• 1
  • 2
2010-09-28, 10:26
Medlem
Draculeas avatar
Sg att Wagamama ska ppna i Stockholm (Waterfront Building vid Klarabergsviadukten.)
Stureplansgruppen som ska ta hand om det.

Det funkar ju jvligt bra i England, vad tror ni om Stockholm och hur det fungerar runt Centralen? Kommer alla kostymnissar g dit pga. trenden av asiatisk mat eller fr att frska vara nyttiga?

Hur stor del av det hela kommer det att spela in att just Stureplansgruppen driver det?
Citera
2010-09-28, 11:07
Moderator
^Eazs avatar
Hr i Irland finns Wagamama, och mste sga att det r djvligt god mat.

Det r ju lite fast food ver det, dvs det finns mnga bttre Japanska restauranger om man knner fr det, hr sitter man p bnkar i lnga rader, s ingen direkt intim restaurang, utan som sagt fast food, men godare och framfrallt nyttigare n mnga (alla?) andra alternativ.

Vilka som kommer flockas till restaurangen i Stockholm r svrt att sga, tror nog det kommer bli mnga ur alla lger, d maten r god och folk har blivit mer uppmrksamma p att kka nyttigare.

Kan sjlvfallet bara svara fr hur klientelen ser ut hr, och den r vldigt blandad.
Personligen tycker jag den r perfekt om man varit ute och shoppat eller liknande, s stannar man frbi fr en matbit p vgen hem.
Citera
2010-09-28, 12:02
Medlem
Draculeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Hr i Irland finns Wagamama, och mste sga att det r djvligt god mat.

Det r ju lite fast food ver det, dvs det finns mnga bttre Japanska restauranger om man knner fr det, hr sitter man p bnkar i lnga rader, s ingen direkt intim restaurang, utan som sagt fast food, men godare och framfrallt nyttigare n mnga (alla?) andra alternativ.

Vilka som kommer flockas till restaurangen i Stockholm r svrt att sga, tror nog det kommer bli mnga ur alla lger, d maten r god och folk har blivit mer uppmrksamma p att kka nyttigare.

Kan sjlvfallet bara svara fr hur klientelen ser ut hr, och den r vldigt blandad.
Personligen tycker jag den r perfekt om man varit ute och shoppat eller liknande, s stannar man frbi fr en matbit p vgen hem.

Helt klart blir det ett blandat klientel, men d platsen fr Wagamama i Stockholm ligger dr den gr s undrar jag hur strategiskt det r.

Hade det varit p Stureplan eller kanske sder s hade jag frsttt. Stureplan r ofta en inkrsport fr nya ider som denna, att testa p folket som rr sig dr.

Det blir intressant hur som helst, jag ska nog ta mig ett besk dit nr dom slr upp portarna och testa.
Citera
2010-09-28, 12:19
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draculea
Helt klart blir det ett blandat klientel, men d platsen fr Wagamama i Stockholm ligger dr den gr s undrar jag hur strategiskt det r.

Hade det varit p Stureplan eller kanske sder s hade jag frsttt. Stureplan r ofta en inkrsport fr nya ider som denna, att testa p folket som rr sig dr.

Det blir intressant hur som helst, jag ska nog ta mig ett besk dit nr dom slr upp portarna och testa.

Tror dock placeringen kan vara bra, nra till centralstationen vilket kan gra den som en perfekt matplats fr folk som har 2 timmar vid byte av tg.

Hoppas kvaliteten blir lika bra som den r hr (borde den vara iom att det r en franchise), fr det r riktigt god snabbmat som man faktiskt blir mtt och belten av istllet fr en bukfylla a la McD etc.
Citera
2010-09-28, 12:25
Medlem
Draculeas avatar
Citat:
Tror dock placeringen kan vara bra, nra till centralstationen vilket kan gra den som en perfekt matplats fr folk som har 2 timmar vid byte av tg.

Hoppas kvaliteten blir lika bra som den r hr (borde den vara iom att det r en franchise), fr det r riktigt god snabbmat som man faktiskt blir mtt och belten av istllet fr en bukfylla a la McD etc.

Helt klart r sn typ av mat grym nr de gller bakisdagar.
Jag var i Berlin fr ett tag sedan, vi hade bestmt oss fr att beska den knda Vitnamesiska restaurangen Monsieur Vuong.
Frscht, starkt och helt perfekt fr att bota en baksmlla (utan att tvinga i sig massa fett)
Tillhrande perfekt smooothie som var perfekt fr just den rtten jag t.

Nej hoppas det kan bli en hit och att fler restauranger typ, Wagamama ppnar upp.

Vad har fr favoriter p din nrmaste Wagamama?
Undra hur menyerna blir, om de blir en Svenne-version av det eller om dom tror att Irlndare, Engelsmn och Svenskar gillar samma typ!
Citera
2010-09-28, 12:35
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draculea
Helt klart r sn typ av mat grym nr de gller bakisdagar.
Jag var i Berlin fr ett tag sedan, vi hade bestmt oss fr att beska den knda Vitnamesiska restaurangen Monsieur Vuong.
Frscht, starkt och helt perfekt fr att bota en baksmlla (utan att tvinga i sig massa fett)
Tillhrande perfekt smooothie som var perfekt fr just den rtten jag t.

Nej hoppas det kan bli en hit och att fler restauranger typ, Wagamama ppnar upp.

Vad har fr favoriter p din nrmaste Wagamama?
Undra hur menyerna blir, om de blir en Svenne-version av det eller om dom tror att Irlndare, Engelsmn och Svenskar gillar samma typ!

Svrt att sga, brukar variera lite.

Dock s gillar jag deras ramen rtter, t.ex:

seafood ramen
noodles in a vegetarian soup topped with grilled salmon, prawn, squid, kamaboko, wakame and seasonal greens. garnished with menma and spring onions.

grna med friterad blckfisk som sidedish:
schichimi squid
lightly fried squid in schichimi flour served with a chilli, garlic and coriander dipping sauce

Det r vl min favorit, dock s har de mycket annat gott, t.ex.

chicken chilli men
stir-fried marinated chicken, courgettes, red onions, green and red peppers, mangetout and spring onions in a chilli sauce made from chillies, ginger, garlic, onion, tomatoes, lemongrass and sweet red peppers. served with soba noodles.

Som sagt, brukar variera nr jag r dr fr att prova ngot nytt, men deras Seafood Ramen r nog den rtt jag tit flest gnger.
Citera
2010-09-28, 12:46
Medlem
meepers avatar
Jag stller mig ocks skeptisk till lget. Lite fr avsides fr att vara attraktivt fr lunchfolk, och lite fr de fr att locka till sig middagsgster. Visst att det nog kommer att vara full fart till en brjan, men allteftersom nyhetens behag frsvinner tror jag att gstantalet kommer att sina.

Att Stureplansgruppen str som gare tror jag varken kommer att gra till eller frn, de blir en gare som vilken annan som helst. Men vem vet, jag kan ha fel.
Citera
2010-09-29, 08:45
Medlem
Sg det fr frsta gngen i sndags nr jag skulle p Djingis Khan Mongolian Barbecue och tnkte "What the...?! Hr? I Stockholm?!".

Har ju varit p tv olika Wagamamas i London och lskade dem. God mat, lga priser, bra service. Frhoppningsvis kan den svenska bli lika bra. Det viktigaste, frutom smaken d, r ju priserna. Jag hoppas verkligen de kommer ha priser i klass med Londos Wagamamas. 4.5 pund fr en gigantisk skl med ramen och jag r dr varenda lunchrast!
Citera
2010-09-29, 10:00
Medlem
Draculeas avatar
Citat:
Svrt att sga, brukar variera lite.

Dock s gillar jag deras ramen rtter, t.ex:

seafood ramen
noodles in a vegetarian soup topped with grilled salmon, prawn, squid, kamaboko, wakame and seasonal greens. garnished with menma and spring onions.

grna med friterad blckfisk som sidedish:
schichimi squid
lightly fried squid in schichimi flour served with a chilli, garlic and coriander dipping sauce

Det r vl min favorit, dock s har de mycket annat gott, t.ex.

chicken chilli men
stir-fried marinated chicken, courgettes, red onions, green and red peppers, mangetout and spring onions in a chilli sauce made from chillies, ginger, garlic, onion, tomatoes, lemongrass and sweet red peppers. served with soba noodles.

Som sagt, brukar variera nr jag r dr fr att prova ngot nytt, men deras Seafood Ramen r nog den rtt jag tit flest gnger.

Knns som de kan vara lite roliga godbitar p den menyn, ska studerar ngra av de andra lnders meny och f en strre uppfattning om vad dom har!
Citera
2010-09-29, 10:01
Medlem
PolskProfets avatar
Aldrig sett eller hrt talats om. Mste kollas in.
Citera
2010-09-29, 14:37
Medlem
Apppes avatar
Kommer nog bli bra, Tycker Stockholm saknar denna typ av restauranger
Citera
2010-09-29, 15:23
Medlem
xallos avatar
Kkar ofta lunch p wagamama i Harvey Nicks kllare nr jag r i London.
Mlsttningen r att de skall ppna flera inom ett par r, jag var sjlv i kontakt med Wagamama fr franchise i Sverige ett par r tillbaka, d sket det sig eftersom de sker fretag med vana att driva restaurangkedjor...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in