2010-09-29, 13:35
Medlem
Har kommit över ett parti med RL piké tröjor men jag vet inte om dom är falska eller inte?
Dom ser inte alls ut som dom taskiga kopiorna som finns i Thailand utan dom ser och känns äkta, något man kan kolla efter så man får svar?
Citera
2010-09-29, 13:39
Medlem
Awesomes avatar
http://www.ehow.com/how_5049636_spot...ren-polos.html
Citera
2010-09-29, 13:47
Medlem
DanteAlighieris avatar
Gå till en butik som säljer Ralph Lauren och känn ifall det är någon skillnad tröjorna emellan.

Jag vet att tröjorna jag inhandlat i Thailand är mjukare och blir noppriga snabbt.
Citera
2010-09-29, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Awesome
http://www.ehow.com/how_5049636_spot...ren-polos.html

Tack det bådar ju gott ju enligt den sidan!
Citera
2010-09-29, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DanteAlighieri
Gå till en butik som säljer Ralph Lauren och känn ifall det är någon skillnad tröjorna emellan.

Jag vet att tröjorna jag inhandlat i Thailand är mjukare och blir noppriga snabbt.

Jo jag vet, är väl polyester i dom? Men dom jag har står det 100% cotton och ser och känns helt anorlunda än såna från Thailand.
Citera
2010-09-30, 14:23
Medlem
Nagas avatar
Kan nog vara sjukt svårt att skilja en bra kopia från original. Tycker att tyg och snitt kan skilja sig mer mellan t.ex. amerikanska och europeiska än mellan äkta och bra kopia. Upplever att tyget är tunnare och mer som tyget i lacostes pikétröjor på polo från USA. Tycker iofs att det är väldigt skumt att det skulle vara olika tyg, men de kanske använder olika fabriker eller något.

Har noterat att det sticker ut lite vitt fodertyg i sömmarna på en väldigt bra kopia jag köpte i Kina, kanske kan vara något att spana efter...
Citera
2010-09-30, 19:38
Medlem
tantaluss avatar
Allteftersom kvaliteten pa RL har gatt ned har det blivit svarare att skilja kopior och original at. Om jag jamfor RL-pikeer som ar 3, 10 respektive 15 ar gamla sa ar det ganska stora likheter mellan de aldre tva (ordentlig bomull, inga noppor, lite mer strukturerad / grovre kansla i tyget) an de nyare, som ar lite tunnare, lite sladdrigare och helt enkelt kanns billigare.
Citera
2010-09-30, 20:11
Medlem
Anderzonees avatar
Lappen i nacken brukar avslöja dom sämre kopiorna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in