2010-09-28, 14:40
Medlem
Hej!

Har beslutsångest.

Vilken tycker ni jag ska välja?

http://www.thomann.de/se/yamaha_fx370c_bk.htm

eller

http://www.thomann.de/se/ibanez_v205sece_vs.htm

Någon som äger nån av dessa? Eller lirat något med dom?

Tack på förhand!

Mvh
Petrovski
Citera
2010-09-28, 15:12
Medlem
uniqezs avatar
att sånna som du letar i Flashback
och när du har gjort det så hittar du nog ett jätte stor tråd där man kan leta efter sånt här jag och många andra på Flashback vill inte ha 1000 miljoner om samma fårgor lete runt !!
Citera
2010-09-28, 15:38
Medlem
Jag hittar tyvärr inget om just dessa två, suttit och sökt runt hela dagen nu. Hittade några få klipp på youtube. Jag vill inte veta vad en bra akustisk gitarr har för egenskaper, utan bara synpunkter om någon lirat med dom, vad ni tycker osv. Vilken ni skulle rekommendera. Är sugen på Yamaha då jag haft det innan, men oxå ibanez då den har solid spruce top..

Sen tror jag faktiskt det är mer störande med folk som försöker vara hjälte för en dag, som du Det finns alltid ett bättre alternativ för såna som dig: skriv inte i tråden.
Citera
2010-09-28, 15:45
Medlem
Mr.Cookiepantss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petrovski
Jag hittar tyvärr inget om just dessa två, suttit och sökt runt hela dagen nu. Hittade några få klipp på youtube. Jag vill inte veta vad en bra akustisk gitarr har för egenskaper, utan bara synpunkter om någon lirat med dom, vad ni tycker osv. Vilken ni skulle rekommendera. Är sugen på Yamaha då jag haft det innan, men oxå ibanez då den har solid spruce top..

Sen tror jag faktiskt det är mer störande med folk som försöker vara hjälte för en dag, som du Det finns alltid ett bättre alternativ för såna som dig: skriv inte i tråden.

Som alltid så gäller det att inte köpa grisen i säcken. Det absolut bästa du kan göra är att besöka en musikhandel och testa, samt jämföra, de båda gitarrerna.

Ingen här har ett bättre svar än du själv när det kommer till eget tycke och smak.
Citera
2010-09-28, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Cookiepants
Som alltid så gäller det att inte köpa grisen i säcken. Det absolut bästa du kan göra är att besöka en musikhandel och testa, samt jämföra, de båda gitarrerna.

Ingen här har ett bättre svar än du själv när det kommer till eget tycke och smak.

Jo jag vet, alltid bäst att klämma på sakerna innan man köper. Men dom hade inte denna gurra i min musikaffär tyvärr... Det lutar dock åt yamaha, då jag haft det innan och gillat detta märke, man kan ju alltid skicka tillbaks..

Tack ändå
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in