2010-10-01, 17:02
Medlem
Cyberfairys avatar
En kompis till mig har ett underligt problem med sitt ljudkort, det verkar som att ljudet som ska gå ut till hans hörlurar "läcker" till mikrofonen.

Dvs jag hör allt han hör, ljudet är dock dränkt i white noise så det går knappt att känna igen.

När han testade att stänga av mikrofonen så blev det tyst direkt.

Samma kombination av hörlurar/mikrofon har använts på andra datorer utan problem.

Mjukvaran som används vid kommunikation är Skype.

När han stängde av mikrofonen så var det i Skype.

Undrar om det går att göra något åt detta, eller är det bara att byta ljudkortet?

Tacksam för svar.
Citera
2010-10-01, 17:07
Medlem
Dubsteps avatar
Har precis samma problem. Får hoppas att någon har ett fix
Citera
2010-10-01, 17:31
Medlem
AmadeusKriegs avatar
Har samma problem.
Dock ganska lågt, beror helt på min volym så att säga.
Kör med 3.5mm headset,
alltså inte usb.
Citera
2010-10-01, 17:43
Bannlyst
Jag har haft samma, dock var det mitt headset. Din vän kör säkert nåt integrerat ljudkort som tex. Realtek, vilket är skit.
Citera
2010-10-01, 17:55
Medlem
AmadeusKriegs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lönnmurder
Jag har haft samma, dock var det mitt headset. Din vän kör säkert nåt integrerat ljudkort som tex. Realtek, vilket är skit.

Det gör jag också,
är det lämpligt kanske att införskaffa ett nytt då? Separat, vad landar vi då på i prissumma tro?
Vad är priset för att bli av med problemet på detta sätt dvs?
Citera
2010-10-01, 20:11
Medlem
TheHorrors avatar
Ursäkta om jag uttrycker mig lite dåligt, men jag skall göra mitt bästa för att försöka hjälpa er.

Jag hade samma problem, men min vän visade att Realtek har två "nivåer" av ljudkontroller, en "master", och en annan flik med kontroller, som är ganska väl gömd (man måste klicka en hel del för att komma fram till den, och det skiljer sig mellan Vista och W7!). Beroende på vilken plug-in man stoppar in stickan till högtalarna/headset, mick eller headphones så aktiveras dessa två nivåer, men om man drar ut tex micken, så avaktiveras inte nivåerna igen, utan den ena nivån, som är till för micken är fortfarande igång - så allting du spelar upp i bakgrunden, som tex en film eller så, hörs i micken.

Klicka runt lite bland avancerade ljudinställningar (via kontrollpanelen) och leta igenom hela ditt Realtek program (nere vid aktiveringsfältet) och stäng av alla ljudnivåer/kanaler du kan hitta. Kan ta lite tid, och man får skippa den coola musiken en liten stund, men det hjälpte mig ifa.

Hoppas det hjälpte
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in