2010-09-28, 09:13
Medlem
MasterDevils avatar
Jag har köpt en Samsung Galaxy Spica
Men lyckas inte få svenskt tangentbord.
hur ska man göra?

// Marcus
Citera
2010-10-04, 12:24
Medlem
Hej skulle verkligen behöva någons hjälp. Ligger lite risigt till.

Jag undrar om man kan radera ett samtal från telefonboken, eller måste man radera alla ?

För vill bara radera ett samtal jag ringt men sen när jag trýcker på radera så säger den alla? Hur gör man för att bara radera just det samtalet man vill ?
Citera
2010-10-04, 16:11
Medlem
installera en tredjeparts tangentbordsapp

en av de mer populära i Sverige är ScandinavianKeyboard (finns på market)

själv föredrar jag HTC_IME (som är taget från HTC's sense). den finns inte på market (ladda hem via internet och installera med Appinstaller)

edit: när du installerat appen måste du gå in i Inställningar och aktivera tangentbordet. sedan gå till valfri textinmatningsruta, trycka fingret på rutan och välja Input > Scandinavian
Citera
2010-10-18, 19:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nibbolu
installera en tredjeparts tangentbordsapp

en av de mer populära i Sverige är ScandinavianKeyboard (finns på market)

själv föredrar jag HTC_IME (som är taget från HTC's sense). den finns inte på market (ladda hem via internet och installera med Appinstaller)

edit: när du installerat appen måste du gå in i Inställningar och aktivera tangentbordet. sedan gå till valfri textinmatningsruta, trycka fingret på rutan och välja Input > Scandinavian
nu har jag laddat ner och installerat Scandinavian Keyboard, men hur ska jag göra för att använda det ?
Senast redigerad av walkingonair 2010-10-18 kl. 19:34.
Citera
2010-10-19, 15:17
Medlem
gå in på Nationella Inställningar för att aktivera det

sen måste du gå in i en textruta (t.ex där du skriver SMS), hålla fingret nedtryckt och gå in på Inmatnings inställningar. kommer inte ihåg exakt hur det ser ut, men du hittar nog
Citera
2010-11-08, 21:49
Medlem
MasterDevils avatar
Nu har ja fått det att funka har vare utan internet så har vare lite Offline,
nu har ja stött på ett annat problem,

jag köpte min telefon begagnad (så klart)
Så har ja gjort så att ja har ett "tecken" som knapplås å nu när flickvännen försökte låsa upp mobilen så blev den helt låst.
står att man måste skriva i sin Gmail konto å hur gör ja göra att få ett sånt till mobilen? (gamla ägarens mailadress står där) hur ska ja veta vad hon hade för lösen?

Kan man göra på nå bra sätt ?..

Tack på förhand.

// marcus
Citera
2010-11-09, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MasterDevil
Nu har ja fått det att funka har vare utan internet så har vare lite Offline,
nu har ja stött på ett annat problem,

jag köpte min telefon begagnad (så klart)
Så har ja gjort så att ja har ett "tecken" som knapplås å nu när flickvännen försökte låsa upp mobilen så blev den helt låst.
står att man måste skriva i sin Gmail konto å hur gör ja göra att få ett sånt till mobilen? (gamla ägarens mailadress står där) hur ska ja veta vad hon hade för lösen?

Kan man göra på nå bra sätt ?..

Tack på förhand.

// marcus

hmm, nu är det nog lite sent. ett Google konto kan du skapa genom att gå in på http://mail.google.com

är du säker på att du inte har ett redan? telefonen måste vara kopplad till it GMAIL konto för att fungera - har du använt förra ägarens konto hela tiden?

i värsta fall får du nollställa telefonen (tror det ar Vol- knappen, kameraknappen och Power knappen samtidigt)
Citera
2010-11-11, 21:51
Medlem
MasterDevils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibbolu
hmm, nu är det nog lite sent. ett Google konto kan du skapa genom att gå in på http://mail.google.com

är du säker på att du inte har ett redan? telefonen måste vara kopplad till it GMAIL konto för att fungera - har du använt förra ägarens konto hela tiden?

i värsta fall får du nollställa telefonen (tror det ar Vol- knappen, kameraknappen och Power knappen samtidigt)

nej jag har inge gmail konto, de står att telefonen till hör (gamla ägarens gmail)
testade noll ställa vol - , kameraknappen , powerknappen, men de funkade inte
tyvär
eller ska man trycka i någon speciell ordning?

tack på förhand
// marcus
Citera
2010-11-12, 00:45
Medlem
kommer du åt nummerinmatningen? t.ex för att ringa nödsamtal?

prova slå *2767*3855# [Ring]
Citera
2010-11-15, 20:54
Medlem
MasterDevils avatar
Testade de med.
men står

"Smtalet kopplades inte,
*2767*3855# är inte ett summer för nödsituvationer "
Citera
2010-11-16, 11:14
Medlem