Citat:
Ursprungligen postat av Ärlig
Har ett tag gtt och velat p om jag ska bli vegetarian eller inte, men jag vet inte om min ekonomi tillter det. Har hrt att det kan bli dyrare med all sojaersttning och diverse annat. Grnsaker r ju inget vidare dyrt, men det kan man ju inte enbart ta. :P Lste nyss trden "LAga mat till en vegetarian" och fann en hel del goda recept.

Vegetarisk lasagne r bland det godaste som finns. Dessutom s ter jag oftast lite mer enklare rtter eftersom jag nyss skaffat eget boende och vill oftast ha ltt/snabbare mat.
Har varit vegetarian rtt lnge, och min matbudget r ungefr 60% av mina ktttande vnners. Men s gr jag mycket sjlv ocks; bltlgger egna bnor, groddar o s v. Gillar inte kttersttning (quorn, sojakorv et cetera); antingen smakar det ktt eller har det samma konsistens som ktt.
Mitt rd r att kka vegetariskt ngon/ ngra dagar i veckan; bara skra ned p ktt och fisk. P s vis ser du ju om du gillar det... det r ingen som har sagt att man mste bli veggare p heltid

Risken r dessutom strre att man slpper vegetariangrejen helt om man tror att det r allt eller inget som gller.
Lycka till!