• 1
  • 2
2010-10-01, 15:55
Medlem
Dosordies avatar
Hej, jag har precis trappat ner helt från subutex för en vecka sedan. Nu är jag lös i magen och undrar om det finns något på apoteket som hjälper? Eller kanske det finns någon annan bra lösning. Jag va precis iväg och köpte Naproxen och skulle ju ha tänkt på det då, men men.
Citera
2010-10-01, 15:55
Medlem
UAAs avatar
Käka fibrer. Äpplen är bra. Skiter alltid tegel efter att ha ätit 5-6 äpplen.
Citera
2010-10-01, 15:57
Medlem
Melalnsloeadf.s avatar
För mig funkar blåbärssoppa bra.
Citera
2010-10-01, 16:09
Medlem
w8m8s avatar
Flingor med fil, och så lägger du på extra fibertillskott 2-3 gånger om dagen. För att stimulera igång tarmfunktionen. VI-Siblin utan socker finns receptfritt på apoteket.
Citera
2010-10-01, 16:13
Medlem
HeavyMentals avatar
Immodium (loperamid) finns receptfritt på apoteket, det är en opioid som inte passerar blod/hjärnbarriären, så man får inget rus av det, däremot hjälper det mot diarre.
Många använder det vid opi-utsättning, för att få magsystemet i schack.
Citera
2010-10-01, 16:18
Medlem
Dosordies avatar
Blir man inte lös i magen när man slutar med Immodium? :P Borde man ju bli. Men ska ändå snacka med läkarn på måndag.

Tack för all hjälp btw, jag ska till bolaget snart, och det lär ju absolut inte hjälpa
Senast redigerad av Dosordie 2010-10-01 kl. 16:20.
Citera
2010-10-01, 17:02
Medlem
Utopia.s avatar
Vet att det finns nåt pulver som används för att få rutin på bajsandet, används ofta på sjukhus och så för att patienter ska skita när det finns personal som kan ta hand om det och inte vid otippade tillfällen. Minns inte vad det heter dock. Vet inte om det är receptfritt.
Citera
2010-10-01, 17:03
Medlem
Lickis avatar
Dimor är också ett alternativ.
Citera
2010-10-01, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utopia.
Vet att det finns nåt pulver som används för att få rutin på bajsandet, används ofta på sjukhus och så för att patienter ska skita när det finns personal som kan ta hand om det och inte vid otippade tillfällen. Minns inte vad det heter dock. Vet inte om det är receptfritt.

Det är Lunelax du tänker på, fungerar bra både vid diarré och förstoppning. Det finns receptfritt också.
Citera
2010-10-03, 02:06
Medlem
Travello, imodium, dimor och loperamid merc har alla loperamid som verksamsubstans. Köp det billigaste eller se om du inte har kvar några tabletter från tidigare resor.
Citera
2010-10-03, 11:19
Medlem
Urbanoroligs avatar
Imodium gör så att du får tegelstenar
Citera
2010-10-03, 12:08
Medlem
Nikitha1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dosordie
Hej, jag har precis trappat ner helt från subutex för en vecka sedan. Nu är jag lös i magen och undrar om det finns något på apoteket som hjälper? Eller kanske det finns någon annan bra lösning. Jag va precis iväg och köpte Naproxen och skulle ju ha tänkt på det då, men men.

Vid akuta besvär så ta en matsked potatismjöl och rör ut i ett halvt glas vatten och drick upp med detsamma.DÅ blir det stopp i magen.Inte äta fibrer som en del skriver här då blir du ju ännu lösare i magen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in