2010-11-25, 17:40
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ooranienburg
Rättegången började idag, endast för store tuffe dörrvakten William som behövde både mamma, mormor och ett urdrag av släkten att hålla honom i handen när han ställdes till svars.

Samtliga såg ut att ha kommit i en rostig pickup med hönsen därbak

Övriga då?
Citera
2010-11-25, 17:53
Medlem
deckardrottningens avatar
En 27-årig entrévärd på nattklubben Nivå fälldes för vapen- och narkotikabrott. Han fick 14 månaders fängelse.
http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1....-for-niva-vakt
Citera
2010-11-25, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deckardrottningen
Mitt stamhak nu är kontrollerat av HA och jag har sett att det inte är helt ovanligt att dom är beväpnade. Dom sköter sig alltid och fungerar nästan som ett slags ordningsvakter. Jag vet inte, men jag antar att ägaren betalar för sådan service för inget är ju gratis i den världen.

Vilka ställen kontrolleras av vilka???
Citera
2010-11-25, 19:59
Medlem
tankers avatar
Detta har varit ett stort skandal för Gbg och speciellt avenyn, vakterna på Nivå har härjat fritt ett tag innan "den riktiga polisen" tog tag i det.
Har hört av mina kompisar och andra hur mössor, väskor och massa andra grejer har försvunnit från jackorna i garderoben. De som har haft oturen att bli släpade till källaren tycker ja synd om, i de flesta fall är det inte deras fel.

De poliser som brukade hänga på avenyn fre, lörd kväll är några av de värsta typerna i Gbg's poliskår. Totalt hänsynslösa, arroganta och socialhandikappade, men de värsta var de kvinnliga poliserna fy fan vilken mindervärdeskomplex som råder bland dom.

Att de är flesta är Iranier är inget som förvånar de flesta iranska killarna spelar över så det skriker om det.

Trycker lite och tror de är tyngst i stan för att de står i dörren.
När Sina blev mulad vågade ingen av dem rycka in eller öppna munnen och berätta vad som hände.
Citera
2010-11-25, 20:41
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deckardrottningen
En 27-årig entrévärd på nattklubben Nivå fälldes för vapen- och narkotikabrott. Han fick 14 månaders fängelse.
http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1....-for-niva-vakt

Tack för länken Ser ut att bli en intressant start på det nya året
Citera
2010-11-25, 21:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Leif.Jennekvist
Övriga då?

Pratade med en polis på plats, hon sa att dagens förhandling gällde endast vapenbrottet mm. och inte vad beträffar händelserna på krogen , därav krävdes endast Willys närvaro. De andra kommer tas itu med, i efterhand. Enligt samma polis kommer det dröja till Januari.

Edit:Ojdå allt det där stod visst i tidningen
Senast redigerad av Ooranienburg 2010-11-25 kl. 21:29.
Citera
2010-11-26, 09:15
Medlem
HerrGs avatar
27-årig krogvakt dömd till fängelse i ett år och två månader.

http://gt.expressen.se/nyheter/1.222...-till-fangelse
Citera
2010-11-26, 14:32
Medlem
.
Senast redigerad av Jack_ 2010-11-26 kl. 15:25. Anledning: Återkommer snart.
Citera
2010-12-02, 12:52
Bannlyst
Vad nytt på denna front? vet nån ifall förhandlingar pågår?
Citera
2010-12-10, 20:49
Medlem
Från Expressen http://gt.expressen.se/nyheter/1.222...-till-fangelse

Det står att:

"Under torsdagens rättegång i Göteborgs tingsrätt berättade mannen att han är lite av en samlare och när han fick erbjudande om att köpa pistolen och ammunitionen så slog han till.

Han provsköt pistolen, en halvautomatisk pistol, kaliber 7,62 millimeter, av modell Tokarev och sedan stoppade han pistolen i byrålådan. Magasinet med tre skarpa skott förvarade han bredvid.
- Jag funderade på att skaffa vapenlicens men det blev aldrig av, berättade 27-åringen inför domstolen.
När det gällde kokainet, 19,8 gram, menade kammaråklagare Bodil Ericsson att 27-åringen hade för avsikt att sälja det vidare.
Det förnekade 27-åringen och förklarade att han förvarade det åt en person som han inte ville namnge.

- Han sa att han skulle hämta det efter två-tre dagar, jag stötte på honom men han kom aldrig sa 27-åringen.
Domstolen trodde på hans version men dömde honom ändå för narkotikabrott och vapenbrott till fängelse i ett år och två månader.
Mannens offentlige försvarare, advokat Anders Lindstrand menade att hans klient borde kommit undan med 3-6 månaders fängelse, villkorlig dom och samhällstjänst."

Är detta nåt skämt eller???? De trodde på hans version om att han köpte vapen med skarp ammunition för att han är något av en samlare och hade 20 gram kokain i förvar åt någon han inte vill namnge?? Så nu får denna tydligt mycket samhällsfarliga person 1 år och 2 månader?!?
Citera
2010-12-16, 13:18
Medlem
flashyourightbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av badboy_123
Från Expressen http://gt.expressen.se/nyheter/1.222...-till-fangelse

Det står att:

"Under torsdagens rättegång i Göteborgs tingsrätt berättade mannen att han är lite av en samlare och när han fick erbjudande om att köpa pistolen och ammunitionen så slog han till.

Han provsköt pistolen, en halvautomatisk pistol, kaliber 7,62 millimeter, av modell Tokarev och sedan stoppade han pistolen i byrålådan. Magasinet med tre skarpa skott förvarade han bredvid.
- Jag funderade på att skaffa vapenlicens men det blev aldrig av, berättade 27-åringen inför domstolen.
När det gällde kokainet, 19,8 gram, menade kammaråklagare Bodil Ericsson att 27-åringen hade för avsikt att sälja det vidare.
Det förnekade 27-åringen och förklarade att han förvarade det åt en person som han inte ville namnge.

- Han sa att han skulle hämta det efter två-tre dagar, jag stötte på honom men han kom aldrig sa 27-åringen.
Domstolen trodde på hans version men dömde honom ändå för narkotikabrott och vapenbrott till fängelse i ett år och två månader.
Mannens offentlige försvarare, advokat Anders Lindstrand menade att hans klient borde kommit undan med 3-6 månaders fängelse, villkorlig dom och samhällstjänst."

Är detta nåt skämt eller???? De trodde på hans version om att han köpte vapen med skarp ammunition för att han är något av en samlare och hade 20 gram kokain i förvar åt någon han inte vill namnge?? Så nu får denna tydligt mycket samhällsfarliga person 1 år och 2 månader?!?

Det här är alltså en av fd vakterna på nivå? Men allvarligt, får inte arbetsgivaren någon påföljd alls för att ha anställt sånt här folk?
Citera
2010-12-23, 06:46
Medlem
http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1....an-med-krogare
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här