2011-06-21, 22:15
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Till Pellepolis; lägg ner diskussionen om befogenheter och icke befogenheter, dina långa utlägg förstör hela tråden, då själva ämnet handlar om dörrvakterna på Nivå. Vill man veta vad en patetisk dörrvakt har för befogenheter kan man googla detta, eller söka här på forumet.

Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
Hon heter Lise-Lotte Andersson och fyllde nyss 30 år.

Bild på denna sköka tack.

Här har vi iraniern William Ghalandari

http://imageshack.us/photo/my-images...96276396n.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images...50ee93853.jpg/

Heter den här tattaren Farshid tro?

http://imageshack.us/photo/my-images...80437608n.jpg/
Senast redigerad av Leif.Jennekvist 2011-06-21 kl. 22:19.
Citera
2011-06-21, 22:24
Medlem
pellepoliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif.Jennekvist
Till Pellepolis; lägg ner diskussionen om befogenheter och icke befogenheter, dina långa utlägg förstör hela tråden, då själva ämnet handlar om dörrvakterna på Nivå. Vill man veta vad en patetisk dörrvakt har för befogenheter kan man googla detta, eller söka här på forumet.

Jag svarar på de inlägg som relaterar till ordningsvakter i stort, eftersom många verkar blanda ihop vanliga ingripanden med händelserna på gamla PUSH och Nivå. Det är tyvärr många i tråden som blandar ihop detta, vilket jag tycker förstör tråden i sig. Men om alla håller sig till händelserna på gamla PUSH och Nivå, så ska jag också göra det.
Citera
2011-06-21, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pellepolis
Jag svarar på de inlägg som relaterar till ordningsvakter i stort, eftersom många verkar blanda ihop vanliga ingripanden med händelserna på gamla PUSH och Nivå. Det är tyvärr många i tråden som blandar ihop detta, vilket jag tycker förstör tråden i sig. Men om alla håller sig till händelserna på gamla PUSH och Nivå, så ska jag också göra det.

det jag tror de syftar på är att de knappast är värdiga "vanliga ingripanden"(alltså de på Nivå), dessutom så stör ordningsvakter ständigt stämningen varpå folk blir ännu mer sura. Folk vill festa och vara glada, att en vakt kommer och börjar jobba ner sig pga en alkohollag från 1800 talet som vi inte tar bort är bara just så svenskt.

Protektionismen börjar bli irriterande för Svensken...vi vill inte bli matade med regler...krogvakter är nödvändiga men att bli "kollad" ständigt så fort man ska gå in är rätt irriterande...
Citera
2011-06-21, 23:19
Medlem
Mokoss avatar
Kan säga så här:
Har jobbat som OV i snart 15 år, är väktare i botten och tog jobbet för att det var en bra utbildning, bra lön, mycket frihet och variernade arbetsuppgifter, inte för att försöka bli polis.
Idag har jag ett bättre jobb inom IT, utan stress och dåliga tider, men jag jobbar fortfarande som OV på en restaurang i mellansverige.. Jag kan bara säga detta:
Det skiljer STORT mellan OV som jobbar i någon utav de tre storstäderna. i STHLM är det tufft, många kroppsbyggare och många som inte passar att stå i dörren, men även gästerna är dumma, dryga och j'vligt otrevliga, utan att man gjort något, samma sak i GBG, men det mest galna stället är Malmö där gästerna är helt tokiga.. slåss med polis och inte minst med OV, där måste man sätta hårt mot hårt, annars äter de helkriminella maffia idioterna som springer på krogarna upp dig..
Inte för att jag vill försvara vad som har hänt i GBG, det är helt åt hel-ete, men om folk bara lärde sig att bete sig civilliserat när de går ut och inte springa runt som testosteron stoppade tuppar så hade nog vakterna lugnat ner sig med,man står på helspänn, beredd att få en kniv i magen eller en flaska eller en pistol mot sig.. testa den stressen gott folk så får ni se om ni fördömmer vakterna igen..
Citera
2011-06-21, 23:23
Medlem
pellepoliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lerchos
det jag tror de syftar på är att de knappast är värdiga "vanliga ingripanden"(alltså de på Nivå), dessutom så stör ordningsvakter ständigt stämningen varpå folk blir ännu mer sura. Folk vill festa och vara glada, att en vakt kommer och börjar jobba ner sig pga en alkohollag från 1800 talet som vi inte tar bort är bara just så svenskt.

Protektionismen börjar bli irriterande för Svensken...vi vill inte bli matade med regler...krogvakter är nödvändiga men att bli "kollad" ständigt så fort man ska gå in är rätt irriterande...

Ja, men det är ju så det är. Det ingår i uppdraget att kolla de som går in. Och ja, ordningsvakter stör stämmningen, det blir en bieffekt av att stämmningen ofta tyvärr är samma sak som berusningsnivån, i alla fall i Sverige.

På 70-talet var det till och med ett brott att vara berusad på allmän plats, så om vi ställer det i relation till det, så är det lite "bättre" idag.
Citera
2011-06-22, 08:31
Medlem
kukflashbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
Ja,

Vogl för ett fall av misshandel
Olhage för två fall av misshandel
Ståhl för tre fall av misshandel, ett fall av stöld samt vapenbrott.
Karlsson för ett fall av misshandel

De tre största bovarna i dramat heter Alexander Ghalandri, Iljad Omran och William Nilsson, men jag har inte lyckats hitta deras Facebook-sidor, om de nu har några.

På facebook

Martin Ståhl
Vilket sjukt rättsväsende vi har i Sverige, vad sysslar dom med egentligen!!!!!!!!!!!
den 4 oktober 2010 kl. 12:42 via iPhone
Citera
2011-06-22, 10:16
Medlem
Kan ju inte vara så svårt att skaka fram en bild på henne. Finns ju bara en i Angered. Svårt för mig att leta vidare då jag sitter bakom en brandvägg...
Citera
2011-06-22, 16:41
Medlem
pellepoliss avatar
http://gt.expressen.se/nyheter/1.247...a-varit-battre

"Göteborgspolisen: Vi kunde ha varit bättre..."
Citera
2011-06-22, 21:19
Medlem
Mokoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lerchos

Jag tror nog att du uppskattar oss den dag den där anabola pumpade maffia gorillan med ett "unibrow" bestämmer sig för att trycka till dig för att hans dejt har tittat en gång för mycket åt ditt håll. Då skulle det vara tvärtom, gråt och tandagnisslan för att "vi inte gör vårat jobb" och ni "ska minsann...bla,bla,bla.."
Jag kan säga att jag ser på mitt jobb som ett serviceyrke, inte som ett maktyrke där jag ges tillfälle att missbruka min ställning. Jag brukar fråga om jag får "besvära" med att se en legitimation eller lite smidigt men vänligt attt få "kika" på någon leg.. att bara enstavigt grymta "LEG" är inte min devis.
Jag brukar även le och hälsa folk välkomna, skojja med folk i kön och prata med gäster inne på krogen..
Vi har sällan problem med gäster eller ens stämningen där jag jobbar, och folk brukar oftast förvånat utbrista hur "schyssta" vakterna är här..
Men ni skall se om man uppför sig likadant i huvudstaden, för det första så får man bara förolämpningar och hånskratt från gäster om man försöker vara trevlig, dryga as som stroppar omkring och fäller hånfulla nedsättande kommentarer.. folk är fan inte kloka.. och om man gör ett ingripande eller säger till någon är man"gestapo" eller ännu hellre "rasist", och ni sitter med håpna nunor över att vakterna i storstäderna beter sig illa? Det är väl fan som ett brev på posten, ..
Citera
2011-06-22, 23:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mokos
Jag tror nog att du uppskattar oss den dag den där anabola pumpade maffia gorillan med ett "unibrow" bestämmer sig för att trycka till dig för att hans dejt har tittat en gång för mycket åt ditt håll. Då skulle det vara tvärtom, gråt och tandagnisslan för att "vi inte gör vårat jobb"

Vilket jävla bullshit, vi pratar om en natklubb i centrala storstan , inte nån vägkrog ute i bushen

Nerknarkade lantisapor hittar man inte bland gästerna, snarare bland sk. dörrvakterna som letar efter sina lika i mängden så att bråk kan uppstå samt vidare behov för yrket.
Citera
2011-06-22, 23:40
Bannlyst
Man har väl aldrig haft något stort förtroende för sådana vakter. De verkar tro att de kan bete sig som gestapomän eller kgb i dagens Sverige när de egentligen inte ens är högt upp i listan över auktoriteter, lite samma med biljettkontrollanter, alltid de lägsta som ska jävlas med folk sådär, visa sig tuffa verkar det som? Bra om de döms.
Citera
2011-06-22, 23:49
Medlem
Min brors kusins avatar
Satt en lapp på dörren till det stängda Nivå där det stod att man byggde om eller nått liknande. Under på lappen hade nån skrivit att Nivå skulle ta sitt ansvar. Såg lappen när jag gick förbi i eftermiddags.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in