2010-10-01, 12:32
Medlem
JAMs avatar
I&I är vad jag tycker i extrem majoritet nyttjat av invandrarkritiker i alla dessa olika former. Samma gäller andra forum exempelvis tidningskommentarer osv. Jag finner detta en smula underligt.

Majoriteten av samhället med rösträtt röstade på ett parti som inte är invandrarkritiskt.
Majoriteten av ungdomar som röstade i skolval likaså, även om det fanns skillnader med riksvalet.
Majoriteten av de utan rösträtt är icke svenska medborgare, alltså ej invandrarkritiker.

Till detta tillkommer det, enligt socialdemokrater och vänstern som "debatterar" i kommentatorsfält på nättidningar att: "- Huvuddelen av det svenska folket är för invandring och emot SD, rasism och nazism!" osv osv...

Det finns givetvis en del politiskt korrekta och mångkulturkramare här och det ska det få göra. Likaså i andra forum. Men, med tanke på den förkrossande majoritet som besitter sverige så torde det vara det helt omvända? Givetvis finns det ett mönster i det faktum att många uppenbart vill ignorera ämnet invandring helt och hållet. Jan Helin, otalet "journalister" och en drös politiker är ett exempel på detta där man häver ur sig det ena med det andra.

Frågeställningen är således:
Var är alla dessa mångkulturkramare som tycker det är så hemskt om jag skulle råka beklaga mig över invandringen?

Nån i min närhet nämnde att det kanske berodde på att internets anonymitet bidrar till att folk vågar säga mer än de gjort i verkligheten. Det kan stämma, men det ger inte svar på avsaknaden på politiskt korrekta som debatterar.

Edit: Hör väldigt mycket ihop med denna fråga iofs.: Varför vill inte folk som är för mångkultur debattera? - https://www.flashback.org/t1305647p8
Senast redigerad av JAM 2010-10-01 kl. 12:35.
Citera
2010-10-01, 12:41
Bannlyst
För att I&I består av så mycket skit att vanliga flashbackare inte ens orkar komma in och argumentera. I I&I kan jag vara på samma sida som en debattör, men vilja ändra sida efter jag läst debattörens idiotiska inlägg.

Sen så är I&I inte ett så trevligt ställe för en som är för invandring, ifall han inte vill ha en pöbel av inlägg efter sig som sågar honom.

Men en viktig sak med "PK" är förmodligen att den som är "PK" vill verka god i andras ögon. Så när man är anonym på internet har man ingen anledning att verka "PK"
Citera
2010-10-01, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inkube
För att I&I består av så mycket skit att vanliga flashbackare inte ens orkar komma in och argumentera. I I&I kan jag vara på samma sida som en debattör, men vilja ändra sida efter jag läst debattörens idiotiska inlägg.
Ja. Jag orkar inte delta i diskussioner med alltifrån tr*ll till besserwissersnorvalpar med öronvax till rent efterblivna individer. Så är det ju när man har ett liv utanför internet?

Citat:
Sen så är I&I inte ett så trevligt ställe för en som är för invandring, ifall han inte vill ha en pöbel av inlägg efter sig som sågar honom.
Tror du? Hen är ju anonym och kan ignorera pöbeln. Otrevligare är nog att hen blir överöst med fakta och har svårare att argumentera för en luddig ideologisk ståndpunkt.

Citat:
Men en viktig sak med "PK" är förmodligen att den som är "PK" vill verka god i andras ögon. Så när man är anonym på internet har man ingen anledning att verka "PK"
Känna sig god inför sig själv kan vara nog.

Jag tror att de som är pk håller till på andra ställen på nätet där de får mer ryggdunkar för sina fina åsikter. Sen går nog många på myterna om Flashback, att det skulle vara bara för 13-åriga nassar, när det i verkligheten finns allt från sex till matlagning till just invandringsdiskussioner och deltagarna är från 18 (?) upp till 50+.
Citera
2010-10-01, 13:28
Medlem
Suecotes avatar
De som håller med PK-maffian har hur många fora som helst att snacka i. Vi som tänker självständigt och är kritiska mot den förda politiken har klart färre fora att uttrycka oss i.
Citera
2010-10-01, 13:34
Medlem
Bonzo666s avatar
En kombination av att forumet ibland håller en låg nivå i tonen, vilket avskräcker mången pk-hysteriker, med att många som just är väldigt politiskt korrekta inte vill ha diskussioner kring detta känsliga ämne.

Jag är för invandring och humant flyktingmottagande. Det hjälper inte mig i en diskussion med en av de många hysteriker i landet som kanske undrar om Noggar Black ändå är en liite dödsnazistisk glass. Det går inte att diskutera längre än till en märkligt snäv gräns för flertalet. På samma sätt som många på facebook passar på att säga att "om det finns någon som röstar på SD bland mina vänner - dra" om det mot förmodan skulle vara så att man har vänner som man inte diskuterar detta med så ser man mer effektivt till att aldrig ta den diskussionen i framtiden heller.

Man har få pk-diskussioner eftersom många i denna kategorin helt enkelt inte kan eller vill diskutera frågan. Hade vi haft en öppen diskussion kring detta så hade vi knappast haft SD i riksdagen eller så mycket I&I-relaterade problem tror jag.

Sedan så tycker jag nog att det finns rätt många duktiga debattörer på forumet som inte hör till "realist/rasist"-kategorin.
Citera
2010-10-01, 13:48
Medlem
Cimmerians avatar
Citat:

"Ge mig en fast punkt och jag kan rubba världen."

Känns det igen? Förstår du betydelsen av det? Om du tittar i trådarna här så ser du också vilka tillmälen vi rasister eller invandringskritiker får kastade mot oss - hur man "sågar" oss med en stöddig och aggressiv ton.

Och? Om man på allvar vill diskutera saken finns det "Ignore" - något jag aldrig använder mig av, men som är en möjlighet att omedelbart sålla bort dem man uppfattar som tillhörande en "pöbel".

Och har du bra och väl underbyggda argument så kan du ju faktiskt "rubba världen" - till och med rubba en "pöbel", eller hur?

Problemet (och nu talar jag inte om dig) med mångkulturalister, förutom deras omisskänsliga och stöddiga ton, är att de halkar in på ett bananskal - uttalandes någon floskel eller ett påstående som helt saknar grund i verkligheten - vilket förstås snabbt påvisas.

Så går det när man saknar fast grund att stå på, att vila sina åsikter och argument på. Men detta är och förblir mångkulturalisternas problem. De påstår att något är gudi behagligt bra - men kan inte visa det överhuvud taget.
Citera
2010-10-01, 14:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cimmerian
"Ge mig en fast punkt och jag kan rubba världen."

Känns det igen? Förstår du betydelsen av det? Om du tittar i trådarna här så ser du också vilka tillmälen vi rasister eller invandringskritiker får kastade mot oss - hur man "sågar" oss med en stöddig och aggressiv ton.

Och? Om man på allvar vill diskutera saken finns det "Ignore" - något jag aldrig använder mig av, men som är en möjlighet att omedelbart sålla bort dem man uppfattar som tillhörande en "pöbel".

Och har du bra och väl underbyggda argument så kan du ju faktiskt "rubba världen" - till och med rubba en "pöbel", eller hur?

Problemet (och nu talar jag inte om dig) med mångkulturalister, förutom deras omisskänsliga och stöddiga ton, är att de halkar in på ett bananskal - uttalandes någon floskel eller ett påstående som helt saknar grund i verkligheten - vilket förstås snabbt påvisas.

Så går det när man saknar fast grund att stå på, att vila sina åsikter och argument på. Men detta är och förblir mångkulturalisternas problem. De påstår att något är gudi behagligt bra - men kan inte visa det överhuvud taget.

Visst pöbeln kanske finns på båda sidor. Men TS uttryckte själv att PKarna är underrepresenterade här så det jag försökte säga är att det kanske inte är så givande för människor med en annan åsikt komma hit, när en i samhället minoritet är så överrepresenterad i denna forumsdel.

Och precis som du visar i ditt inlägg så har du redan en bestämd åsikt och vet att andra sidan har fel. Till och med i denna tråd som inte ens handlar om invandring så börjar du debattera om det. Tror det är många andra här som har samma inställning, och är tämligen bestämda vad de tycker, vad ska en invandrarvänlig komma hit och åstadkomma? Inget?
Citera
2010-10-01, 14:31
Medlem
fraKturs avatar
Att kliva in i I&I är som att få ett helt kompani efter sig, man blir inte direkt uppmuntrad så att säga. Det blir väl så att det blir just 5 vs 1 och de flesta (inklusive mig) har inte vad som krävs för att vara en sådan minoritet i forumdelen.
Citera
2010-10-01, 14:42
Medlem
Cimmerians avatar
Citat:

1) Visst pöbeln kanske finns på båda sidor. Men TS uttryckte själv att PKarna är underrepresenterade här så det jag försökte säga är att det kanske inte är så givande för människor med en annan åsikt komma hit, när en i samhället minoritet är så överrepresenterad i denna forumsdel.

2) Och precis som du visar i ditt inlägg så har du redan en bestämd åsikt och vet att andra sidan har fel. Till och med i denna tråd som inte ens handlar om invandring så börjar du debattera om det. Tror det är många andra här som har samma inställning, och är tämligen bestämda vad de tycker, vad ska en invandrarvänlig komma hit och åstadkomma? Inget?

1) Men det är ju det som är så märkligt: uppenbarligen vet mångkulturalisten vad som är rätt, gott och inte minst livsnödvändigt för Västs samhällen: mångkultur. Att VETA vad som är rätt, gott och livsnödvändigt och INTE vilja diskutera saken ter sig i mina ögon som märkligt. Speciellt när mångkulturalisten inte sällan vill hävda att vi rasister är lågutbildade och korkade. Som jag ser det, om det nu är så, så är det ju en enkel match, neh?

2) Ja, många diskussioner utgår ifrån läget att en sida anser att den andra har fel, och vice versa. På vilket sätt ska det annars vara, anser du? Ska vi INTE ha en bestämd åsikt? Förstör en bestämd åsikt den andra sidan? Jag vet att mångkulturalister har fel EFTERSOM jag kan bevisa det. Mångkulturalisten vet att jag har fel, men kan INTE bevisa det - vilket förstås förvandlar detta mångkulturalistiska "vet" till ren och skär tro.

Och nej - jag diskuterar inte invandring i mitt förra inlägg. Var fick du det ifrån? Jag diskuterar MÖJLIGA förklaringar till att mångkulturalister bara gör snabba - och för dem: förnedrande - visiter här.

Men ämnet ÄR besvärande för mångkulturalister, det märs oerhört tydligt. De är inte vana vid att behöva försvara sig, och det skiner igenom hela tiden. Liknelsen med religiöst tänkande är slående: vi SKA bara acceptera att någon har en religiös tro, och inte gå in på sakfrågor, för då blir den troende generad - och inte sällan nedlåtande och aggressiv, men hela tiden oförmögen att presentera ETT ENDA hållbart bevis för sin tro.

Det en mångkulturalistst har att åstadkomma att visa oss att vi har fel, att visa att mångkulturella samhällen - speciellt sådana med araber, balkanfolk och svarta - är överlägsna i stort sett etniskt homogena samhällen. Ni har att visa att det samhälle ni försvarar INTE betyder ökad brottslighet eller en successiv urholkning av välfärden. Och om ni ERKÄNNER dessa effekter som en konsekvens av mångkulturen har ni att rättfärdiga att svenskar dör, blir våldtagna eller misshandlade för mångkulturens skull. Ni har att visa att det GÅR att ha ett etniskt blandat (med totalt skilda kulturer och folk) utan segregation och etniska konflikter. Ni har att bevisa att mångkulturen är BRA och NÖDVÄNDIG för oss, och exakt HUR den är det. När ni talar om "impulser" utifrån ska ni precisera vilka impulser vi behöver som vi inte kan få utan massinvandring. När ni talar om "utveckling" ska ni precisera mot VAD vi ska utvecklas, och hur detta skulle gå till, rent praktiskt. Med mera.

Ingen mångkulturalist klarar av detta. De är duktiga på att döma oss kritiker, men urusla på att presentera någonting alls som tyder på att vi verkligen behöver mångkultur (närvaron av hundratusentals araber, balkanfolk och negrer), att det är bra och inte direkt skadligt för oss.

Kom också ihåg, mångkulturalister, att vissa trådar här läses av enormt många människor - människor som kanske vacklar och vill vet vilken sida som har rätt. Hur tror ni att det reflekterar på er om ni bara är stöddiga hela tiden utan att kunna presentera ett enda fakta som stödjer er sak? Ni brinner ju ofta för "kampen mot rasism" - men ni klarar ju inte ens av att bedriva denna kamp på ett anonymt Internetforum. Var ÄR ni, när rasisterna uttalar sina "lögner" (som verkar helt omöjliga för er att motbevisa, vilket i sig är en smula märkligt)?
Citera
2010-10-01, 14:54
Medlem
servuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JAM
Var är alla dessa mångkulturkramare som tycker det är så hemskt om jag skulle råka beklaga mig över invandringen?
Eftersom det är så extremt uppenbart för alla som är insatta i I&I hur skadligt massinvandringen är för Sverige blir helt enkelt de flesta vettiga mångkulturister förr eller senare invandringskritiker om de sätter sin fot på ett ställe där det råder en kritisk och öppen debatt. Kvar blir blattar, troll och riksmongon som Orzion, Powergirl mfl att debattera mot invandringskritikerna.
Citera
2010-10-01, 14:56
Medlem
servuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fraKtur
Att kliva in i I&I är som att få ett helt kompani efter sig, man blir inte direkt uppmuntrad så att säga. Det blir väl så att det blir just 5 vs 1 och de flesta (inklusive mig) har inte vad som krävs för att vara en sådan minoritet i forumdelen.
Svara på var femte inlägg då...
Citera
2010-10-01, 15:40
Medlem
fraKturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av servus
Svara på var femte inlägg då...

Du verkar inte ha vidare läsförståelse.
Citera
  • 1
  • 2