Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
På FB diskuteras en hel del totala tabu-ämnen fritt, tex. revisionism, invandring, NWO, ZOG, pedofili, politikers och mediamänniskors "hemlisar" samt en massa andra "känsliga" ämnen.
OK, man skall inte överdriva betydelsen av FB, och inte heller tror jag att någon underrättelsetjänst bryr sig om diskussioner om Linda Rosing tar den i tvåan eller ej, men frågan gnager ändå i mig.
Jag är ingen konspirationsteoretiker eller foliehatt, inte heller är jag orolig för egen del, men jag undrar seriöst om det finns någon slags övervakning av (vissa) av FB:s användare. Organisationer som NSA/Echelon och andra underrättelsetjänster har ju definitivt de tekniska resurserna för detta.
Tror ni att det förekommer avancerad "signalspaning" mot FB och dess skribenter som postar material i "känsliga ämnen"?
Beror på vad du menar med avancerad signalspaning.
Att diverse underrättelsetjänster, däribland svenska SÄPO, håller koll på Flashback är väl däremot inget konstigt, det är trots allt ett väldigt stort och välfrekventerat forum.
Även svenska polisen har koll på FB och har gripit en del efter PM-kontakt på FB (narkotia-försäljning) liksom det ju var någon som erkände brott här och den småkände kattmördaren (även om det var FBs medlemmar som spårade upp honom och inte polisen).
Svensk media är också här och letar, även om de nekar till det och anser oss vara dödsknarknazister, eftersom man i FBs skvallerforum hittar mer än vad man gör i skvallerpressen, och mycket som postats på FB dyker sedan upp där.
Sen om SÄPO eller någon annan sitter och kopplar ihop olika användare med personer via IP eller något annat har jag ingen aning om.
FB kör med http
s, vilket väl iaf ska ha lite större säkerhet, men jag har ingen aning om vilken förmåga diverse säkerhetstjänster sitter på när det gäller den typen av spårning.