• 1
  • 2
2010-10-01, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Showz
struntar i det. Brevet r utskrivet p ett dligt papper, med dlig frg och dligt typsnitt. Vem som helst kan utge sig fr en advokat och droppa en siffra. Min adress finns p internet. Knner mig naiv som i en sekund trodde att det hr var ngonting

Har sjlv ftt exakt samma brev, dock frn en firma i madrid, men i vrigt lika skulle kontakta advokaten om arvet osv. Gissade direkt att det var ett nigeriabrev s det slngdes och nu r det bekrftat att det var s
Citera
2010-10-01, 12:57
Medlem
Showzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sharkit
Har sjlv ftt exakt samma brev, dock frn en firma i madrid, men i vrigt lika skulle kontakta advokaten om arvet osv. Gissade direkt att det var ett nigeriabrev s det slngdes och nu r det bekrftat att det var s

ja tydligen har mnga ftt de breven. de goda mnnen frn sder mste ha vaknat efter en lng och torr dvala och skridit till handling...
Citera
2010-10-07, 22:26
Medlem
emlas avatar
ven min mor fick ett sdant brev imorse. En spansk advokatbyr "jose alfredo law chamber" har hittat en hittills oknd slkting och affrsmagnat vid namn Philip (Samma efternamn som morsan). 18 miljoner 800000 euro var arvet p bara man delade med advokatfirman som skulle ha 50%. Den stackars mannen hade visst avlidit tragiskt i Tsunamin i Thailand. Konstigt nog var kuvertet poststmplat i Catania som ligger i Italien. Omstndigt stt fr en spansk advokat att skicka brev via sdra Italien.
Hur kan det lna sig att skicka ut dessa scambrev med frimrken? r de stulna eller hemtillverkade? Den italienska fotbollspelaren p frimrket tyckte jag sg lite blurrig ut.
Senast redigerad av emla 2010-10-07 kl. 22:51.
Citera
2011-01-17, 17:25
Medlem
Fick hem ett sdant brev idag och blev vldigt misstnksam.. Verkar vara ngra stycken som fr hem sdana brev..
Om det r miffelpiffel, vad tjnar i s fall bedragaren p om jag gr p hans bluff, ringer honom osv.? Vad kommer hnda?

Denna advokat heter Michael Davies och brevet r daterat fr fem dagar sedan. Samma story om att en kille med samma efternamn som mig gtt bort i tsunamin tillsammans med sin familj och har en viss summa pengar p en spansk bank. Och jag var den han hittade nr han gjorde lite skningar osv.
Mailadressen r dock ingen hotmail, live osv. utan det ser ut att vara ngon spansk. @ozu.es
Citera
2011-01-19, 18:42
Medlem
Lr komma ngot i stil med fljande....

1. Dom behver pengar av dig fr att du ska f din del av "arvet", dr blir du blst.

2. Dom mste f ut pengarna av landet och gr p ngot stt en transaktion som saknar tckning.
Du fr en en summa pengar p ditt konto och skickar ver "deras halva" 3 dagar senare visat det sig
att banken backar transaktionen och d har du redan skickat ivg en stor summa pengar.
Citera
2011-05-14, 00:37
Medlem
Jag fick ett nigeriabrev i dag i brevldan. Stmplat i Lissabon den 11/5, men psts komma frn en advokatfirma i Madrid; Oraiiye Abogados. Eftersom jag ocks heter Eriksson s anser Barrister Patrick Lewis att jag p ngot stt har rtt till en del stlar som den i tsunamin 2004 avlidne "Eng. Mathias Eriksson" lmnade efter sig. Se bild:

hr
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in