2010-10-24, 02:32
Medlem
När jag lyxar till det äter jag cashewnötter (naturella) och banan och dricker mjölk till det. Den kombinationen tycker jag är hemskt god.
Citera
2010-10-26, 23:15
Medlem
shapelinuxs avatar
grönsaksstavar t ex gurka lr morot, med kesella lätt + valfri dipp ev. lite vatten för att få den mer rinnig, borde ju vara den bästa combon.
Citera
2010-10-27, 15:43
Medlem
torkad frukt är min favorit! bättre än godis i varje fall!
Citera
2010-10-27, 18:02
Medlem
Bomastomans avatar
Solrosfrön
Citera
2010-10-29, 11:16
Medlem
zizacons avatar
Det finns inte så mycket olyckligtvis. Nötter är bra och goda (alltså vanliga nötter typ hasselnötter) men innehåller väldigt mycket kalorier så då beror det på vad man menar. De har naturligtvis nyttiga fetter osv, men du blir inte smal av det.

Grönsaker kan man naturligtvis knapra på men det är inte så himla kul.

De ugnsbakade chipsen är en variant som är mycket snålare än vanliga och smakar okej. Annars får man tugga tuggummi och dricka lightcola.
Citera
2010-10-29, 12:06
Medlem
Arasones avatar
Nötter eller torkad frukt. Köp ICAs nyttiga torkade frukt. Skit gooood.
Citera
2010-10-31, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av centrinello
torkad frukt är min favorit! bättre än godis i varje fall!

Jaa, det är kan inte så mycket konstiga tillsatser i det. Däremot kan det ibland vara grymt mycket socker på den torkade frukten. Bättre att torka den hemma själv i så fall, så behöver man inte tillsätta något socker. Dock är det väldigt sött ändå eftersom frukten innehåller en hel del socker naturligt.

Dippa med grönsaker är nyttigt och gott. Ska man ha dipp är det bäst att göra den själv från grunden. De små påsarna med pulver är ofta onyttiga och vissa innehåller till och med transfetter (tror jag). Inte så bra. Köp lite färska kryddor som du mixar med lätt creme fraishe eller nåt liknande. Det eller guacamole, som dock innehåller en del kalorier men man kan ju vara måttlig. Annars kan man göra en tomatsalsa med lite kryddor.
Citera
2010-11-03, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sunkist
Jaa, det är kan inte så mycket konstiga tillsatser i det. Däremot kan det ibland vara grymt mycket socker på den torkade frukten. Bättre att torka den hemma själv i så fall, så behöver man inte tillsätta något socker. Dock är det väldigt sött ändå eftersom frukten innehåller en hel del socker naturligt.

Dippa med grönsaker är nyttigt och gott. Ska man ha dipp är det bäst att göra den själv från grunden. De små påsarna med pulver är ofta onyttiga och vissa innehåller till och med transfetter (tror jag). Inte så bra. Köp lite färska kryddor som du mixar med lätt creme fraishe eller nåt liknande. Det eller guacamole, som dock innehåller en del kalorier men man kan ju vara måttlig. Annars kan man göra en tomatsalsa med lite kryddor.

så sant! brukar göra eget ibland när jag har tid. Är dock lätt värt den tid det tar! bra idé med grönsaker, är lite mer torftigt däremot, men vill man slippa undan sockret helt så äre kanon!
Citera
2011-06-18, 23:56
Medlem
Schooners avatar
(Relativt) nyttiga snacks?

Jag skulle vilja höra vad just du äter/dricker istället för chips och cola när du är sådär toksugen på något med mycket fett och socker, men ändå inte vill vara jätteonyttig.

Min personliga last är frysta bär. Frysta bär känns som en shyst utväg ur kaloriträsket, svårt att trycka för att det både är kallt och hårt. Även sjukt gott när man är bakis.

Vad äter du? Hjälp mig utvidga en sockerberoende students snacksportfolio!
Citera
2011-06-18, 23:58
Medlem
slowmedowns avatar
1 piggelin är 55 kalorier. Bra snack om man blir sötsugen.
Citera
2011-06-19, 00:00
Medlem
voxuzs avatar
brukar köpa en massa nötter och käka.
Citera
2011-06-19, 00:00
Medlem
qaws avatar
Nötter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera