Min laptop är helt förstörd på grund av äckliga malware/rogue/spyware (Pest detector samt Antimalware Doctor). Det jag gjorde var att läsa om olika sätt att ta bort virusen, och kom då fram till att jag var tvungen att starta datorn i felsäkert läge för att få tillgång till Internet och ladda ner nödvändiga program för att kunna ta bort skiten. Så jag gjorde det. Jag höll in F8 och så valde jag att starta i felsäkert läge, det kom fram massa text att datorn läser in system32 filer och dylikt. Sen frös skärmen medan detta höll på. Höll in knappen till datorn för att stänga av den och satte sedan på den igen. Asus loggan kom upp som vanligt i början, sen blev det svart. Själva datorn är alltså på men skärmen är helt svart och kan inte trycka någonstans.
Så min fråga är alltså om jag måste installera om datorn? Verkar inte ha något annat alternativ. Och om så är fallet, hur jag kan installera om datorn om skärmen är svart?
Bör tilläggas att jag inte har några skivor till datorn då det är min polares dator... Och det gör hela saken ännu värre.