• 1
  • 2
2010-10-01, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Showz
struntar i det. Brevet är utskrivet på ett dåligt papper, med dålig färg och dåligt typsnitt. Vem som helst kan utge sig för en advokat och droppa en siffra. Min adress finns på internet. Känner mig naiv som i en sekund trodde att det här var någonting

Har själv fått exakt samma brev, dock från en firma i madrid, men i övrigt lika skulle kontakta advokaten om arvet osv. Gissade direkt att det var ett nigeriabrev så det slängdes och nu är det bekräftat att det var så
Citera
2010-10-01, 12:57
Medlem
Showzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sharkit
Har själv fått exakt samma brev, dock från en firma i madrid, men i övrigt lika skulle kontakta advokaten om arvet osv. Gissade direkt att det var ett nigeriabrev så det slängdes och nu är det bekräftat att det var så

ja tydligen har många fått de breven. de goda männen från söder måste ha vaknat efter en lång och torr dvala och skridit till handling...
Citera
2010-10-07, 22:26
Medlem
emlas avatar
Även min mor fick ett sådant brev imorse. En spansk advokatbyrå "jose alfredo law chamber" har hittat en hittills okänd släkting och affärsmagnat vid namn Philip (Samma efternamn som morsan). 18 miljoner 800000 euro var arvet på bara man delade med advokatfirman som skulle ha 50%. Den stackars mannen hade visst avlidit tragiskt i Tsunamin i Thailand. Konstigt nog var kuvertet poststämplat i Catania som ligger i Italien. Omständigt sätt för en spansk advokat att skicka brev via södra Italien.
Hur kan det löna sig att skicka ut dessa scambrev med frimärken? Är de stulna eller hemtillverkade? Den italienska fotbollspelaren på frimärket tyckte jag såg lite blurrig ut.
Senast redigerad av emla 2010-10-07 kl. 22:51.
Citera
2011-01-17, 17:25
Medlem
Fick hem ett sådant brev idag och blev väldigt misstänksam.. Verkar vara några stycken som får hem sådana brev..
Om det är miffelpiffel, vad tjänar i så fall bedragaren på om jag går på hans bluff, ringer honom osv.? Vad kommer hända?

Denna advokat heter Michael Davies och brevet är daterat för fem dagar sedan. Samma story om att en kille med samma efternamn som mig gått bort i tsunamin tillsammans med sin familj och har en viss summa pengar på en spansk bank. Och jag var den han hittade när han gjorde lite sökningar osv.
Mailadressen är dock ingen hotmail, live osv. utan det ser ut att vara någon spansk. @ozu.es
Citera
2011-01-19, 18:42
Medlem
Lär komma något i stil med följande....

1. Dom behöver pengar av dig för att du ska få din del av "arvet", där blir du blåst.

2. Dom måste få ut pengarna av landet och gör på något sätt en transaktion som saknar täckning.
Du får en en summa pengar på ditt konto och skickar över "deras halva" 3 dagar senare visat det sig
att banken backar transaktionen och då har du redan skickat iväg en stor summa pengar.
Citera
2011-05-14, 00:37
Medlem
Jag fick ett nigeriabrev i dag i brevlådan. Stämplat i Lissabon den 11/5, men påstås komma från en advokatfirma i Madrid; Oraiiye Abogados. Eftersom jag också heter Eriksson så anser Barrister Patrick Lewis att jag på något sätt har rätt till en del stålar som den i tsunamin 2004 avlidne "Eng. Mathias Eriksson" lämnade efter sig. Se bild:

här
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in