2010-10-02, 01:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DenLede
Jag försöker prata på bönders vis så att till och med du förstår.

Vi vill väl egentligen förgöra den ondska som finns i samhället, på samma sätt som du.
Jag hävdar att dessa invandrare är med oss i kampen.
Låt oss bekämpa dessa avarter till människor ihop.

Så varför kallade du mig en rasist då?
Citera
2010-10-02, 01:38
Bannlyst
Citat:
Vilken rättfärdig hedersman till invandrare försvarar ett sådant beteende menar du?

Finns inga sådana bland MENA-folket.

Har du någonsin hört/läst muslimer fördöma andra muslimers våldsdåd?
Fördömer man inte så försvarar man.
Citera
2010-10-02, 01:38
Medlem
DenLedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schnitzel Fritz
Så varför kallade du mig en rasist då?
Har jag gjort det?
Citera
2010-10-02, 01:39
Medlem
DenLedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OutToGetMe
Finns inga sådana bland MENA-folket.

Har du någonsin hört/läst muslimer fördöma andra muslimers våldsdåd?
Fördömer man inte så försvarar man.
Nyansera din bild av världen, nyansera!
Citera
2010-10-02, 01:41
Bannlyst
Citat:
Nyansera din bild av världen, nyansera!

Vakna
Citera
2010-10-02, 01:44
Medlem
DenLedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OutToGetMe
Vakna
Utveckla det du ser.
Anser ju att det finns integrationsproblem i Sverige pga. flathet och en nedlåtande attityd mot invandrare idag hos den svenska etablerade staten.

Att man måste sätta fingret på problemet och göra något åt det.
Citera
2010-10-02, 01:45
Medlem
Schnuppfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KingSmithy
De arbetskraftsinvandrande (~50+) som jag även känner några st. personligen har markerat att assimileringspolitiken var bra, de ville ha krav på sig.

En försvarlig andel vitrasiga invandrare är för en försvenskningspolitik, och många invandrare avskyr muslimer och negrer som vägrar att ta seden dit de kommer.
Vi ska givetvis hjälpa den som passar in i det svenska samhället först, och på sikt endast bevilja medborgarskap till den som kan försvenskas på erforderligt vis.

I dagsläget söker flyktingarna svenskt medborgarskap och får det som oftast beviljat, vilket medför att den förslagne negern och araben först söker asyl; och sedan söker han medborgarskap i syfte att bosätta sig permanent i Norden. - Är detta verkligen önskvärt ??
Citera
2010-10-02, 01:50
Bannlyst
Citat:
Utveckla det du ser.
Anser ju att det finns integrationsproblem i Sverige pga. flathet och en nedlåtande attityd mot invandrare idag hos den svenska etablerade staten.

Att man måste sätta fingret på problemet och göra något åt det.

Om du nu ser problemen, varför röstade du inte på SD? Det enda partiet som vågar prata om problemet och försöka göra något åt saken. Vi vet ju alla att det är invandrare som förstör landet så varför inte tipsa dina integrerade vänner att rösta SD nästa val?
Jag är stolt över att jag röstade SD. Jag är stolt över alla som gjorde det för vi är de enda som tänker på Sverige.
Citera
2010-10-02, 01:51
Bannlyst
Citat:
Har jag gjort det?

Citat:
Släpp ditt hat en aning och försök tänka lite rationellt istället.

Tror du på allvar att människorasen är en förklaring till att det skär sig mellan kulturer?

Jag har svårt att tolka det på annat vis.
Citera
2010-10-02, 01:54
Medlem
Det finns två sidor av myntet invandringen. Jag har diskuterat frenetiskt med en bekant om invandring, andra kulturer o.s.v.

Jag gillar inte att bli ställd och stämplad i politiska led bara för att jag påpekar att det finns andra alternativ och att vissa idéer inte är så obegrundade som många tror.

Jag lägger alltså mest fram SD:s argument på bordet och grillar honom, en bestämd typ är vad han är.

Rent allmänt anser han detta. Inledningsvis rätt vettigt.

Sverige skall ta hand hårt om den svenska kulturen.
Alla som kommer hit ska anpassas till den svenska kulturen
Invandringen skall vara i nivå med dagens.
Invandrarna måste skickas upp till ex: Norrland då de då assimileras bättre.
Vi behöver så pass många invandrare för att bli ett ekonomiskt framgångsrikt land.
Islam är inget farligt.

Han vill göra Sverige till ett skandinaviskt U.S.A. kort sagt.

Vi har bestämt oss för att inte diskutera något mer då vi hamnat i ett dödläge, han tror stenhårt på sitt och jag vill hävda att Europa aldrig funkat som U.S.A. gjort när det kommer till dessa frågor o.s.v.

Vad var det som orsakade dödläget?
Jo:

Jag informerar; de utomeuropeiska invandrarnas födelsetal försätter svenska folket i minoritet inom några decennier. Hänvisar till studier, forskning, white flight, sunt förnuft. Jag tillägger med frågan om hur den svenska kulturen ska kunna bevaras så frenetiskt lätt om ändå svenskarna ej är kvar.

Han skiter i om svenskarna hamnar i minoritet, i framtiden kommer det bli ett blandfolk, och tillägger att den svenska kulturen kommer att berikas i framtiden av andra kulturer och växa till sig till en blomma han ej kan namnet på.

Jag skakar på huvudet och säger att ekonomisk tillväxt på nationell nivå inte är värt det där identitetsvåldtagande priset och att det dessutom kan uppnås vid tro på det egna folket, och påpekar att hans framtida karriär kan bli svår om han ska föra en sådan naiv önsketänkande politik.

Sen fick han tendenser till rasse-argument...

Stort område, men ni kan ju se ställningstagandena. Han är lika naivt inställd till islam, jag tycker det osar önsketänkande, vad tycker du TS?

Notera också att det inte alltid finns rätt eller fel, utan olika alternativ - förutsatt på demokratisk basis.
Googla Mark Steyn förresten, vettig multikultikritiker som förklarar varför Europa för sådan omotiverad invandring.
Citera
2010-10-02, 01:55
Medlem
DenLedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schnuppfen
En försvarlig andel vitrasiga invandrare är för en försvenskningspolitik, och många invandrare avskyr muslimer och negrer som vägrar att ta seden dit de kommer.
Vi ska givetvis hjälpa den som passar in i det svenska samhället först, och på sikt endast bevilja medborgarskap till den som kan försvenskas på erforderligt vis.

I dagsläget söker flyktingarna svenskt medborgarskap och får det som oftast beviljat, vilket medför att den förslagne negern och araben först söker asyl; och sedan söker han medborgarskap i syfte att bosätta sig permanent i Norden. - Är detta verkligen önskvärt ??
Håller med.

Man flyr ju till Sverige pga. att man håller med den formen av liv man lever i Sverige. Dvs. att man tex. tror på yttrandefrihet och kvinnors lika värde.

Kan själv känna att det känns konstigt om man flyr ifrån förtryck, från en värld som handlar om att man måste klä sina kvinnor i svarta lakan och tillämpa könsstympning.

Är det så jävla fel att utbilda nytillkomna människor till Sverige i vad vårt land och kultur går ut på?
Senast redigerad av DenLede 2010-10-02 kl. 02:02.
Citera
2010-10-02, 02:04
Medlem
sven.hedins avatar
Citat:
Håller med.

Man flyr ju till Sverige pga. att man håller med den formen av liv man lever i Sverige. Dvs. att man tex. tror på yttrandefrihet och kvinnors lika värde.

Kan själv känna att det känns konstigt om man flyr ifrån förtryck, från en värld som handlar om att man måste klä sina kvinnor i svarta lakan och tillämpa könsstympning.

Är det så jävla fel att utbilda nytillkomna människor till Sverige i vad vårt land och kultur går ut på?

Nope; de "flyr" hit för att mjölka guldkon och dess mjölk verkar ju räcka till hela vida världen fråga bara patten och röven Wetterstrand som vill släppa in hela världen.
Senast redigerad av sven.hedin 2010-10-02 kl. 02:06.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in