Är det någon skillnad i smaken när det gäller flaska och burk? Jag vet att på fat så är de flesta bärs godare men när man ska välja mellan flaska och burk, då?
Nu snackar jag bara SMAK, och inte UPPLEVELSEN som jag tycker är bättre när man dricker ut FLASKA.
Av nån anledning så finns ju inte riktigt god öl på burk. Baron Von Trenck (osäker på stavningen dock) är uteslutande på flaska, och Starobrno liksaså...
Så egentligen blir det ingen tävling - flaska vinner.
Tycker det varierar från öl till öl. Vet ingen som smakar sämre på flaska än burk men vissa öl på burk får en lite konstig smak. Är dock enklare o mera praktiskt att köpa burköl än flasköl
Det självklara är ju att aluminium smakar vilket inte glas gör. Det som Comp säger stämmer ju också - all riktigt god öl finns bara på flaska eller fat, undantaget den ale och stout som finns på burk som i vilket fall som helst ska undvikas. Dessutom är det ju så att om man ska dricka direkt ur ölbehållaren är flaska fett överlägsen, särskilt de sorter som har skruvkork.
jag tror inte det är nån skilnad på smaken burkarna kanske smakar lite mer aluminium
jag dricker hellre ur en 33cl burk än 50cl
om man dricker 50cl så hinner ölen bli varm innan man har druckit klart
Men jag tror att det var mycket värre förr då burkarna var av plåt i stället för alu. Men flaskor knäcker, synd att de är så tunga att bära bara när man köpt 30st
Jag föredrar köpa all öl i burk, det kanske inte är lika gott, men det är lättare att bära och ofta billigare, och om man dricker burköl ur glas så är smakskillnaden obefintlig.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!