2010-09-23, 16:31
Medlem
såg fram emot en debatt utan knivhugg... men nu måste jag syssla med annat.
Citera
2010-09-23, 16:39
Medlem
markus120s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mantovani
Frågan är då ifall du är för en världsstat, vad finns det för argument för statsbyggen utan att den bygger kring gemensamma värderingar?
kan man inte dela värderingar bara för att man är född på olika ställen på jorden? det är mångt många fler värderingar som enar mänskligheten, än dem som skiljer oss.

I Afghanistan så tycker en majoritet av befolkningen att kvinnor ska leva som slavar och inte få visa deras ansikten. Presidenten flörtar med majoritetsbefolkning när han tillåter män att våldta och slå sina kvinnor, det finns säkert liberala afghaner med liknande värderingar som oss men ifall vi tar in random tiotusen afghaner per år så kommer säkert en majoritet av dessa ha värderingar som vi i Sverige tycker är rentav horribla. De kommer i sin tur tycka att våra värderingar är horribla när vi låter våra döttrar gå ut med kortkjol och accepterar homosexuella präster.

Citat:
Andra frågan är ifall du är totalt fria gränser även ifall det innebär att 20 miljoner kommer in i Sverige på några år?
det är klart att vi inte kan ta in 20 miljoner invandare på några år, då sveriges bostadsmarknad och infrastruktur inte är anpassade för 29 miljoner människor. men jag hoppas verkligen att vi blir fler svenskar, både infödda och invandrade. sverige är så djävla stort och folktomt.

Vår bostadsmarknad kan inte anpassas till att ta in några alls, studenter har inte bostad och är arbetslösa och det bor ibland flera invandrarfamiljer tillsammans i små lägenheter i förorten. Vi är ett stort land och tack och lov för det, vi borde vara ett exempel för resten av världen nu när resurserna visat sig inte vara oändliga.

Citat:
Tredje frågan är vad du tycker om skillnaden i värderingar mellan olika kulturer, är våra värderingar bättre eller sämre än värderingar bland somalier och afghaner?
du tycks snöa in på värderingar. mina egna värderingar delas säkerligen inte av alla. människor i tanzania, strängnäs och på andra sidan häcken har kanske andra värderingar. men jag är inte mer orolig för att en kille från egypten skulle ha galna värderingar än min kvinnomisshandlare till granne (född i småland)

I Egypten så blir du inte straffad ifall du misshandlar din kvinna, det anses till och med vara rekommendabel från de som bestämmer folkets värderingar (imamer). I Sverige så föraktar vi kvinnomisshandlare. Tror att båda länderna har de som misshandlar kvinnor och de som inte misshandlar kvinnor, tror endast att acceptansen är annorlunda och att andelen lär vara väsentligt annorlunda.

Citat:
Fjärde frågan är hur olika kulturer med olika värderingar kan komma överens om gemensamma värderingar som ska bygga lagar och moralkod när alla ska leva i samma lilla yta och bygga ett land tillsammans?
lilla yta? du skriver ju svaret själv. alla skall följa de lagar som finns, eller åtminstone försöka. det borde vara 12 års fängelse för dem som inte betalar sin tv-licens. (skulle bli många svenssons på kåken då). att bygga upp och leva i ett land kräver massor av deras invånare, så har det alltid varit - så vad är nytt.

sen kan du väl berätta lite för mig om den fina svenska kulturen. är det sällskapsresan, bröderna djup och strindberg du syftar på?

Lagarna finns för att följa den värderingssystem som majoritetsbefolkningen har. I Sverige har vi värderingar som säger att en man inte får gifta sig med flera kvinnor, inte får misshandla kvinnor, homosexuella har rätt till sin sexualitet, du får inte gifta dig med 9-åringar, vi stenar inte kvinnor som blir våldtagna (vi tar hand om dem), vi bestämmer inte hur kvinnor ska gå klädda, vi tvångsgifter inte våra döttrar, vi könsstympar inte småflickor osv.

Lagarna kan komma att förändras när svenskar inte längre är majoritet, trots allt finns det inte något land med muslimsk majoritet som delar våra värderingar och som har våra liberala och humana lagar.

Att svenskar inte betalar tv-licens är oväsentligt för det som jag pratar om liksom vad jag tycker om Strindberg.
Citera
2010-09-23, 17:04
Medlem
men snälla marcus. du sitter här och radar upp några extremfall och påstår samtidigt att svensken är felfri. utvecklingen för kvinnors rättigheter tar stormsteg i rätt riktning i stora delar av världen. samma sak gäller för hur man ser på aga, våldtäkter och homosexualitet. du är medveten om att barnaga icke var straffbart i sverige fram till 1979.
att som du utmåla hela länders befolkningar som monster är ju rent löjligt.

jag kan inte fatta vad som skulle göra oss svenskar till så mycket bättre människor än andra? och varför olikheter måste vara negativt. varför lyfter du inte fram allt bra som finns i andra länder, men som inte kommit till sverige? eller just sådant som vi numera har, tack vare influenser från övriga världen.

sen är faktiskt blotta tanken på ett icke-mångkulturellt samhälle en utopi. det vore att gå minst tusen år tillbaka i tiden, och vem vill det?
Citera
2010-09-23, 17:06
Medlem
Citat:
sen är faktiskt blotta tanken på ett icke-mångkulturellt samhälle en utopi. det vore att gå minst tusen år tillbaka i tiden, och vem vill det?

Hur förklarar du då att Asien, Afrika och Sydamerika inte är mångkulturella? Det är bara de före detta vita länderna som tvingats in i mångkultur. Ni är alla överens om att Afrika ska förbli afrikanskt, men Sverige får inte vara svenskt.
Citera
2010-09-23, 17:11
Medlem
Coffe_K4n0ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johannes
jag tror att många mångkulturalister ger upp inför den våg av förbittrad ilska som väller över en så fort man försöker bemöta kulturpuritanerna här inne. jag tror också att många mångkulturalister inte är vana vid att behöva argumentera för sin sak då de ju har medvind i resten av samhället. varför frivilligt söka konflikter, liksom.

För att man aldrig kan veta hur pass hållbara och intelligenta ens argument och åsikter är om man aldrig testar dem...
Citera
2010-09-23, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cimmerian
Inledningsvis: jag listade några saker i mitt inlägg som är typiskt för en mångkulturalists sätt att diskutera - ni vet, det där som ogillar tonläget i invandringsdiskussioner. Låtom oss se efter, medan jag bemöter mannen här, om något av det dyker upp, shall we? Jag listar igen, kort:

Lågutbildade - Omogna - Rädda - Onda - Dold Agenda - Hat - Lantisar - Omoderna

Jag roar mig med att kursiv-feta i den citerade texten - för skojs skull - där min motdebattör uppfyller denna generalisering.

1) Nu var ju trådens ämne varför man trodde att mångkulturalister inte verkar så sugna på att diskutera sakfrågan, och ett svar omöjliggör annat än generaliseringar, och mitt svar är mycket passande till TS fråga. Och, skulle jag våga tillägga, mycket träffsäkert. Ni uppfyller, allihop som har dykt upp här, exakt det jag säger. Nå, en eller två har varit ett undantag genom åren, men ändå...

2) De som vill ha allt detta är ju uppenbarligen du, eftersom du är för en samhällsordning som ALDRIG har uppvisat något annat än det jag beskriver. Dessutom får du det via "nya tider" att låta som om mångkulturen bara har regnat ner på oss, likt en naturlig förändring, men så är inte fallet - det är politiska beslut, genomförda av politiker med viljan att skapa mångkulturer i före detta homogena vita nationer.

Dessutom är mångkultur inget NYTT - tvärtom, i ett historiskt perspektiv, är det faktiskt mångkulturer som är Det Gamla (imperierna som sönderslets av etniska konflikter, du vet?), och den etniskt homogena nationen som är det Nya. Nationalismen föddes under franska revolutionen, och de hoomogena stater som växte fram därefter är något helt nytt, historiskt.

3) Men vilka är då - enligt ditt förmenande - de NYA lösningarna då? Och varför inte stoppa eller kraftigt bromsa invandringen till vita länder tills man har HITTAT dessa lösningar? Är det verkligen så orimligt - och säger verkligen SD något annat?

4) Du är i sanning blind om du aldrig har ställt dig frågan om det inte är just den etniska trängslen som MANAR fram detta "hat" som du talar om? Är det inte möjligt? Vi ser det ju historiskt överallt, så varför inte? Vi ser ALDRIG dess motsats. Aldrig. Är det inte just ni mångkulturalister som vägrar lära er av historien?

5) Ja det är klart du vill. Alla vill väl leva i ett skönt och bra land, neh? Men ditt problem är att du förespråkar ett samhälle som BEVISLIGEN inte klarar att uppnå detta mål. Överallt: segregering, motsättningar, misstro - ibland hat och blodbad. För vilka ÄR era "nya lösningar"? Jag har inte sett ett enda rimligt förslag som - när det mäts mot samtiden eller historien - har fungerat eller fungerar.

6) Problemet som du har, i likhet med många andra hjärtegoda mångkulturalister, är att du ser VARJE diskussion som pekar på etniska grupper som oaptitlig, om pekandet åtföljs av kritik mot nämnda grupp. Du reagerar med ryggmärgen mot detta och tänker: "rasist - nazist - förintelser". Det är en JÄVLIGT dålig ursäkt att döma ut alla sansade och bra trådar härinne som "hatiska" bara för att slippa diskutera.

7) Jag håller helt med, men du har ett stort problem: överallt, i alla tider, på alla platser, har din typ av samhällen fallerat. I bästa fall sker en segregation: antingen politiskt ordnad under lugna former, eller outtalad, där varje folk håller sig till de sina eller via hård lagstiftning. I värsta fall har vi ett nytt Libanon eller ett nytt Jugoslavien, för att ta exempel från vår samtid.

Så länge du aktivt verkar för din dröm så skapar du en mardröm i ett land som en gång var fri från massor av de problem som nu dagligen drabbar oss. Hur vi är som människor kan bara dömas utifrån våra handlingar - och faktiskt gissar jag att man en dag, långt fram i tiden, kommer att döma er mångkulturalister med ord som ni dagligen kastar i ansiktet på era motståndare. Du vet - de där motståndarna som kan VISA att de har rätt, som kan visa - både i samtiden och historiskt - hur dysfunktionella mångkulturella samhällen är om man vill uppnå maximal trygghet och välmående i ett land.

Såna som du säger: ni är onda hatiska personer och vi vill inte prata med er, förstår ni inte att detta är den NYA tiden, som kräver NYA lösningar? Vi rasister svarar då: "Vilka ÄR dessa lösningar?"

Och ni står alltid utan svar. Om ni svarar är svaren alltid misstänkt lika rena drömmerierna, eftersom de aldrig kan förankras i verkligheten. Ni kan ju inte ens hitta ETT ENDA land/samhälle där två olika folkslag (eller fler) frivilligt delar på bestämmandet och där majoriteten individer frivilligt integrerar eller assimilerar sig med varandra.

Ni KAN INTE hitta det. Inte i samtiden. Inte historiskt. Och ändå hävdar ni att mångkultur skulle vara något naturligt och bra, när alla fakta vi har visar att det aldrig sker frivilligt och aldrig är bra.

Mustigt inlägg. Nu är jag tyvärr inte så hemmastadd här att jag lika snitsigt bryter ut och citerar, utan får köra rakt av. Hoppas vi kan älska varann ändå.

Din inledning med 'låt oss se vilka floskler...bla bla', är du nöjd med den? Antingen bestämmer vi oss för att diskutera, eller så leker vi 'retoriska härskartekniker - förminska mig'.
Nåväl, jag tar det som att du är skakad, om än inte rörd, och bemöter dig ändå där det finns något du faktiskt vill ha svar på.

Tycker att du beskriver Sverige - och övriga icke-etniskt-vita länder - på ett sätt jag inte känner igen. Det du - och många 'vakna, svenskar!'-agitatorer inte verkar förstå - är att vi som inte håller med om era åsikter också bor här. Du låter lite som Björklund när han ska beskriva den svenska skolan. Allt är skit och förmodligen sämst i hela världen.
Jag tycker att Sverige - med dess befolkning av delvis olika ursprung - är ett rätt schysst land. Glestbefolkat så in i helvete (om man bortser från storstadsregionerna), och gott om plats för dom som vill bo här.

Du pratar nostalgiskt om det Sverige som var, och de problem vi nu upplever. För absolut, visst fan finns det problem. Men återigen - jag är en vänsternisse, därför kommer du inte få dom svar du vill ha från mig. Jag ser samhällsutvecklingen som en helt naturlig följd av den politiska högersväng som vårat land tagit det senaste kvartsseklet. Paradoxalt nog gör ju inte dom flesta 'ut med skiten!'-agitatörerna det. Då beror ju allt på dom problem vi importerat (i synnerhet somalierna, som av platsen i debatten att döma torde uppgå till en 90-95% av de anländande), och svaret på lösningen är att strypa tillförseln, straffa dom som är här och 'värna vår egen kultur'. Dvs gå ytterligare åt höger.

Du pratar om att 'etnisk trängsel' tvingar fram det hat som jag påstår mig störas av. Du gör det lätt för dig. Vissa hatar, andra inte. Många härinne förväxlar 'hat' med 'klarsynthet'. Det är ett självförhärligande svepskäl.
Därmed inte sagt att det inte finns jävligt jobbiga problem, eller folk som bor i extremt sunkiga områden och som upplever vår misslyckade integrationspolitik dagligen. Deras hat har jag inga problem att relatera till.
Men, som jag varit inne på tidigare: lastgammal som jag är har jag upplevt hatet när den 'etniska trängseln' bestod av enstaka pepparkorn i sockerpaketet. Jag har själv befunnit mig i den, om än aningslösa mobben, och jag har sett helt sjuka exempel på vad som kan drabba totalintegrerade, hårt arbetande människor med ett annat etniskt ursprung.

Folk blir ofta störda när det dras upp generaliseringar om SD-sympatisörer såsom varandes 'misslyckade yngre män', ofta arbetslösa/sjukskrivna/låginkomsttagare. Men det är självklart dessa som ligger brunast till i vårt - numer - ganska hårda samhälle. Undantaget den gemene invandraren så klart, som befinner sig allra längst ner på samhällsstegen (där somalier verkar te sig som den ohotade 'top-of-the-bottom'-segraren: grattis!). Jag generaliserar vidare och inbillar mig att det är just i det här segmentet som förtroendet för våra etablerade PK-partier (och dess husorgan massmedierna) är som allra lägst. DOM har en plan. DOM vill sabba vårt land, och njuter av att skapa kaos och förödelse.
Återigen - jag är vänster som fan, och ger dessa tankar till stor del rätt. Dvs att det finns en politisk vilja och ambition att öka klyftorna i vårt samhälle. Men att då som WT-Allan kicka neråt på Abdullah Blåneger är helt missriktat. Precis som det är när Abbe bränner bilar och kastar sten på brandkåren i sitt eget hemmakvarter.

Du kommer så med profetior om vårt samhälles snart komna sönderfall. Jag bjuder emot. Jag tror att vi, givet att vi tar vårt politiska förnuft till fånga och lyckas få in lite mer kärlek i våra hjärtan, kan lösa de problem och utmaningar vi står inför. Låt oss träffas på våra 100-årsdagar och se hur det står till med den saken.

Sen vill du ha svar på hur det ska gå till, så klart. Vilket du skrockelilockar när du skriver, 'eftersom vi aldrig har några'. Nej. Guilty as charged. Jag har ingen quick-fix på detta samhällsproblem. Mer än att man måste börja med ett stenhårt utgångsläge om alla människors lika värde. Bryta upp segregationen, ge stöd, ställa krav. Ghetton funkar inte. Fördela bördorna jämnare över landet. Tvinga på folk en mer uppblandad boendemiljö, skrota skolpengsreformer. Bla bla, vänsterfloskler.

Slutligen: jag har måhända jävligt dåliga svar på HUR, men - newsflash från PK-lägret: jag och mina gelikar är inte impade av dina heller. Jag tror inte ett ögonblick på att ett samhälle som SD 'åtgärdat' blir bättre. Jag tror att det blir skit. En jävligt jobbig anledning till varför är att den helt enkelt bygger på främlingsfientlighet.
Citera
2010-09-23, 17:19
Medlem
nu är ju varken afrika, asien eller sydamerika länder - utan världsdelar.
och på vad vis skulle dessa världsdelar (och dess länder) inte vara mångkulturella?
du menar att afrika inte har tagit några intryck eller blandats upp med andra delar av världen?
du skojar?
Citera
Medlem
johanness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Das Auto
"varför frivilligt söka konflikter, liksom"

Hur har du annars tänkt att man ska utvecklas som människa? Ju mindre man utsätter sin mängd uppfattningar för prövning, ju större är risken att du går runt med felaktiga föreställningar om världen.
nu är det du citerar ingen lag jag på något vis är upphovsman till, utan en tänkbar anledning till varför många mångkulturister skyr debatt. jag tror att de flesta inte tycker att de behöver ta konflikten, helt enkelt. man kan tycka vad man vill om den inställningen, förstås, men det är lite bredvid min poäng.
Citera
Medlem
johanness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coffe_K4n0n
För att man aldrig kan veta hur pass hållbara och intelligenta ens argument och åsikter är om man aldrig testar dem...
javisst, håller helt med.
Citera
2010-09-23, 17:21
Medlem
johanness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DRPOE
Sedan som jag frågat så oerhört många gånger, när folk pratar om att den risken är så liten.
Vad finns det i andra vågskålen? Vad är det som gör det så värt att ta risken, oavsett hur liten eller stor den är?
Kebab?
nej, inte kebab, utan ett mångkulturellt samhälle. tro det eller ej, men en hel del (särskilt utanför det här forumet) tycker att det är värt mycket.
Senast redigerad av johannes 2010-09-23 kl. 17:23.
Citera
2010-09-23, 17:22
Medlem
johanness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Das Auto
Att många mångkulturister är ovana att argumentera visar ju bara på vilken bräcklig grund läran vilar på.
nej, det visar bara att de sällan behöver argumentera för sin sak.
Citera
2010-09-23, 17:29
Medlem
DRPOEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bernst-Birger
Mustigt inlägg. Nu är jag tyvärr inte så hemmastadd här att jag lika snitsigt bryter ut och citerar, utan får köra rakt av. Hoppas vi kan älska varann ändå.

Din inledning med 'låt oss se vilka floskler...bla bla', är du nöjd med den? Antingen bestämmer vi oss för att diskutera, eller så leker vi 'retoriska härskartekniker - förminska mig'.
Nåväl, jag tar det som att du är skakad, om än inte rörd, och bemöter dig ändå där det finns något du faktiskt vill ha svar på.

Tycker att du beskriver Sverige - och övriga icke-etniskt-vita länder - på ett sätt jag inte känner igen. Det du - och många 'vakna, svenskar!'-agitatorer inte verkar förstå - är att vi som inte håller med om era åsikter också bor här. Du låter lite som Björklund när han ska beskriva den svenska skolan. Allt är skit och förmodligen sämst i hela världen.
Jag tycker att Sverige - med dess befolkning av delvis olika ursprung - är ett rätt schysst land. Glestbefolkat så in i helvete (om man bortser från storstadsregionerna), och gott om plats för dom som vill bo här.

Du pratar nostalgiskt om det Sverige som var, och de problem vi nu upplever. För absolut, visst fan finns det problem. Men återigen - jag är en vänsternisse, därför kommer du inte få dom svar du vill ha från mig. Jag ser samhällsutvecklingen som en helt naturlig följd av den politiska högersväng som vårat land tagit det senaste kvartsseklet. Paradoxalt nog gör ju inte dom flesta 'ut med skiten!'-agitatörerna det. Då beror ju allt på dom problem vi importerat (i synnerhet somalierna, som av platsen i debatten att döma torde uppgå till en 90-95% av de anländande), och svaret på lösningen är att strypa tillförseln, straffa dom som är här och 'värna vår egen kultur'. Dvs gå ytterligare åt höger.

Du pratar om att 'etnisk trängsel' tvingar fram det hat som jag påstår mig störas av. Du gör det lätt för dig. Vissa hatar, andra inte. Många härinne förväxlar 'hat' med 'klarsynthet'. Det är ett självförhärligande svepskäl.
Därmed inte sagt att det inte finns jävligt jobbiga problem, eller folk som bor i extremt sunkiga områden och som upplever vår misslyckade integrationspolitik dagligen. Deras hat har jag inga problem att relatera till.
Men, som jag varit inne på tidigare: lastgammal som jag är har jag upplevt hatet när den 'etniska trängseln' bestod av enstaka pepparkorn i sockerpaketet. Jag har själv befunnit mig i den, om än aningslösa mobben, och jag har sett helt sjuka exempel på vad som kan drabba totalintegrerade, hårt arbetande människor med ett annat etniskt ursprung.

Folk blir ofta störda när det dras upp generaliseringar om SD-sympatisörer såsom varandes 'misslyckade yngre män', ofta arbetslösa/sjukskrivna/låginkomsttagare. Men det är självklart dessa som ligger brunast till i vårt - numer - ganska hårda samhälle. Undantaget den gemene invandraren så klart, som befinner sig allra längst ner på samhällsstegen (där somalier verkar te sig som den ohotade 'top-of-the-bottom'-segraren: grattis!). Jag generaliserar vidare och inbillar mig att det är just i det här segmentet som förtroendet för våra etablerade PK-partier (och dess husorgan massmedierna) är som allra lägst. DOM har en plan. DOM vill sabba vårt land, och njuter av att skapa kaos och förödelse.
Återigen - jag är vänster som fan, och ger dessa tankar till stor del rätt. Dvs att det finns en politisk vilja och ambition att öka klyftorna i vårt samhälle. Men att då som WT-Allan kicka neråt på Abdullah Blåneger är helt missriktat. Precis som det är när Abbe bränner bilar och kastar sten på brandkåren i sitt eget hemmakvarter.

Du kommer så med profetior om vårt samhälles snart komna sönderfall. Jag bjuder emot. Jag tror att vi, givet att vi tar vårt politiska förnuft till fånga och lyckas få in lite mer kärlek i våra hjärtan, kan lösa de problem och utmaningar vi står inför. Låt oss träffas på våra 100-årsdagar och se hur det står till med den saken.

Sen vill du ha svar på hur det ska gå till, så klart. Vilket du skrockelilockar när du skriver, 'eftersom vi aldrig har några'. Nej. Guilty as charged. Jag har ingen quick-fix på detta samhällsproblem. Mer än att man måste börja med ett stenhårt utgångsläge om alla människors lika värde. Bryta upp segregationen, ge stöd, ställa krav. Ghetton funkar inte. Fördela bördorna jämnare över landet. Tvinga på folk en mer uppblandad boendemiljö, skrota skolpengsreformer. Bla bla, vänsterfloskler.

Slutligen: jag har måhända jävligt dåliga svar på HUR, men - newsflash från PK-lägret: jag och mina gelikar är inte impade av dina heller. Jag tror inte ett ögonblick på att ett samhälle som SD 'åtgärdat' blir bättre. Jag tror att det blir skit. En jävligt jobbig anledning till varför är att den helt enkelt bygger på främlingsfientlighet.

Jag tycker att det du skriver och argumenterar för makes sense utifrån din syn på samhället.
Det finns ju en del som talar emot din världsbild dock, som t.ex. varför det är så tydligt att bara dom med viss bakgrund eldar bilar och ägnar sig åt gruppvåldtäkter och personrån för att dom har det taskigt i samhället.

Jag köper ändå ditt argumenterande om klasskillnader, högerutveckling och följd iform av våldsspiral etc. Jag köper det, men jag tror inte på det.
Om vi jämför med 70-talet, som jag anser vara sveriges bästa tid historiskt, så är det riktigt som du säger att det helt klart har skett en högervridning, så om du vill återställa samhället, så är du i din fulla rätt att advokera för en vänstervridning.
Jag tror att den försämring som har skett till stor del är associerad till invandringen. Är det ok för dig att jag advokerar för det, eller delar du Ohly, AFA et als åsikt att jag skall hotas, slås och bekämpas för det?

I min värld, så är det ok om du tror problemen har annan orsak och vill jobba åt det hållet, men då måste du också acceptera att jag jobbar åt det hållet som jag tror är rätt?

Ett annat problem jag har med din ståndpunkt är polarisering, som alltid är ett stående tema.
Var hade vänsterextremism stått idag om sverige var ett homogent och välmående land, med en tiondel av den brottslighet vi har idag?

Trovärdigheten hos vänstern är i mina ögon låg ur det hänseendet, då ni prolifererar på klasskamp, finns det väl få incitament att avskaffa den?
Det harmonierar ju också väl med V´s öppna dörrar till sverige för att "fylla på" med underklass.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in