Citat:
Ursprungligen postat av inkube
1) Visst pöbeln kanske finns på båda sidor. Men TS uttryckte själv att PKarna är underrepresenterade här så det jag försökte säga är att det kanske inte är så givande för människor med en annan åsikt komma hit, när en i samhället minoritet är så överrepresenterad i denna forumsdel.
2) Och precis som du visar i ditt inlägg så har du redan en bestämd åsikt och vet att andra sidan har fel. Till och med i denna tråd som inte ens handlar om invandring så börjar du debattera om det. Tror det är många andra här som har samma inställning, och är tämligen bestämda vad de tycker, vad ska en invandrarvänlig komma hit och åstadkomma? Inget?
1) Men det är ju det som är så märkligt: uppenbarligen vet mångkulturalisten vad som är rätt, gott och inte minst livsnödvändigt för Västs samhällen: mångkultur. Att VETA vad som är rätt, gott och livsnödvändigt och INTE vilja diskutera saken ter sig i mina ögon som märkligt. Speciellt när mångkulturalisten inte sällan vill hävda att vi rasister är lågutbildade och korkade. Som jag ser det, om det nu är så, så är det ju en enkel match, neh?
2) Ja, många diskussioner utgår ifrån läget att en sida anser att den andra har fel, och vice versa. På vilket sätt ska det annars vara, anser du? Ska vi INTE ha en bestämd åsikt? Förstör en bestämd åsikt den andra sidan? Jag vet att mångkulturalister har fel EFTERSOM jag kan bevisa det. Mångkulturalisten vet att jag har fel, men kan INTE bevisa det - vilket förstås förvandlar detta mångkulturalistiska "vet" till ren och skär tro.
Och nej - jag diskuterar inte invandring i mitt förra inlägg. Var fick du det ifrån? Jag diskuterar MÖJLIGA förklaringar till att mångkulturalister bara gör snabba - och för dem: förnedrande - visiter här.
Men ämnet ÄR besvärande för mångkulturalister, det märs oerhört tydligt. De är inte vana vid att behöva försvara sig, och det skiner igenom hela tiden. Liknelsen med religiöst tänkande är slående: vi SKA bara acceptera att någon har en religiös tro, och inte gå in på sakfrågor, för då blir den troende generad - och inte sällan nedlåtande och aggressiv, men hela tiden oförmögen att presentera ETT ENDA hållbart bevis för sin tro.
Det en mångkulturalistst har att åstadkomma att visa oss att vi har fel, att visa att mångkulturella samhällen - speciellt sådana med araber, balkanfolk och svarta - är överlägsna i stort sett etniskt homogena samhällen. Ni har att visa att det samhälle ni försvarar INTE betyder ökad brottslighet eller en successiv urholkning av välfärden. Och om ni ERKÄNNER dessa effekter som en konsekvens av mångkulturen har ni att rättfärdiga att svenskar dör, blir våldtagna eller misshandlade för mångkulturens skull. Ni har att visa att det GÅR att ha ett etniskt blandat (med totalt skilda kulturer och folk) utan segregation och etniska konflikter. Ni har att bevisa att mångkulturen är BRA och NÖDVÄNDIG för oss, och exakt HUR den är det. När ni talar om "impulser" utifrån ska ni precisera vilka impulser vi behöver som vi inte kan få utan massinvandring. När ni talar om "utveckling" ska ni precisera mot VAD vi ska utvecklas, och hur detta skulle gå till, rent praktiskt. Med mera.
Ingen mångkulturalist klarar av detta. De är duktiga på att döma oss kritiker, men urusla på att presentera någonting alls som tyder på att vi verkligen behöver mångkultur (närvaron av hundratusentals araber, balkanfolk och negrer), att det är bra och inte direkt skadligt för oss.
Kom också ihåg, mångkulturalister, att vissa trådar här läses av enormt många människor - människor som kanske vacklar och vill vet vilken sida som har rätt. Hur tror ni att det reflekterar på er om ni bara är stöddiga hela tiden utan att kunna presentera ett enda fakta som stödjer er sak? Ni brinner ju ofta för "kampen mot rasism" - men ni klarar ju inte ens av att bedriva denna kamp på ett anonymt Internetforum. Var ÄR ni, när rasisterna uttalar sina "lögner" (som verkar helt omöjliga för er att motbevisa, vilket i sig är en smula märkligt)?