2004-06-11, 01:38
Medlem
Grap3s avatar
På vissa ciggarett paket står det "Rökning får din hy att åldras". På vilket sätt påverkar rökningen hyn ?
Citera
2004-06-11, 04:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grap3
På vilket sätt påverkar rökningen hyn ?

hmm jag tror rökning får hyn att åldras
Citera
2004-06-11, 04:40
Medlem
Lassemans avatar
Min hy vet jag inte efterssom jag inte vet hur jag skulle ha sett ut om jag inte hade rökt.
Citera
2004-06-11, 10:57
Medlem
http://www.drog6an.nu/tobak.html

Citat:
mattare och glanslösare hår.
missfärgade fingrar som luktar illa.
gula tänder.
snabbare rynkor, särskilt runt munnen, eftersom åldrandet påskyndas.
sämre smak- och luktsinne. Det innebär bland annat att maten smakar och luktar väldigt lite.
sämre blodcirkulation eftersom nikotinet drar samman blodkärlen. Sämre blodcirkulation leder till att hyn blir gråare och blekare, samt att rökare eller snusare lättare fryser och ofta har kalla händer och fötter.
en förändrad hormonbalans i kroppen. Hos kvinnor blir utseendet och rösten manligare. De får också en ökad hårväxt på kroppen och i ansiktet.
Citera
2004-06-11, 12:46
Medlem
Svavels avatar
Jag har varit rökare, men numera röker jag bara ibland på helgerna o blev full i skratt när jag köpte ett paket som de stog 'Rökning får din hy att åldras'...
Känns som ett lite lustigt (inte så värst avskräckande) budskap.

ps. Ålder får också din hy att åldras
Citera
2004-06-11, 14:34
Medlem
Grap3s avatar
Citat:
http://www.drog6an.nu/tobak.html

Tack, där har vi det.
Citera
2004-06-12, 18:43
Medlem
åderförkalkning, med minskat blodflöde som resultat, de små blodkärlen i hyn får inte tillräckligt med syre. Hudens åldrande snabbas på...vad vet jag?

edit: missade helt och hållet inlägget ovan.......men det var ju ungefär samma sak som jag skrev....
Citera
2004-06-14, 10:36
Medlem
BlizzardKings avatar
Från http://www.drog6an.nu/tobak.html
Citat:
I röken från en tänd cigarett finns det omkring 4000 kemiska ämnen. 2000 av dessa ämnen är direkt skadliga för människan och cirka 50 av dem är cancerframkallande. Två av de cancerframkallande ämnena anses vara så farliga att hantera i arbetslivet att de sedan 20 år är totalt förbjudna i arbetslivet.
Frågan är ju hur många av dessa tusentals kemiska ämnen som är tillsatta av industrin och varför!!?!!
Med största sannolikhet skulle det vara mindre farligt att röka utan dessa.

Rulla dina cigg själv, min bronkitis blev betydligt bättre sen jag gick över till hemrullade. Helst bör man använda papper tillverkat av hampa med gummi arabicum som klister men dom kan tyvärr vara svåra att få tag på i en vanlig butik.
Citera
2004-06-14, 11:55
Medlem
chicos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svavel
ps. Ålder får också din hy att åldras

Även våra fina solstrålar får hyn att åldras. Man blir som ett skrynkligt russin i nunan om man solar för mycket Det är så mycket snack om rökningen, men ändå vill staten ha in skattepengarna.

Chico
Citera
2008-12-17, 20:26
Bannlyst
Det är ju det vi vill, så kan man köra på systemet.
Citera
2008-12-17, 20:30
Medlem
Strixezs avatar
Nikotin försämrar blodcirkulationen, bl.a. därför vissa kan känna sig extra kalla i extremiteterna.

Försämrad blodcirkulation = grå o trist hy.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in