Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2010-09-29, 15:24
Medlem
Twatssons avatar
Börjar få lite smått panik, har övertrasserat mitt konto hos Handelsbanken cirka 20 gånger på 3 år. Idag fick jag ett brev hem att dom spärrat mitt korto och bad mig sätta över pengarna omgående(cirka 300kr). Har alltid betalat pengarna tillbaka pengarna högst två dagar efter jag upptäckt övertrasseringen tidigare. Vad kan detta ge mig för konsekvenser i framtiden? Har inga betalningsanmärkningar osv. Tack på förhand!
Citera
2010-09-29, 15:32
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Twatsson
Börjar få lite smått panik, har övertrasserat mitt konto hos Handelsbanken cirka 20 gånger på 3 år. Idag fick jag ett brev hem att dom spärrat mitt korto och bad mig sätta över pengarna omgående(cirka 300kr). Har alltid betalat pengarna tillbaka pengarna högst två dagar efter jag upptäckt övertrasseringen tidigare. Vad kan detta ge mig för konsekvenser i framtiden? Har inga betalningsanmärkningar osv. Tack på förhand!

Inga som helst påföljder om du betalar övertrasseringen. Möjligtvis sämre chans att få lån på banken i framtiden.
Citera
2010-09-29, 15:35
Medlem
Chrillos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanteAlighieri
Inga som helst påföljder om du betalar övertrasseringen. Möjligtvis sämre chans att få lån på banken i framtiden.
Instämmer...
Citera
2010-09-29, 15:36
Medlem
Twatssons avatar
Okej, tack så mycket.
Citera
2010-09-29, 15:42
Medlem
illenpros avatar
när vi ändå är inne på samma spår. tänkte höra vad det får för påföljder om man har betalat in många räkningar försent tidigare i sitt liv. Har säkert fått 5-6 påminnelser pga. försenade inbetalningar..

Kommer man ha svårare att få lån osv? Håller de koll på sånt?
Citera
2010-09-29, 15:43
Medlem
jag övertr ca 8 ggr ,med småsummor som jag bettade tebax 1-2 dgr,då sög dom mitt,får inget nytt heller!
skylla mig själv.
Citera
2010-09-29, 15:57
Bannlyst
Lånar denna tråd lite.

Jag själv har skuld på mer än 300kr hos Swedbank. Från start var jag bara skyldig dem ~150 kr, men de skickade en påminnelseavgift och ökade skulden till 250 kr. Ytterligare några veckor har gått och jag fick en ny påminnelse, samt en administrationsavgift på 50kr. Hur länge tänker de öka skulden? Jag har mailat dem och sagt att de kan se sig i månen efter de pengar de lagt på grundbeloppet och att jag bara tänker betala de 150 kr jag är skyldiga dem - utan att jag fått svar.

Vad tror ni händer om jag skiter i att pynta det som dom kräver? Kan jag byta bank och skita i skulden hos Swedbank?
Senast redigerad av Pungskydd 2010-09-29 kl. 16:03.
Citera
2010-09-29, 16:24
Medlem
-japp-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pungskydd
Lånar denna tråd lite.

Jag själv har skuld på mer än 300kr hos Swedbank. Från start var jag bara skyldig dem ~150 kr, men de skickade en påminnelseavgift och ökade skulden till 250 kr. Ytterligare några veckor har gått och jag fick en ny påminnelse, samt en administrationsavgift på 50kr. Hur länge tänker de öka skulden? Jag har mailat dem och sagt att de kan se sig i månen efter de pengar de lagt på grundbeloppet och att jag bara tänker betala de 150 kr jag är skyldiga dem - utan att jag fått svar.

Vad tror ni händer om jag skiter i att pynta det som dom kräver? Kan jag byta bank och skita i skulden hos Swedbank?

Dom skickar de till fogden som lägger på en ytterligare avgift så om jag vore du borde jag betala dessa 300 kr och slippa en betalningsanmärkning. Du får ju skylla dig själv att skulden har ökat.
Citera
2010-09-29, 16:57
Medlem
Citat:

De har rätt att ta ut påminnelseavgifter. Skulden kommer att öka om du inte betalar den. Vad tror du egentligen? Att de skall tänka "oj han betalar inte, nej men då skriver vi av skulden".
Citera
2010-09-29, 17:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackuser
De har rätt att ta ut påminnelseavgifter. Skulden kommer att öka om du inte betalar den. Vad tror du egentligen? Att de skall tänka "oj han betalar inte, nej men då skriver vi av skulden".

Pengar skapas ur skuld. Och jag tänker inte stödja det systemet!
Citera
2010-09-29, 17:42
Medlem
OneBrAiNers avatar
Citat:

Stödja? Tror du att det är frivilligt att betala? Dags att kliva in i verkligheten...
Citera
2010-09-29, 17:46
Medlem
Citat:

Du började ju stödja det systemet sekunden du skapade en skuld till banken, du kanske skulle skitit i att låna pengar från första början?

Hur som helst, de kommer lägga på påminnelseavgifter och skulden växer tills kronofogden får den. Skiter du fortfarande i att betala kommer de och plockar saker från ditt hem och du får en betalningsanmärkning.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in