2010-09-29, 16:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av -Killuminati-
Förstår absolut att det kan vara svårt att förstå och hålla med för vissa människor inget fel i det, alla har sina åsikter. Inte just bara 100år utan även 1000år. Säg nu att vi fortsätter som vi gör på denna överbefolkade planet så kommer den bara att smutsas ner ännu mer och bli ännu mer överbefolkad och det kommer troligtvis att ta död på oss själva genom att naturens resurser tar slut, naturkatastrofer kommer att öka lavinartat eller kärnvapenkrig kommer att bryta ut.

Kina bara som exempel köper upp stora delar i olika länder runt om i världen, bl.a i Afrika för att odla sitt ris och sina bönor för att kunna ge föda till sitt folk. Detta kommer naturligtvis inte att hålla i längden eftersom det finns begränsad landmassa på våran planet och deras, samt världens befolkning kommer att öka kraftigt.

Samtidigt som Kina exempel växer sig starkare och starkare ekonomiskt och våra länder blir allt mer beroende utav Kina så kommer vi att byta roller därför diskuteras det nu mellan EU och USA att bojkotta vissa utav Kinas produkter. Så vad händer om vi bojkottar Kinas produkter?

Jo, Kina blir desperata eftersom dom förlorar pengar som ger föda sitt folk och kan inte köpa upp mark längre. Och eftersom deras ekonomi har växt så har även deras massiva militär växt sig starkare även den. Jo då går Kina i krig med oss för sin egen överlevnad och vi står helt plötsligt på ett oerhört riskfyllt läge.

Detta är bara en utav sakerna som kommer att ske genom att världen blir överbefolkad. Och alla dessa länder jag har nämnt är nästan nödvändiga att "utrota". Säg nu att vi "utrotar" dem med ett krig och vi startar en världsregering så kommer vi ha ca. 2.5 miljader människor vilket också är mycket men vi kommer att kunna minska fattigdomen i världen och öka ordningen. Då kan våran världsregering både ge utbildning till människor som saknar möjligheten och dom kan komma att bli en nödvändig del utav världen, regeringen kommer också att kunna se till att världen inte blir överbefolkad osv. Detta leder till bra möjligheter för hela världen och en säker framtid för människan och planeten.

Ja han sa ju också att den farligaste övergången var den mellan 0-1 sedan de övriga talen är lättare att avancera upp till när vi redan har en stor världs regering och fred råder och vi har ny energi och 1 typ av nytt politiskt system och så vidare..
Ja typ

blir väl följande 1 typ av kultur värdkultur,1 typ av språk ,1 typ av valuta,1 typ av politiskt styre,
1 typ av energi vind och sol mm ...

oljan kommer också att dö bort i det nya samhället..

fast jag tror att typ 3 är den roligaste nivån och de optimala att leva i ett space imperium

http://www.librarydata.org/images/library/imperium.gif
Citera
2010-09-29, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 360
Ja han sa ju också att den farligaste övergången var den mellan 0-1 sedan de övriga talen är lättare att avancera upp till när vi redan har en stor världs regering och fred råder och vi har ny energi och 1 typ av nytt politiskt system och så vidare..
Ja typ

blir väl följande 1 typ av kultur värdkultur,1 typ av språk ,1 typ av valuta,1 typ av politiskt styre,

oljan kommer också att dö bort i det nya samhället..

fast jag tror att typ 3 är den roligaste nivån och de optimala att leva i ett space imperium

http://www.librarydata.org/images/library/imperium.gif

Precis, har inte sett klippet du länkat men jag antar att det är ett klipp med Michio Kaku som förklarar lite om ämnet .

Att det farliga steget är mellan 0-1 är defentivt helt utan tvekan, även men typ av språk, politik osv så faller bitarna mer in på plats. Och eftersom vi inte kommer att använda sig utav sådana ämnen som olja, kol osv så kommer vi också att minska på utsläppen enormt.

En typ 3 civlisation tror jag också är absolut den mest roligaste och intressantaste nivån att leva i. Om man har lite fantasi så skulle jag kunna tänka mig något i likhet med PC/Xbox spelen Mass Effect 1 och Mass Effect 2 (Rekommenderar STARKT om du gillar tvspel).
Citera
2010-09-29, 17:37
Bannlyst
Citat:

Precis, har inte sett klippet du länkat men jag antar att det är ett klipp med Michio Kaku som förklarar lite om ämnet .

Att det farliga steget är mellan 0-1 är defentivt helt utan tvekan, även men typ av språk, politik osv så faller bitarna mer in på plats. Och eftersom vi inte kommer att använda sig utav sådana ämnen som olja, kol osv så kommer vi också att minska på utsläppen enormt.

En typ 3 civlisation tror jag också är absolut den mest roligaste och intressantaste nivån att leva i. Om man har lite fantasi så skulle jag kunna tänka mig något i likhet med PC/Xbox spelen Mass Effect 1 och Mass Effect 2 (Rekommenderar STARKT om du gillar tvspel).

Tyvär inte alls.. http://en.wikipedia.org/wiki/Kardashev_scale

Type II

* The territory of Eelong in the Pendragon Series by D. J. MacHale utilizes all power from a belt of suns known as the Skaa.[23]
* In the Star Trek: The Next Generation episode "Relics", the Enterprise discovers an abandoned Dyson shell, a special case of a Dyson sphere.
* The Imperium Of Man from Warhammer 40000, the great galactic empire with more than a million worlds at its control.[citation needed]

All of the civilizations in BioWare's Mass Effect (series) (except for the Reapers) are somewhere in Type 2.[

MEn följande Type IV and Above värkar ligga på nivån stargate universe eller Stargate SG-1 med olika dimensioner och portaler till andra världar.???

Någon som vet lite om nivå 4 då är det stargate universum och SG1.

Är det någon här som vet skillnaden mellan 2-3 ???
Senast redigerad av 360 2010-09-29 kl. 17:40.
Citera
2010-09-29, 18:35
Medlem
Citat:
Tyvär inte alls.. http://en.wikipedia.org/wiki/Kardashev_scale

Type II

* The territory of Eelong in the Pendragon Series by D. J. MacHale utilizes all power from a belt of suns known as the Skaa.[23]
* In the Star Trek: The Next Generation episode "Relics", the Enterprise discovers an abandoned Dyson shell, a special case of a Dyson sphere.
* The Imperium Of Man from Warhammer 40000, the great galactic empire with more than a million worlds at its control.[citation needed]

All of the civilizations in BioWare's Mass Effect (series) (except for the Reapers) are somewhere in Type 2.[

MEn följande Type IV and Above värkar ligga på nivån stargate universe eller Stargate SG-1 med olika dimensioner och portaler till andra världar.???

Någon som vet lite om nivå 4 då är det stargate universum och SG1.

Är det någon här som vet skillnaden mellan 2-3 ???

Japp men i 2an så drar man ju till "The Reapers" .. Nej Stargate går inte att jämnföra med olika dimensioner och absolut inte en Type 4 civilisation.

I en typ 2 civilisation så kan vi flytta runt till olika stjärnor och vi kontrollerar den stjärnan och allt som kretsar runt den, planeter, meteorer, supernovas osv. Alltså kan vi kolinesera oss på olika stjärnsystem och vi flyttar runt ungefär som zigenare, men eftersom vi förökar oss och bosätter oss lite olika så kolinesarar vi inte bara stjärnsystemen och styr där utav vi styr tillslut även galaxen. Men i en typ 3 civilisation så kontrollerar vi ALLA galaxer, alltså vi kontrollerar hela universum.

En typ 4 civilisation är dock lite annorlunda, där så kontrollerar vi inte bara vårat universium utan vi rör på oss i olika/kontrollerar flera universum.

Sök på M-Theory. Här har du annars en bra länk. http://www.youtube.com/watch?v=Z7SDrj4Tjvk Dokumentären är med Michio Kaku .. Alternativ http://www.youtube.com/watch?v=qPWfbZDVcok. Rekommenderar den första
Citera
2010-09-29, 18:49
Bannlyst
Citat:
Japp men i 2an så drar man ju till "The Reapers" .. Nej Stargate går inte att jämnföra med olika dimensioner och absolut inte en Type 4 civilisation.

I en typ 2 civilisation så kan vi flytta runt till olika stjärnor och vi kontrollerar den stjärnan och allt som kretsar runt den, planeter, meteorer, supernovas osv. Alltså kan vi kolinesera oss på olika stjärnsystem och vi flyttar runt ungefär som zigenare, men eftersom vi förökar oss och bosätter oss lite olika så kolinesarar vi inte bara stjärnsystemen och styr där utav vi styr tillslut även galaxen. Men i en typ 3 civilisation så kontrollerar vi ALLA galaxer, alltså vi kontrollerar hela universum.

En typ 4 civilisation är dock lite annorlunda, där så kontrollerar vi inte bara vårat universium utan vi rör på oss i olika/kontrollerar flera universum.

Sök på M-Theory. Här har du annars en bra länk. http://www.youtube.com/watch?v=Z7SDrj4Tjvk Dokumentären är med Michio Kaku .. Alternativ http://www.youtube.com/watch?v=qPWfbZDVcok. Rekommenderar den första

Men typ 2-3 går väl lite jämt upp tycker inte det är någon större skillnad mellan star-trek och star wars..förstår jag rätt så är ju Starwars ett rymd-imperium som styr hela galaxer men star trek är mera kolonisatörer och flyttar runt och styr över mindre världar mindre planeter och sol -system mm

Men nivå 2-3 mötts väl ibland land mellan olika världar för nivå 2 lär ju träffa Aliens ibland som är på nivå 3.??
För om nivå 3 styr hela galaxer så är det inte ju helt omöjligt att de upptäcker de som ligger på nivå 2 också.?? kanske kan likställas som när vi träffande urbefolkningen i sönderhavet.??

Mass effect ligger på nivå 2 men där så styr de ju vissa galaxer ja kanske inte hela galaxer men mindre sol system ,federativa planeter.de har även mindre Rymd imperium där också.

Men de från nivå 4 lär ju aldrig träffa någon som ligger på nivå 2-eller 3 då det är helt självstyrande vill säga de på nivå 4 beblandar sig icke med de på nivån 2-3..
Citera
2010-09-29, 20:38
Bannlyst
gudarna i bibeln är typ 4 civilization (de existerar bland annat i andra dimensioner/andevärldar)

Citat:
låter väldigt mycket som global kommunism eller "new world order".
Senast redigerad av ikosaedri 2010-09-29 kl. 20:41.
Citera
2010-09-29, 20:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ikosaedri
gudarna i bibeln är typ 4 civilization (de existerar bland annat i andra dimensioner/andevärldar)

Men typ 1 är väl framtiden då.!!!

Fossil fuels won't get us there. Renewable sources such as solar, wind and geothermal are a good start, and coupled to nuclear power could eventually get us to Type 1.

100 år så är vi dära.
Citera
2010-09-29, 20:47
Bannlyst
Citat:
Fossil fuels won't get us there. Renewable sources such as solar, wind and geothermal are a good start, and coupled to nuclear power could eventually get us to Type 1.
jag gillar inte riktigt dom där sol energi, vind energi och geothermal-energi eftersom de är alla delar av dom 4 elementen. det är en del av en ond plan av ockultisterna, du vet. jag tror på gud, jag tror inte på dom 4 elementen och sånt, så jag vet inte riktigt om jag gillar dom där sol-energierna och allt dom där (de 4 elementerna är: eld, luft, vatten och jord, geothermal är alltså jord, solen är eld, vind är luft och tidal power är vatten). varför måste vi nödvändigtvis använda just dom 4 elementen för att få vår "energi"? kan vi inte använda nåt annat.
Citera
2010-09-29, 20:48
Bannlyst
Citat:

Nej new world order eller star trek eller star wars har inget med diktatur eller med kommunismen att göra

Star trek styrs ju demokratiskt och inte av någon diktator eller totalitär stat..

kommunismen nej tack startrek ja tack..

http://www.la-star.com/p/pics/image-..._trek_map2.jpg
Citera
2010-09-29, 20:53
Bannlyst
Citat:
Nej new world order eller star trek eller star wars har inget med diktatur eller med kommunismen att göra

Star trek styrs ju demokratiskt och inte av någon diktaur eller totalitär stat..
men demokrati är inte bra för att folket vet inte vad som är bäst för dom själva, så det leder till kaos och förintelse. naturen förorenas av all teknologi och arter dör för att människor tänker bara på sig själva. det vore bättre om det fanns en (jesus) som styr allting. det kan inte finnas en så okompetent diktatur som är dummare än majoriteten av människor.

Citat:
ateister tror inte på gud, så de vill själva bli odödliga gudar som åker i universum och tar över nya planeter. ni tror att ni var amöbor, som utvecklades till råttor, apor och människor och en gång kommer ni segla runt i universum och skapa nytt liv.
Senast redigerad av ikosaedri 2010-09-29 kl. 20:56.
Citera
2010-09-29, 20:57
Bannlyst
Citat:
jag gillar inte riktigt dom där sol energi, vind energi och geothermal-energi eftersom de är alla delar av dom 4 elementen. det är en del av en ond plan av ockultisterna, du vet. jag tror på gud, jag tror inte på dom 4 elementen och sånt, så jag vet inte riktigt om jag gillar dom där sol-energierna och allt dom där (de 4 elementerna är: eld, luft, vatten och jord, geothermal är alltså jord, solen är eld, vind är luft och tidal power är vatten). varför måste vi nödvändigtvis använda just dom 4 elementen för att få vår "energi"? kan vi inte använda nåt annat.

använda kraft från planeter och solen kanske..??

nivå 2-3 värkar förövrigt vara ganska lika varandra då startrek också har lite sol system också

united federation of planets

bara det är ju som en mindre galax det ju..visste de styr inte hela galaxer men mindre system ändå.

Citera
2010-09-29, 21:01
Bannlyst
Citat:

Men hur kan det komma sig att detta bara är på nivå 2

All of the civilizations in BioWare's Mass Effect (series) (except for the Reapers) are somewhere in Type 2.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in