2007-09-15, 15:46
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpeedyHS
Hej, som boende i Stockholm har jag bara hittat Dr.Pepper i 0.5-litersflaskor på 7-Eleven och diverse bensinmackar.

Vart kan jag får tag på Dr Pepper i storpack? Blir ju billigare då än att köpa flaskorna för 17 kronor styck.

Tacksam för svar, klarar mig inte utan Dr Pepper länge till

Du kan ju alltid gå till någon butik och fråga om du kan få köpa 1-2 flak till inköpspris av dom, eller nån mindre butik där du är stammis. Brukar funka för det mesta
Citera
2007-09-26, 14:43
Medlem
NotYourStars avatar
Dr Pepper

Vet nån var man kan köpa dr pepper i eskilstuna helst, alternativt norrköping eller stockholm.
Orkar iof inte ha en diskution om det är gott eller inte vill bara veta vart det finns
Citera
2007-09-26, 18:23
Medlem
Fittsparks avatar
Det finns ju i stort sett i varenda butik i Stockholm.
Citera
2007-10-09, 12:16
Medlem
Hushers avatar
Ica Safiren vid stadsparken.
Citera
2008-02-12, 19:58
Medlem
elevators avatar
i livsbutiken i kviberg finns det alltid.
där gör jag mina inköp.
Citera
2008-02-12, 20:06
Medlem
Nikeniks avatar
Ica focus vid Liseberg har Dr Pepper, amerikansk Dr pepper och amerikans Diet Dr Pepper.
Citera
2008-02-12, 23:58
Medlem
TravisBarkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nikenik
Ica focus vid Liseberg har Dr Pepper, amerikansk Dr pepper och amerikans Diet Dr Pepper.

Ica Focus is the place 2 go. Har all amerikansk läsk du kan tänka dig, har en stor amerikanskavdelning! Sjukt underbar!

Annars kan du ju åka in till linné och kila in på Egg & Milk för att äta en amerikansk frukost och bunkra upp lagret med läsk och andra godsaker =)
Citera
2008-02-13, 07:24
Medlem
ismannens avatar
ICA Maxi 421, Högsbo har Dr Pepper i hyllorna.
Citera
2008-02-16, 22:28
Medlem
Son of Foxs avatar
CityGross i Växjö har en hel del lite "svårare" läsksorter. Några olika MountainDew, RootBeer, Cherry Coke och den klassiska DrPepper m fl.
Själv köpte jag några av de två sistnämnda i 33 cl burk till det facila(?) priset av 9,95:- + pant.
Enligt påklistrad etikett är det Gray's American Stores AB som importerat dryckerna...

/Son of Fox
Citera
2008-02-20, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Läskig
Självklart älskar jag Dr. Pepper, dock måste jag säga att från början tyckte jag att den var ritkigt vidrig, tvingade i mig några som jag fick ett packe gratis en gång i tiden, efter det började jag gilla drycken.

Tror man förväntar sig att den ska smaka väldigt annorlunda och därmed får man lite obehagskänsla när man dricker den första gången.
Skulle dom satsa hårt på marknadsföring här i Sverige så skulle denna gudadryck nog dominera marknaden om några år.

Första gången jag smakade Dr. Pepper var för x antal år sen, var riktigt törstig och trodde att det var något slags cola-substitut. Har inte blivit någon mer gång sen dess..
Citera
2008-02-20, 18:38
Bannlyst
Den smakar ekligt tycker jag. drar heldre en RamLösa (L)
Citera
2008-02-20, 22:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sNL
Den smakar ekligt tycker jag. drar heldre en RamLösa (L)
Du...18..?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in