• 1
  • 2
2010-09-29, 18:44
Medlem
Det r ofta s att jag lmnar min MacBook obevakad p jobbet och eftersom jag har mogna vnner s hnder det ofta att jag blir sk. "Facerapad". Jag vill inte stta lsenord p min dator utan jag vill grna veta vem det r d dom inte vill skvallra ner ngon i gnget.

S nu till min frga. Har hrt talas om ett program? eller kanske r ett tillgg till Photobooth, men det ska i allafall gra att s fort man fller upp min MacBook s ska den ta en automatisk bild. Bilden lgger sig ngonstans dr dom inte kan f tag p den och jag kan d se vem det r

Ngon mer som hrt talas om detta? Eller r jag bara lttlurad som tror att det finns ngot snt.
Citera
2010-09-29, 18:46
Medlem
listigts avatar
Stt p att photobooth ska spela in, sen minimerar du det. Sedan kollar du p videon.
Citera
2010-09-29, 18:52
Medlem
TellA1000Liess avatar
Kanske lite overkill men man kan kanske gra instllningar i programmet som passar ditt ndaml.

http://sourceforge.net/projects/ialertu/ ---- iAlertu
Citera
2010-09-30, 18:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av listigt
Stt p att photobooth ska spela in, sen minimerar du det. Sedan kollar du p videon.

Tnk om ingen kommer d? D har man full hdd
Citera
2010-09-30, 20:00
Medlem
listigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blackhammer

Ja, men d fr man rensa den och prova igen!
Citera
2010-09-30, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blackhammer
Tnkte ocks p det!
Anvnde mig att Tellas lnk och iAlertU fungerar perfekt. Alarmet funkar perfekt och programmet tar en bild s fort ngon rr min touchpad eller mitt tangentbord.
Kan varmt rekommendera programmet!

Tack s mycket
Citera
2010-09-30, 21:31
Medlem
systems avatar
iAlertU r mycket bra. Enkelt och gr sitt jobb. Jag hoppas att jag slipper f anvndning av det dock.
Citera
2010-10-01, 10:50
Medlem
vilket schysst program: iAlertu!!
Citera
2010-10-01, 19:00
Medlem
Glockens avatar
Blir lite nyfiken. Hur gick det fr dig TS? Fick du fast frbrytaren? Man kan ju bara hoppas p en klockren bild dr personen ser riktigt rdd ut pga alarmet.
Citera
2010-10-01, 23:08
Medlem
Lite update: Idag s satte jag igng programmet och lmnade datorn p mitt skrivbord med flit. Stllde mig en bit ifrn p ett stlle dr jag inte syntes och det tog inte lng tid innan jag hrde alarmet och 5 minuter senare och kollar p datorn. D ser jag min bsta kompis + min chef som fastnat p bild

Bilden p dom var den roligaste jag sett p lnge, dom r bde rdda och frsker dlja sig. Nu ligger bilden uppe p facebook och jag vet ocks vem det r

Kan varmt rekommendera det hr programmet! Ladda ner det och testa det p era vnner och kolla hur deras bilder blir
Citera
2010-10-01, 23:20
Medlem
systems avatar
Det vore skoj att f se den dr bilden.
Citera
2010-10-02, 02:28
Medlem
Glockens avatar
Haha! Underbart! Visa bilden? Pretty please.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in