2006-02-16, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roger Pontare
Hur avnjuter ni er öl, själv dricker jag den helst som en fjolla i ett glas men jag tycker att det är godast.

nae så här ligger det till, om du ska vara en fjolla så ska du inte dricka öl. öl är absolut inte för fjollor. avnjut din öl direkt ifrån burken eller flaskan.
Citera
2006-02-16, 14:48
Medlem
Håller med ovanstående talare.. Rikitga män dricker ur vad som hellst!..

FJOLLOR

För övrigt så känner jag ingen skillnad på smaken om jag dricker ur glas, börk eller glas.. Flaska är bra på sitt sätt man slabbar inte runt lika lätt, dock har dom en förmåga att gå sönder lätt.. Burk är bra, dom håller (nästan) alltid om man tappar en oöppnad i marken.. Glas är ingen höjdare, man spiller lätt när man far runt och dom håller inte om man tappar dom på gräs..
Citera
2006-02-16, 14:58
Medlem
nojas avatar
Öl ska ju självklart drickas ur en flaska, tycker smaken blir bäst då. Sen skadar det inte om det är sommar, då blir ölen ännu godare Just ja, ölen måste ju självklart vara kyld.
Citera
2006-02-16, 15:01
Bannlyst
Alltid glas när jag är hemma.
Men när jag är borta så spelar det ingen större roll, blir oftast ur burken.
Citera
2006-02-16, 15:16
Medlem
Alltid glas om det finns. En hel del öl måste man ju dessutom hälla upp för att det ska bli gott, dessutom ser det mycket finare ut. Om valet står mellan flaska eller burk föredrar jag burk, lättare att dricka ut då öppningen är bredare och dessutom mindre vikt att släpa på samt enklare att packa.

Finns det ihopfällbara glas som diskas automagiskt? Skulle vara perfekt till bussresor och liknande.
Citera
2006-02-16, 22:36
Moderator
tobess avatar
OT raderat och tråden sammanfogad med en annan redan existerande tråd om exakt samma sak..

/Moderator
Citera
2006-02-17, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roger Pontare
Jag skulle snarare säga helst glas eller flaska, varför burk om man får fråga?

Det är manligt
Citera
2006-02-17, 10:28
Medlem
Ja jag föredrar ju min öl drucken ur en 1,5 liters petflaska som jag paranoidt har gömt drickat i
Citera
2006-02-17, 13:11
Medlem
MYRSLOKENs avatar
Jag dricker inte öl, den enda öl som går ner är Corona, och då vill jag dricka den ur flaska, då jag vill ha en lime i flask-halsen.
Citera
2006-02-17, 15:54
Bannlyst
Det är viktigare vilken sorts öl man dricker än om man dricker ur glas eller flaska eller burk. Du kan dricka Sofiero ur världens finaste glas det smakar ändå skit!
Citera
2006-02-17, 16:55
Medlem
Glas ska det vara, gärna med is och en klyfta Lime.
Men om det är en öl som smakar skit oavsett så kan man lika gärna suga den ur en heltäckningsmatta.
Citera
2006-02-17, 17:05
Medlem
Jaaaas avatar
Glasflaska vad det änn är annars plast om det är mycket och ska bäras långt ....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in