2010-09-28, 22:22
Medlem
Sarahconnor12s avatar
Jag gick till banken förra veckan och sa att jag vill ha ett Visa kort, så de beställde ett åt mig och sa den skulle komma inom en vecka. Fick brevet igår och upptäcker att det är ett Visa Ung kort jag har fått. Jag vill fan inte ha ett kort för små barn, jag beställde visa pga att jag vill kunna köpa saker online.
Men undrar varför jag inte fick ett vanligt kort? Om jag hade vetat att de skulle skicka Visa Ung till mig hade jag hellre hållt mig till mitt maestro kort.
Citera
2010-09-28, 22:25
Medlem
Denoms avatar
Du kan väl köpa online med Visa ung? Har du någon inkomst för övrigt?
Citera
2010-09-28, 22:25
Medlem
gå till banken och säg att du vill ha ett normalt visa kort bara
Citera
2010-09-28, 22:38
Medlem
Sarahconnor12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Du kan väl köpa online med Visa ung? Har du någon inkomst för övrigt?
Nej det kan man inte med Visa ung. Och man kan göra endast 12 uttag per år.

Jag studerar. Jag har snökt om studiemedel men har inte fått ett beslut än. Räknas det som inkomst?
Citera
2010-09-28, 22:51
Medlem
Sjoestedts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sarahconnor12
Nej det kan man inte med Visa ung. Och man kan göra endast 12 uttag per år.

Jag studerar. Jag har snökt om studiemedel men har inte fått ett beslut än. Räknas det som inkomst?

Bara 12 uttag per år? . Inte så att det är 12 kostnadsfria uttag per år?

Bidrag räknas inte som inkomst, har jag för mig.
Citera
2010-09-28, 23:45
Medlem
Cannavaros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sjoestedt
Bara 12 uttag per år? . Inte så att det är 12 kostnadsfria uttag per år?

Bidrag räknas inte som inkomst, har jag för mig.

Jovisst är det 12 kostnadsfria uttag. Sen kostar de runt 5 kr.

Tips till TS är ju bara att ringa sin bank och fråga varför du fick fel kort. Annars så har jag för mig att folk får gratis VISA-kort när man studerar och får CSN, och därför slipper ha inkomst från jobb. Dvs slipper man även betala 250 kr/år för kortet.

Såhär är det på Swedbank iallafall, vet inte hur andra banker gör.

Bankkort Visa
"0 kr per år för student (med CSN-insättning samt studerar på Högskola eller Universitet). "

http://www.swedbank.se/privat/kort-o...visa/index.htm
Citera
2010-09-28, 23:49
Medlem
Lånar gärna tråden. Jag har ett helt vanligt Visakort. Ett såkallat Kort-på-kort

Försöker betala en bussbiljett till helgen men den vill inte. Ska tillägga att jag har internetbank, enligt hemsidan. Samt internetbetalning och dosa o allt. Men fortfarande kan jag inte betala på nätet.

Vad kan vara fel? :S
Citera
2010-09-30, 01:42
Medlem
Bombadils avatar
Hur försökte du betala? Över internet eller i fysisk terminal? Om det var över internet, använder din bank Verified by VISA? Har du aktiverat Verified by VISA i din internetbank?
Citera
2010-09-30, 18:09
Medlem
nilemas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ironman Is Mad
Lånar gärna tråden. Jag har ett helt vanligt Visakort. Ett såkallat Kort-på-kort

Försöker betala en bussbiljett till helgen men den vill inte. Ska tillägga att jag har internetbank, enligt hemsidan. Samt internetbetalning och dosa o allt. Men fortfarande kan jag inte betala på nätet.

Vad kan vara fel? :S

Skaffa E-kort =)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in