2010-09-30, 00:59
Medlem
mbois avatar
Tjena!

Jo, när jag börjar starta datorn så laddar den på som vanligt men när jag kommer fram till laddningswindowsloggan eller hur man ska säga startar den helt plötsligt om från början.

Vet inte riktigt vad problemet är, har försökt gå in i felsäkert läge och systemåterställa den men funkar inte.

Nån som vet vad problemet är? Eller är det bara att formatera om hela skiten?
Citera
2010-09-30, 01:02
Medlem
bergsturks avatar
Funkar det felsäkra läget?

1) Tryck F8 som en dåre efter bios men före Windows laddas
2) Välj "avaktivera automatisk omstart vid fel" eller vad det nu heter

Kör igång! nu kommer den krascha som förut men inte starta om. Tala om vad som står. Tex error 0x234234 in module bergsturk.sys
Citera
2010-09-30, 01:11
Medlem
Windows har kraschat och behöver installeras om.
Citera
2010-09-30, 01:15
Medlem
Rembrandths avatar
Kan också vara fel på fläkten. Morsan hade samma problem med sin dator för ett tag sedan, det visade sig efter en massa om och men att det var fläkten det var fel på.
Citera
2010-09-30, 01:18
Medlem
mbois avatar
Det konstiga är att när jag väljer det så står det "Inaktivera automatisk omstart vid fel" och när jag trycker på det och startar om så händer samma sak.. ingenting
Citera
2010-09-30, 01:28
Medlem
bergsturks avatar
Märkligt. Har du viktiga data på den? Kan du sätta in hårddisken i en annan dator och kolla SMART-status för disken, chkdsk:a, och virusscanna?
Citera
2010-09-30, 01:54
Medlem
mbois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bergsturk
Märkligt. Har du viktiga data på den? Kan du sätta in hårddisken i en annan dator och kolla SMART-status för disken, chkdsk:a, och virusscanna?

Inte direkt. Men jag får helt enkelt formatera om den. Menmen.. provade även gå in i felsäkert läge och trycka av "Starta om automatiskt" på systemfel-flikarna. Fungerade zero. Tack ändå
Citera
2010-09-30, 09:36
Medlem
L0ws avatar
Har hänt samma sak för mig. Dock så använde jag windows skivan och ställde tillbaka datorn en dag och då löste det sig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in