2010-09-30, 00:59
Medlem
mbois avatar
Tjena!

Jo, nr jag brjar starta datorn s laddar den p som vanligt men nr jag kommer fram till laddningswindowsloggan eller hur man ska sga startar den helt pltsligt om frn brjan.

Vet inte riktigt vad problemet r, har frskt g in i felskert lge och systemterstlla den men funkar inte.

Nn som vet vad problemet r? Eller r det bara att formatera om hela skiten?
Citera
2010-09-30, 01:02
Medlem
bergsturks avatar
Funkar det felskra lget?

1) Tryck F8 som en dre efter bios men fre Windows laddas
2) Vlj "avaktivera automatisk omstart vid fel" eller vad det nu heter

Kr igng! nu kommer den krascha som frut men inte starta om. Tala om vad som str. Tex error 0x234234 in module bergsturk.sys
Citera
2010-09-30, 01:11
Medlem
Windows har kraschat och behver installeras om.
Citera
2010-09-30, 01:15
Medlem
Rembrandths avatar
Kan ocks vara fel p flkten. Morsan hade samma problem med sin dator fr ett tag sedan, det visade sig efter en massa om och men att det var flkten det var fel p.
Citera
2010-09-30, 01:18
Medlem
mbois avatar
Det konstiga r att nr jag vljer det s str det "Inaktivera automatisk omstart vid fel" och nr jag trycker p det och startar om s hnder samma sak.. ingenting
Citera
2010-09-30, 01:28
Medlem
bergsturks avatar
Mrkligt. Har du viktiga data p den? Kan du stta in hrddisken i en annan dator och kolla SMART-status fr disken, chkdsk:a, och virusscanna?
Citera
2010-09-30, 01:54
Medlem
mbois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bergsturk
Mrkligt. Har du viktiga data p den? Kan du stta in hrddisken i en annan dator och kolla SMART-status fr disken, chkdsk:a, och virusscanna?

Inte direkt. Men jag fr helt enkelt formatera om den. Menmen.. provade ven g in i felskert lge och trycka av "Starta om automatiskt" p systemfel-flikarna. Fungerade zero. Tack nd
Citera
2010-09-30, 09:36
Medlem
L0ws avatar
Har hnt samma sak fr mig. Dock s anvnde jag windows skivan och stllde tillbaka datorn en dag och d lste det sig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in