2010-11-07, 22:04
Medlem
Lilabanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jellesi
Ni som åker hit, ska ni ta några droger? Kan rekommendera en klubb som heter Rheingold och ligger vid centralstationen för att scora isf...
Hoppas ni får skoj ni som ska dit! Jag var där på sw nyår 07/08, skoj att ha sett men skulle inte göra om det!!

Varför skulle du inte göra om det?
Citera
2010-11-09, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SMRSMRSMR
Deluxe fungerade som så att man får tillgång till ett "utrymme" längst upp i arenan som är inglasat. Det är som en liten nattklubb där kan man säga. Med egna barer, toaletter och så. Det finns inte direkt några bord att sitta runt och kröka som jag tror du är ute efter. Utan mest höga bord som man kan stå vid osv och soffor och så utan bord.

Det var också särskilda DJ:s där inne, typ lokala hjältar, hehe. Så man hör inte ljudet från stora golvet när man är där inne. Då fick man gå ut på läktaren. Jag tyckte det var rätt soft i början att hänga där inne och gå ut på läktaren och titta mellan 22:00-00:00. Men efter att vi skålat in tolvslaget så körde vi non-stop nere på stora golvet.

Angående de VIP-borden jag menade så är de placerade liksom på stora dansgolvet. Som stora podium med soffor/bord. Och där kostar det alltså 70 000 kronor (eller nåt sånt) per bord. Och har ingenting med deluxe-biljetterna att göra.

Hoppas du förstod något av min förklaring!

Edit: Man fick även gå i en annan smidigare kö, egna garderobslockers/garanterad garderobslocker. Sen skulle man få ta del av någon slags buffé med plockmat. Var dock ingenting jag såg skymten av. Hörde sen efteråt att det hade funnits men att den tog slut typ 23:00 eller liknande.

Okok. Låter som regular is the shit... Dock låter inte 70.000kr allt för farligt för Exclusive.. Skulle jag kunna tänka mig någon gång. Man måste ju vara minimum 10 personer ändå så.
Tack för svaret
Citera
2010-11-09, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hybridad
ÖYY! Jag, flickvännen och några polare ska också sticka dit under nyår! Någon som kan ge namnet på något vandrarhem/hotell. Spelar ingen roll hur det ser ut, risken att sömnen blir utesluten är STOOOR! HÖHÖ!

Boka genom hotels.com

Det gjorde jag och priserna är bra för tillfället.. För runt 1000 lappen får du ett fräscht hotell i centrum.

Vi bor på Dusseldorf Mitte hotell. 3-stjärnigt och 800m från centrum. betalar 1200kr för ett dubbelrum i tre nätter. Kanonbra =)
Citera
2010-11-15, 01:02
Medlem
satt å kollade på flygbiljetter, ryanair har bra priser men man e framme 23.30!
e d nån som vet hur långt tid det tar å åka från flygplatsen till centrum?
ville fråga en sak till! om man köper biljetten där hotell ingår (travel package) har man rummet kvar då även om man är framme sådär sent??
Citera
2010-11-15, 01:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jeffx0
satt å kollade på flygbiljetter, ryanair har bra priser men man e framme 23.30!
e d nån som vet hur långt tid det tar å åka från flygplatsen till centrum?
ville fråga en sak till! om man köper biljetten där hotell ingår (travel package) har man rummet kvar då även om man är framme sådär sent??
Ja men vet du hur mycket travel package kostar? Den är skitdyr vad jag vet än sålänge. Annars är det bara att ta ett flyg som kommer dit under dagen vänta ett par timmar är värt ju, sitta på en pub eller något dyliknande.
Citera
2010-11-15, 23:36
Medlem
kimmelimms avatar
Jag och en polare funderar på att dra ner under nyår för första gången så har lite frågor alltså.

Deluxbiljet har jag hört att det ska vara gratis dricka på, stämmer det?

Hur fungerar det med vanlig biljet med drickan och så?

Hur värt är det med en delux iställer för vanlig biljet?

Vad ligger priser på hotel och flyg på ett ungefär?

Vore grymt om ni kunde svara på några frågor.
Citera
2010-11-16, 13:21
Medlem
Sens4tions avatar
Behöver tips på vart man kan bo i närheten av arenan?
max 15 min gångavstånd,helst en 3 stjärnig hotel med bra pris eftersom vi ska bara sova där i några timmar tänkte vi
sen undrar jag om det finns ett annat flygbolag förutom Ryanair som är billigt att åka med?
Citera
2010-11-16, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kimmelimm
Jag och en polare funderar på att dra ner under nyår för första gången så har lite frågor alltså.

Deluxbiljet har jag hört att det ska vara gratis dricka på, stämmer det?

Hur fungerar det med vanlig biljet med drickan och så?

Hur värt är det med en delux iställer för vanlig biljet?

Vad ligger priser på hotel och flyg på ett ungefär?

Vore grymt om ni kunde svara på några frågor.

Läs tråden från början, vi har diskuterat precis dom frågorna du ställde.
Citera
2010-11-16, 15:58
Medlem
kimmelimms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwertyisc
Läs tråden från början, vi har diskuterat precis dom frågorna du ställde.

Men hur fungerar det med dricka på vanlig biljet? Är det barer lite överallt bara?

Vad fick du betala för flyg+hotel?
Citera
2010-11-16, 22:18
Medlem
Någon som vet något annat sätt/ställe man kan fixa droger på förutom klubben "Rheingold"? Kan vara skönt med lite olika alternativ.
Citera
2010-11-16, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kimmelimm
Men hur fungerar det med dricka på vanlig biljet? Är det barer lite överallt bara?

Vad fick du betala för flyg+hotel?

Det finns barer runt om hela dansgolvet & matställen osv. Jag betalade 2150kr för flyg och 3 nätter på 3 stjärnigt centralt hotell (Dubbelrum)
Citera
2010-11-17, 16:12
Bannlyst
Själv tar man båten till Lubeck och därefter buss till dusseldorf, är där kl 15-16.00 under 31a dec så det är bara att vänta några timmar, sätta sig på en restaurang käka gå runt lite. Sedan är det att festa. Och bussen går på morgonen 1a januari till lubeck och där tar jag båten tillbaka till min hemstad(Malmö). Perfa och jättebilligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in