Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-09-29, 01:02
  #1
Medlem
Tjenamors!!!

Tänkte skaffa mig en ny bil (lr gammal 2000+)
Helst vill ja ju ha en Caddy, men dom e över min plånboksgräns om ja inte överväger en gammal, men då kan ja lika gärna satsa på en caddy-pickup/skoda-pickis vars reservdelar e 1000 gg billigare o inte ett dugg sämre. Dock så skulle de va skönt med en lite "lyxigare" bil med ABS, webasto osv å då lutar det ju åt clio, berlingo/partner.
Jag kan caddyn utan å innan så igentligen borde man ju satsa på den, men tänkte höra om de finns några kunniga Renault-mekar lr nåt här som skulle kunna vägleda mig lite om de e skit lr om de funkar stabilt? Å hur e motorerna till dessa dieslar å hur känsliga pumparna, kan man köra dom på fuldiesel? En bekant sa att clio går som en påse nötter om man råkar tanka i miljödiesel, då vill man ju knappast tanka i fuldiesel med lite rost i....?

Hobbyfolk som tror att dom vet saker behöver inte förstöra denna tråd tack, endast seriöst folk som kan dessa bilar.

Mvh!
Citera
2010-09-30, 19:38
  #2
Avstängd
Chuckyyys avatar
Min erfarenhet utav kangoo har varit mycket bra, går billigt,funkar alltid, precis som en sån bil ska göra.
Dock fick jag chocken när 12000mila servicen skulle göras.
Räkna med lite drygt 12000:- hos en verkstad.

Den jag har kört mest är utav årsmodell 2004-2006, har inte haft några problem förutom att stereon la av när det va minusgrader ute (va bara koppla ur den och koppla in den igen så funka det som vanligt)

Kommer ca 100 mil på en tank, och då mestadels stadskörning och kortare sträckor.

Kolla bara så att slitdelar är bytta och att serviceboken är ifylld som den ska, och helst då ska allt vara gjort på en riktigt verkstad med garantier osv.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback