRÅ-länken?
Citera
2010-10-05, 02:17
Medlem
oLifes avatar
Citat:
Oj, jag visste inte att debattartiklar gick under källbeteckningen "allmän vedertagen fakta".

Vad ville du säga med BRÅ-länken?

öhm undersökningen från BRÅ visar ju exakt vad som beskrivs i artikeln. en hög överrepresentation av utländskt födda och sådana med föräldrar som är utländskt födda när faktorer så som socioekonomisk bakgrund, kön, utbildning, inkomst osv osv har blivit borträknade. Det finns då två till förklaringsmodeller man kan ta till som fortfarande kan förklara en sådan överrepesentation. antingen den kulturella eller den rasbiologiska. vi båda anser nog den kulturella som mer trolig inte sant?

Debattartikeln tog jag mest med för att visa att ämnet belysts i media kan visa dig fler länkar till artiklar och liknande som visar på samma slutsats eller dy om du nu så önskar
Citera
2010-10-05, 02:41
Medlem
deadsets avatar
Det är muslimer som i första hand ställer till problem i landet.

Det enda vi kan göra är att stoppa invandringen av muslimer totalt, och sedan fortsätta kriga mot dom 600.000 muslimer som redan finns i landet. Dom kommer aldrig integrera sig i det svenska samhället. Det kommer inte ske.

Problemen kommer fortsätta, så länge dom finns i landet. Det absolut enda vi kan göra är, som sagt, att totalt stoppa invandringen från muslimska länder.
Citera
2010-10-05, 02:57
Medlem
prettygirls avatar
Citat:
öhm undersökningen från BRÅ visar ju exakt vad som beskrivs i artikeln. en hög överrepresentation av utländskt födda och sådana med föräldrar som är utländskt födda när faktorer så som socioekonomisk bakgrund, kön, utbildning, inkomst osv osv har blivit borträknade. Det finns då två till förklaringsmodeller man kan ta till som fortfarande kan förklara en sådan överrepesentation. antingen den kulturella eller den rasbiologiska. vi båda anser nog den kulturella som mer trolig inte sant?

Debattartikeln tog jag mest med för att visa att ämnet belysts i media kan visa dig fler länkar till artiklar och liknande som visar på samma slutsats eller dy om du nu så önskar

Har du läst rapporten?

De listar tre orsaker till varför de tror att "invandrare" begår brott i högre utsträckning än "svenskar".
Ingen av de orsakerna är att "invandrare" kommer från kriminella kulturer.

För övrigt ska man nog vara försiktig när man värderar sådana här undersökningar.
Statistik kan vara en förrädisk sak.
Citera
2010-10-05, 14:40
Medlem
oLifes avatar
Citat:
Har du läst rapporten?

De listar tre orsaker till varför de tror att "invandrare" begår brott i högre utsträckning än "svenskar".
Ingen av de orsakerna är att "invandrare" kommer från kriminella kulturer.

För övrigt ska man nog vara försiktig när man värderar sådana här undersökningar.
Statistik kan vara en förrädisk sak.

ja det har jag.

Då kan ju du gärna förklara varför vissa invandrare från östra asien är underrepresenterade medans personer från afrika har en kraftig överrepresentation i våldäkter? nämen hur kan det vara så?

allvarligt låter det så osannolikt i din reptilhjärna att en neger begår fler våldtäkter än en liten kines på 1.60?

Jadu speciellt statistik från Statens egna myndigheter. om något så skulle ju denna undersökningen vara partisk åt det invandrarvänliga hållet. men det är svårt att snygga till sådana siffror som presenteras när skillnaderna är så drastiska.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in