Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2010-09-28, 02:54
  #25
Medlem
Gicka666s avatar
Men nu ska vi se hur jag tänkt göra..

Jag har ett oöppnat paket av kuvärt som jag tar av, paketet är minst 4 år gammalt, och likaså är frimärkena jag kommer använda (även dessa oanvända). Tar allting med handskar för att vara på säkra sidan.

Skriver allt jag vill ha ner på pappret i ett större bibliotek i en annan större stad (stad nummer 1 kan vi kalla detta). Skriver även ut mottagarens adress och sådant för att slippa visa min handstil (har en speciell handstil och det syns snabbt att det är min)

Klistrar ihop kuväret och allt med vanligt klister eller Karlssons om så krävs. Åker till en stad som mitt ex vet att jag aldrig varit i och att jag inte har något att göra där, för att posta detta, denna stad ligger även helt åt fel håll än var jag bor. Även denna stad är större. (stad nummer 2).

Jag har samtidigt ett alibi på andra sidan landskapet för att kunna ha bevis på att jag inte varit i stad nummer två.


Något mer jag kan lägga till?
Återigen, inget olagligt, bara det att jag inte vill att två människor ska ses, mest pga hämnd och lite svartsjuka kanske.
Citera
2010-09-28, 02:57
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enstr0m
Läste inte allt du skrev, men det du svarade på hade inte med det jag pratade om att göra.
Jag pratade om hur de går att spåra, inte att de skulle spåra det han hade tänkt att göra för det gör man helt enkelt inte såvida det inte gäller mass inkomst eller fara (knappt det i sverige).

Denna kille är helt grön, no way att dom kommer att spåra detta eller att mottagaren kan göra det. Polisen kan, posten kan men gör det ej.

Jo, jag svarade ju definitivt på det du skrev! Du skulle kanske läst hela mitt inlägg? Det var ju inte så långt direkt.. Och möjligen skulle väl brevet gå att spåra till en viss brevlåda. Vet inte hur det funkar med postens brevsortering, men om alla brev sorteras elektroniskt och de sparar dessa uppgifter en tid och bara har en postsäck per brevlåda eller grupp av brevlådor, varje postsäck är öronmärkt för en viss brevlåda, så kan man ju möjligen spåra brevet till en specifik brevlåda.
Men därifrån till att veta vem som postat det är ju ett astronomiskt långt steg. I klass med omöjligt om man inte avslöjar sig själv genom dna-spår eller annat. Förutsatt att man finns i polisens register då.
Citera
2010-09-28, 03:07
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gicka666
Men nu ska vi se hur jag tänkt göra..

Jag har ett oöppnat paket av kuvärt som jag tar av, paketet är minst 4 år gammalt, och likaså är frimärkena jag kommer använda (även dessa oanvända). Tar allting med handskar för att vara på säkra sidan.

Varför ett oöppnat paket, och varför ska det vara minst 4 år gammalt? Har du någon aning om hur många ställen som säljer identiskt lika kuvert och frimärken? Är ju helt omöjligt att spåra. Kom igen nu!

Citat:
Ursprungligen postat av Gicka666
Skriver allt jag vill ha ner på pappret i ett större bibliotek i en annan större stad (stad nummer 1 kan vi kalla detta). Skriver även ut mottagarens adress och sådant för att slippa visa min handstil (har en speciell handstil och det syns snabbt att det är min)

Du kan väl lika gärna sitta hemma och skriva!

Citat:
Ursprungligen postat av Gicka666
Klistrar ihop kuväret och allt med vanligt klister eller Karlssons om så krävs. Åker till en stad som mitt ex vet att jag aldrig varit i och att jag inte har något att göra där, för att posta detta, denna stad ligger även helt åt fel håll än var jag bor. Även denna stad är större. (stad nummer 2).

Jag har samtidigt ett alibi på andra sidan landskapet för att kunna ha bevis på att jag inte varit i stad nummer två.

Vad spelar det för roll?? Ok om du bor i en liten by, men i en storstad? Alibi känns ju fullständigt idiotiskt att behöva ha för en sådan sak. Hur många andra kan inte ha skickat brevet??
Det som skall bevisas i så fall är ju att du faktiskt har skickat brevet, det finns ju ingen som helst anledning att behöva bevisa sin oskuld.

Citat:
Ursprungligen postat av Gicka666
Något mer jag kan lägga till?
Återigen, inget olagligt, bara det att jag inte vill att två människor ska ses, mest pga hämnd och lite svartsjuka kanske.

Kan väl kanske klassas som ofredande eller något, alltså olagligt..
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback