Citat:
Ursprungligen postat av Draculea
Helt klart r sn typ av mat grym nr de gller bakisdagar.
Jag var i Berlin fr ett tag sedan, vi hade bestmt oss fr att beska den knda Vitnamesiska restaurangen Monsieur Vuong.
Frscht, starkt och helt perfekt fr att bota en baksmlla (utan att tvinga i sig massa fett)
Tillhrande perfekt smooothie som var perfekt fr just den rtten jag t.
Nej hoppas det kan bli en hit och att fler restauranger typ, Wagamama ppnar upp.
Vad har fr favoriter p din nrmaste Wagamama?
Undra hur menyerna blir, om de blir en Svenne-version av det eller om dom tror att Irlndare, Engelsmn och Svenskar gillar samma typ!
Svrt att sga, brukar variera lite.
Dock s gillar jag deras ramen rtter, t.ex:
seafood ramen
noodles in a vegetarian soup topped with grilled salmon, prawn, squid, kamaboko, wakame and seasonal greens. garnished with menma and spring onions.
grna med friterad blckfisk som sidedish:
schichimi squid
lightly fried squid in schichimi flour served with a chilli, garlic and coriander dipping sauce
Det r vl min favorit, dock s har de mycket annat gott, t.ex.
chicken chilli men
stir-fried marinated chicken, courgettes, red onions, green and red peppers, mangetout and spring onions in a chilli sauce made from chillies, ginger, garlic, onion, tomatoes, lemongrass and sweet red peppers. served with soba noodles.
Som sagt, brukar variera nr jag r dr fr att prova ngot nytt, men deras Seafood Ramen r nog den rtt jag tit flest gnger.