• 1
  • 2
2010-09-30, 22:05
Medlem
http://www.unt.se/uppsala/fyra-gripn...m-1060650.aspx

Nån som vet nånting?, Vilka är förövarna? Vad var anledningen?

Jag vet redan vem som var offret osv pga att jag tränar där. Är mer förundrad över varför och vilka som sagt.
Citera
2010-09-30, 22:11
Medlem
virre56s avatar
inte så långt ifrån mig, kan höra mig för och se vad jag kan få fram.

bekanta gymmar där till och från.
Citera
2010-09-30, 22:17
Medlem
fluff995s avatar
Perrys gym? Det är ju gamle K1-killen Perry Segerqvist som driver det gymmet.
Citera
2010-09-30, 22:23
Medlem
Starvids avatar
En bekant såg misshandeln. Det ska handla om att en tjej hade skrivit på ett avtal hon inte förstått, typ "träna gratis i tre månader betala sen för tre månader till". I alla var hon missnöjd med det och var där med sin bror, en kille i 30-årsåldern typ. Han hade med sig två personer till, vet inte om det var hans kompisar eller bröder. I vilket fall försöker han (Perry, antar jag) resonera med dem, när den tjejens brorsa plötsligt drar kniv och börjar slå och sparka på Perry (eller vem nu BO är, det ska vara någon slags thaiboxningstränare). De två andra killarna hjälper till. Efter ett tag slutar de och sticker, kanske för att de fattar att folk ringt polisen. Polisen anländer och de puckade kriminella återvänder(!) då till brottsplatsen tillsammans med ytterligare tre killar. Polisen arresterar dem.

Den allmänna stämningen efteråt bland vittnena var "tur att han inte försvarade sig, då hade de kriminella säkert gått fria medan han hamnat i fängelse".

PS. Den stackars tjejen blev ju förstås helt förtvivlad över hennes brorsas sinnessjuka beteende.
Citera
2010-09-30, 22:25
Medlem
virre56s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starvid
En bekant såg misshandeln. Det ska handla om att en tjej hade skrivit på ett avtal hon inte förstått, typ "träna gratis i tre månader betala sen för tre månader till". I alla var hon missnöjd med det och var där med sin bror, en kille i 30-årsåldern typ. Han hade med sig två personer till, vet inte om det var hans kompisar eller bröder. I vilket fall försöker han (Perry, antar jag) resonera med dem, när den tjejens brorsa plötsligt drar kniv och börjar slå och sparka på Perry (eller vem nu BO är, det ska vara någon slags thaiboxningstränare). De två andra killarna hjälper till. Efter ett tag slutar de och sticker, kanske för att de fattar att folk ringt polisen. Polisen anländer och de puckade kriminella återvänder(!) då till brottsplatsen tillsammans med ytterligare tre killar. Polisen arresterar dem.

Den allmänna stämningen efteråt bland vittnena var "tur att han inte försvarade sig, då hade de kriminella säkert gått fria medan han hamnat i fängelse".

bara det faktum att man flyr, för att komma tillbaka med 3 personer till talar ju ganska mycket om vilka personer det rör sig om..

tyvärr.

EDIT: kniven med. vad fan liksom?
Citera
2010-09-30, 22:26
Medlem
Starvids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av virre56
bara det faktum att man flyr, för att komma tillbaka med 3 personer till talar ju ganska mycket om vilka personer det rör sig om..

tyvärr.

EDIT: kniven med. vad fan liksom?
Jag kan ju säga så här. Det är andra gången i dag som mina "fördomar" visade sig vara allt annat än fördomar.
Citera
2010-09-30, 22:31
Medlem
virre56s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starvid
Jag kan ju säga så här. Det är andra gången i dag som mina "fördomar" visade sig vara allt annat än fördomar.

tråkigt när sådant händer
Citera
2010-09-30, 22:34
Medlem
Synd när hederliga arbetare blir misshandlade pga en analfabetisk djungelflicka.
Citera
2010-10-01, 00:12
Citat:
Ursprungligen postat av Calorescence
Synd när hederliga arbetare blir misshandlade pga en analfabetisk djungelflicka.

vem sa att hon var från djungeln?
Citera
2010-10-01, 02:01
Medlem
Raskarkapacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rilind
vem sa att hon var från djungeln?

Djungeln, öknen, savannen.....whatever. Såhär tattigt beteende talar för att hemvisten inte är tallskog direkt

PS. Och tur som fan att Ingen försvarade sig, som tidigare talare sa. DS
Citera
2010-10-01, 02:22
Medlem
[quote=Raskarkapack]Djungeln, öknen, savannen.....whatever. Såhär tattigt beteende talar för att hemvisten inte är tallskog direkt

SÅ KLOCKERS!!
Citera
2010-10-01, 02:22
Medlem
Tycker detta säger en hel del om hur komplicerade och svårtydda avtalstexterna i gymavtalen kan vara.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in