2004-06-11, 00:47
Medlem
Stjärtgossens avatar
Om man äter på en en enklare restaurang/matställe och man själv får ta med sig en drickflaska till bordet, öppna den med en ölöppnare och hälla upp sin egen dricka i glaset är det då okej att at med sig den tomma flaskan från restaurangen när man ätitit färdigt och panta den? Äger restaurangen flaskan eller ingår panten när man betalt för t. ex. dagens lunch och liknande?

Alla sätt att tjäna pegnar på är bra utom dom dåliga
Citera
2004-06-11, 06:40
Medlem
meb132s avatar
Folkvett, hyfs och stil

Citat:
Ursprungligen postat av Stjärtgossen
Om man äter på en en enklare restaurang/matställe och man själv får ta med sig en drickflaska till bordet, öppna den med en ölöppnare och hälla upp sin egen dricka i glaset är det då okej att at med sig den tomma flaskan från restaurangen när man ätitit färdigt och panta den? Äger restaurangen flaskan eller ingår panten när man betalt för t. ex. dagens lunch och liknande?

Det finns anmärkningsvärt många postare med vad som förefaller vara i fullständig avsaknad av stil eller ens vanligt hyfs. Folk försöker lura till sig extra pålägg på pizzor, varukuponger från tillverkare och snabbmatskedjor och nu har vi en herre som är närig nog att ta med sig tombuteljer a sextio öre från restaurangen. Sätter folk inget värde alls på att föra sig lite mer som en gentleman och lite mindre som en sk white trash-slusk?

Vad sedan själva saken angår kan du utgå ifrån att tombuteljen är din, att göra vad du behagar med, försåvitt annat inte angivits/avtalats.
Citera
2004-06-11, 08:29
Medlem
-jOE!s avatar
Citat:

Det här var det absolut snålaste jag någonsin hört! Skäms du inte över att ens tänka tanken?
Citera
2004-06-11, 09:26
Medlem
Stjärtgossens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -jOE!
Det här var det absolut snålaste jag någonsin hört! Skäms du inte över att ens tänka tanken?

Snålt eller ej, är det tillåtet?
Citera
2004-06-11, 09:28
Medlem
ahlmans avatar
Citat:
Snålt eller ej, är det tillåtet?
Jag tror inte att någon hade stoppat dig, precis.
Du hade dock fått ta emot ett par svarta blickar från ditt kvinnliga eventuella sällskap.
Citera
2004-06-11, 09:31
Medlem
farbror einars avatar
Det måste fan vara höjden av snålhet att ta med sig en ölflaska för 1krona i pant.Jag anser att har man råd att äta ute så har man fan råd att INTE ta med sig en flaska och skämma ut sig.
Citera
2004-06-11, 12:30
Awaiting Email Confirmation
:mad: SNÅLT :mad:
Citera
2004-06-11, 14:05
Medlem
Mysonoxens avatar
Amatörmässigt jämfört med min sambos styvfarsa. Karldjäveln är rik som ett troll men:

1. Han tar med pantflaskorna precis som Stjärtgossen beskriver.

2. Bor han på hotell har han en påse med sig där han stoppar ner ost, korv, skinka m.m. från frukostbuffén.

3. Vid hotellvistelser har han med en kaffekopp som han häller kallt vatten i, stoppar ner en medhavd doppvärmare(!!!) och värmer upp vattnet med den samt har med eget Nescafé att ha i koppen. 10 kronor är för dyrt för en kopp java i hotellrestaurangen

4. Han köper en aktie i olika företag för att få gå på deras bolagsstämmor och äta gratis.

5. Han stjäl kummin och andra kryddor från grannarnas tomter för att han inte har "råd" att köpa en kryddburk för 10-15 spänn...

Karldjäveln är dessutom god för + 5 mille
Citera
2004-06-11, 14:44
Medlem
sikass avatar
hahah det var det roligaste jag nånsin läst
Citera
2004-06-11, 15:24
Medlem
Fläskbak(kille)s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mysonoxen
Amatörmässigt jämfört med min sambos styvfarsa. Karldjäveln är rik som ett troll men:

1. Han tar med pantflaskorna precis som Stjärtgossen beskriver.

2. Bor han på hotell har han en påse med sig där han stoppar ner ost, korv, skinka m.m. från frukostbuffén.

3. Vid hotellvistelser har han med en kaffekopp som han häller kallt vatten i, stoppar ner en medhavd doppvärmare(!!!) och värmer upp vattnet med den samt har med eget Nescafé att ha i koppen. 10 kronor är för dyrt för en kopp java i hotellrestaurangen

4. Han köper en aktie i olika företag för att få gå på deras bolagsstämmor och äta gratis.

5. Han stjäl kummin och andra kryddor från grannarnas tomter för att han inte har "råd" att köpa en kryddburk för 10-15 spänn...

Karldjäveln är dessutom god för + 5 mille

Vilken hjälte! Undrar varför han är så rik?

You´re the man Stjärtgossen! Inte ska pizzerian som har svart arbetskraft, svartkött och som slår in var femte pizza i kassaapparaten även få skinna dig på panten som de tagit ut i priset. :mad:

Själv brukar jag alltid begära kassakvitto vid pizzeria- och snabbmatsbesök. Snubben i kassan gnisslar ofta tänder. Inte fan ska jag bekosta hans BMW som är inköpt för svartpengar. Gör ni det också!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in