Hej, jag har precis trappat ner helt från subutex för en vecka sedan. Nu är jag lös i magen och undrar om det finns något på apoteket som hjälper? Eller kanske det finns någon annan bra lösning. Jag va precis iväg och köpte Naproxen och skulle ju ha tänkt på det då, men men.
Flingor med fil, och så lägger du på extra fibertillskott 2-3 gånger om dagen. För att stimulera igång tarmfunktionen. VI-Siblin utan socker finns receptfritt på apoteket.
Immodium (loperamid) finns receptfritt på apoteket, det är en opioid som inte passerar blod/hjärnbarriären, så man får inget rus av det, däremot hjälper det mot diarre.
Många använder det vid opi-utsättning, för att få magsystemet i schack.
Vet att det finns nåt pulver som används för att få rutin på bajsandet, används ofta på sjukhus och så för att patienter ska skita när det finns personal som kan ta hand om det och inte vid otippade tillfällen. Minns inte vad det heter dock. Vet inte om det är receptfritt.
Vet att det finns nåt pulver som används för att få rutin på bajsandet, används ofta på sjukhus och så för att patienter ska skita när det finns personal som kan ta hand om det och inte vid otippade tillfällen. Minns inte vad det heter dock. Vet inte om det är receptfritt.
Det är Lunelax du tänker på, fungerar bra både vid diarré och förstoppning. Det finns receptfritt också.
Travello, imodium, dimor och loperamid merc har alla loperamid som verksamsubstans. Köp det billigaste eller se om du inte har kvar några tabletter från tidigare resor.
Hej, jag har precis trappat ner helt från subutex för en vecka sedan. Nu är jag lös i magen och undrar om det finns något på apoteket som hjälper? Eller kanske det finns någon annan bra lösning. Jag va precis iväg och köpte Naproxen och skulle ju ha tänkt på det då, men men.
Vid akuta besvär så ta en matsked potatismjöl och rör ut i ett halvt glas vatten och drick upp med detsamma.DÅ blir det stopp i magen.Inte äta fibrer som en del skriver här då blir du ju ännu lösare i magen.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!