2010-09-30, 19:08
Medlem
Hej!

Jag har ALDRIG haft problem med finnar tidigare (i ansiktet) men i somras fick jag en attack. Jag har också finnar på ryggen, kan te.x inte använda vilka kläder som helt osv. Jag har dessutom blackheads, minns inte vad det heter på svenska haha...

Vad rekomenderar ni? Har ni någon erfarenhet av medlet basiron? Vilket medel funkar bäst mot finnar? I need help!
Senast redigerad av unknowncelebrity 2010-09-30 kl. 19:10.
Citera
2010-09-30, 21:41
Medlem
flashen00s avatar
https://www.flashback.org/t941212 SÖÖÖK
Citera
2010-09-30, 23:26
Medlem
Deometrics avatar
Pormaskar brukar de kallas. Jag använder basiron och det är nice. Behöver det inte så mycket längre men om man får en såndär röd svullen finne är det gött att smeta på det på den innan man lägger sig. Då är den borta eller svullnaden har gått ner på morgonen! Det går även att ta på morgonen om man vill det.

Om det är så kris som du beskriver hade jag gått till läkaren och fått tabletter. De är säkerligen 100ggr bättre än det receptfria. Har en kompis som har svår acne och på honom funkar nästan inte ens de starka sakerna. Finnarna vänjer sig, så han byter medel varje vecka.
Senast redigerad av Deometric 2010-09-30 kl. 23:29. Anledning: Skrivet via iPhone
Citera
2010-10-01, 00:08
Medlem
Fast Basiron fungerar inte så värst bra på "blackheads", eller pormaskar som jag tror att det heter på svenska.
För att bli av med pormaskar är det nog bättre att använda någon slags ansiktstvätt som rengör porerna på djupet. (Usch, vad reklam-igt det lät...) Basiron kan man spara till de tillfällena man fått ett mindre stoppljus mitt på näsan
Sen tycker jag att Basiron är lite för starkt. Min hy blev extremt uttorkad och jävlig, och jag har ändå väldigt stryktålig hud.
Ibland var det till och med så att jag ibland fick fler finnar i samma område av Basiron just för att det torkade ut så mycket. Men det är värt att testa! Alla är ju olika
Citera
2010-10-01, 07:40
Medlem
Deometrics avatar
Oooh crap! Nej, det fungerar inte med pormaskar. Dom får du klämma eller nåt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in