• 1
  • 2
2010-09-29, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Martinao
Det var ju något lag (Assyriska, Syianska eller möjligen Dalkurd, även om det är ett långskott) som sändes live i hemlandet för något år sedan. Någon som känner igen detta eller är jag ute och cyklar?

Assyriska var det väl när de var på väg mot allsvenskan eller nått sånt.

Känns bekant iaf

*EDIT* För sen
Citera
2010-09-29, 20:34
Medlem
frankensteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Jag har fått höra att just på Balkan finns det ett litet intresse för Allsvenskan. Det finns dem som gärna följer hur det går för de som spelar i Allsvenskan och som har rötter på Balkan. Jag tror inte att intresset är jättestort men det finns där i varje fall.

Jag har också fått för mig att det finns kurder, syrier och assyrianer runt om i Europa som följer de invandrarlagen som finns i Sverige och som spelar på en hyfsad hög nivå.

Makedonsk tv sände MFF-TFF live för ett par år sedan. De hade till och med kommentatorer på plats på Malmö Stadion.

Finns även ett gäng bloggar från England med fotbollsnördar som följer svensk fotboll.

Sedan har det blivit vanligare med riktiga turister på nya Malmö Stadion men det är väl för att de vill se en fin stadion. Jag har iaf sett en del på ståplats.
Citera
2010-09-29, 22:13
Medlem
Rommelsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martinao
Det var ju något lag (Assyriska, Syianska eller möjligen Dalkurd, även om det är ett långskott) som sändes live i hemlandet för något år sedan. Någon som känner igen detta eller är jag ute och cyklar?

Det finns ju Syrianska och kurdiska tvkanaler som visas internationellt och åtminstone Syrianska brukar ha dessa matcherna live ganska ofta.
Citera
2010-09-29, 22:14
Medlem
LXXVs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Jag har fått höra att just på Balkan finns det ett litet intresse för Allsvenskan. Det finns dem som gärna följer hur det går för de som spelar i Allsvenskan och som har rötter på Balkan. Jag tror inte att intresset är jättestort men det finns där i varje fall.
Det finns lite i det du säger. Enligt min erfarenhet så följs allsvenskan för det mesta av personer som aktivt satsar pengar(betar) på olika sporter. Det finns också personer som följer ligan då de har anknytningar till landet, har nära släktingar som bor i Sverige osv.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in