• 1
  • 2
2010-10-01, 09:58
Bannlyst
Tycker zopiklon fungerat kanon framst till nu, har ätit det i ca ett år varje natt.
Nu blir jag inte ens trött på en som tidigare deckade mig totalt.
Nu vill jag testa en annan bra sömnmedicin, vad rekomenderar ni ?
Provat stilnoct men var inte särskilt förtjust i de.
Vill kunna sova länge utan avbrott, hur fungerar nitrasepan, mogadon ?
Tacksam på tips över bra sömnmediciner.
Citera
2010-10-01, 09:59
Bannlyst
Tycker zopiklon fungerat kanon fram till nu, har ätit det i ca ett år varje natt.
Nu blir jag inte ens trött på en som tidigare deckade mig totalt.
Nu vill jag testa en annan bra sömnmedicin, vad rekomenderar ni ?
Provat stilnoct men var inte särskilt förtjust i de.
Vill kunna sova länge utan avbrott, hur fungerar nitrasepan, mogadon ?
Tacksam på tips över bra sömnmediciner.
Citera
2010-10-01, 10:24
Medlem
Testa med två st zopiklon?

Annars så borde theralen/propavan + zopiklon/stilnoct ge en lång sömn utan avbrott.
Citera
2010-10-01, 10:37
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Theralen + Zopiklon.
Citera
2010-10-01, 11:33
Medlem
Theberzerkers avatar
Min läkare löste det med att ge mig 15mg zopiklon/natt iaf. Det funkade jättebra....... Tills jag fick för hög tolerans mot den dosen med.

Stilnoct brukar funka bra även fast jag har pillertolerans, testa det.
Citera
2010-10-01, 11:49
Bannlyst
Jag äter Zopiklon 15mg om dagen till natten, när dom slutar fungera så får jag en burk FM1or (Flunitrazepam) efter den så hoppar jag på Imovane igen. Kombinerar alltid med Theralen, Propavan och Tryptizol. Sover mycket bättre på Imovane än FM1orna.

mvh
Citera
2010-10-02, 07:47
Medlem
KortStubins avatar
Hoppa över Zopiklon någon kväll. En helg när man är ledig dagen efter kan funka men natten utan kan jobbig(ja man vill hoppa), fast efter en eller två nätter utan Zoppar minskar toleransen rätt bra. Natten/nätterna utan "zop" är förstås jobbig/jobbiga. Lyssna på den musik du har (hörlurar för att inte vara pain in the ass klockan tre på natten är att föredra) eller tanka ner något annat....eller läs någon bok.
Senast redigerad av KortStubin 2010-10-02 kl. 07:49.
Citera
2010-10-03, 00:49
Medlem
billinge1992s avatar
jag skulle väl tippa på flunitrazepam borde få dig att sova ordentligt
Citera
2010-10-03, 10:13
Medlem
midazolam funkar hyfsat tills man fått tolerans där oxå..

skulle vara kul med en lista på mediciner som ger/inte ger korstolerans.. någon?
Citera
2010-10-03, 11:12
Medlem
Urbanoroligs avatar
Theral eller stilcnot

Själv funkar zoplicone för mig, har haft sen 1 år tillbaka.
Citera
2010-10-04, 18:29
Medlem
lightshipss avatar
För kanske två år sedan så sov jag som en liten gud på Imovane 15mg + Propavan + Theralen.
Men upptäckte att jag blev som en zombie och bakis och kunde inte röra mig på flera timmar.

Imovane i högre doser fungerar dock OK om man tar uppehåll några dagar för att minska toleransen. Runt tre gånger i veckan så fungerar det nästan acceptabelt.

Har nu fått Stilnoct och hoppas på att det ska hjälpa.

Men om du vill sova gott och länge och utan toleransbildning så skulle jag testa Propavan + flytande Theralen då de inte är beroendeframkallande.

Lycka till!
Citera
2010-10-04, 18:57
Medlem
Mandic!s avatar
Jag själv hade inte velat ha, och rekommenderar inte theralen för sig självt, eller i kombination. Anledningen till det är att jag och många andra (alla?) blir väldigt sega dagen efter, en zombie helt enkelt. Jag skulle nog välja att hoppa på 15 mg per dag av Zoplikon. Alternativt prova Propavan, men det har du antagligen redan gjort? En kombination av de två kanske? Jag sov som ett barn när Propavan fungerade på mig. Nu kan jag ju ta en handfull utan att somna, tyvärr.

F.ö. kan du ju även som "lightships" skrev, prova att vara utan imovane ett par dagar, då sjunker toleransen. Istället kan du kanske sätta in Propavan, som inte är beroendeframkallande (mindre än andra).
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in