2010-10-05, 17:50
Medlem
Edit; ser nu att nyårsafton i år infaller på en fredag så blir till att åka ner Onsdag - Lördag istället.

Förra året vi var ute på var vi inte på överdrivet många ställen. Nere vid gamla stan ligger ju en del nattklubbar... Har redan glömt det mesta dock Vill minnas att vi var på ett ställe som heter Anaconda och det är det enda jag kommer ihåg namnet på, bra drag vart det där i alla fall.. Gled in på några olika klubbar som man inte minns namnet på... Vakterna där nere är väldigt strikta när det gäller klädseln... Var en del ställen vi inte kom in på för att min polare hade på sig sneakers och en t shirt... så gärna en skjorta & kavaj så är det nog inga problem. Har ingen koll på hur aktivt nattlivet är på onsdag & torsdag då vi endast var ute på fredagen, dvs dagen innan Sensation. Sen skadar det aldrig att gå in med lite damer när man ska in på de "flotta" ställena. Att komma fem killar som verkar vara vilsna turister släpper dom sällan in jämfört med Sverige. Förstod ganska snabbt att det gäller att vara kylig och rutinerad då det kommer till att gå in på de stora klubbarna, agera precis som att det är givet att dom ska släppa in dig.

Har nu också kollat en del efter flyg men har haft svårt att hitta direktflyg vid dessa datum.. Förra året flög vi direkt med RyanAir för cirkus 2000kr.. Men mellanlanda är inte hela världen heller isåfall. KLM är ett flygbolag som jag har bra erfarenheter ifrån.
Citera
2010-10-06, 20:00
Medlem
tänkte mjukstarta lite

http://www.youtube.com/watch?v=tmWmt71NHtE
Citera
2010-10-07, 17:23
Bannlyst
Vad flyger alla med för bolag? tänkte nämligen kolla lite flyg nu.
Citera
2010-10-19, 22:15
Medlem
rakapparats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foax

Har du möjlighet att ta dig till Skavsta hade ryanair sköna priser när jag kollade för någon dag sen. Verkar flyga ner varje dag till Düsseldorf.

Har en fråga till er rutinerade Sensationbesökare, är det värt att punga ut mer än det dubbla för deluxe-biljetten?
Citera
2010-10-27, 22:22
Medlem
@Foax

Flyger från Göteborg med Ryanair. biljetten gick på 900kr t/r.

@rakapparat

Har aldrig haft deluxebiljett.. tänkte köpa det detta året men blev inte så efter att jag pratat med flera som har haft deluxebiljett och de sa att det är på golvet det händer, bara stelt att sitta på vip. Men klart, att bli servad och få gratis champagne är inte helt fel.
Citera
2010-10-28, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwertyisc
@Foax
Men klart, att bli servad och få gratis champagne är inte helt fel.

Jag vet inte om de ändrat i år, men jag hade Deluxe-biljett förra året, och du får inte gratis champagne. Den får du pröjsa för.

Du kanske blandat ihop med VIP-hyllorna. Det kostar typ 70 000 svenska för ett sådant bord (då kan man vara tio pers vid det bordet). Och man får typ ett helrör vodka och två flaskor champagne för den pengen. Det vill säga, 10 minuters krök. Så blir nog ganska mycket mer pengar än de där 70. Då hänger det dock brudar upp och ner i ljuskronor och serverar champagnen.

Jag körde regular i somras i Amsterdam och tycker inte Deluxe är värt dubbla priset även om det var lite smidigare möjligtvis. Dock behöver man ju inte bry sig om lockers och sånt på sommaren.
Citera
2010-10-29, 00:10
Medlem
@SMRSMRSMR

Okejokej.. Jag är lite konfunderad angående det här med Deluxe och vad det innebär egentligen. Framgår inte så tydligt på hemsidan. Får man ett bord på VIP-läktaren eller innebär deluxe bara tillgång dit? Jag har också kört regular de senaste gångerna och jag tror det passar mig bäst.. Det är ju på golvet allt händer =) Enda jag kan tänka mig gott med ett VIP-bord är att man kan faktiskt kan sitta ner vid ett riktigt bord och kröka lite mellan varven. Man vill ju inte sitta på läktaren och kröka...
Citera
2010-10-29, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwertyisc
@SMRSMRSMR

Okejokej.. Jag är lite konfunderad angående det här med Deluxe och vad det innebär egentligen. Framgår inte så tydligt på hemsidan. Får man ett bord på VIP-läktaren eller innebär deluxe bara tillgång dit? Jag har också kört regular de senaste gångerna och jag tror det passar mig bäst.. Det är ju på golvet allt händer =) Enda jag kan tänka mig gott med ett VIP-bord är att man kan faktiskt kan sitta ner vid ett riktigt bord och kröka lite mellan varven. Man vill ju inte sitta på läktaren och kröka...

Deluxe fungerade som så att man får tillgång till ett "utrymme" längst upp i arenan som är inglasat. Det är som en liten nattklubb där kan man säga. Med egna barer, toaletter och så. Det finns inte direkt några bord att sitta runt och kröka som jag tror du är ute efter. Utan mest höga bord som man kan stå vid osv och soffor och så utan bord.

Det var också särskilda DJ:s där inne, typ lokala hjältar, hehe. Så man hör inte ljudet från stora golvet när man är där inne. Då fick man gå ut på läktaren. Jag tyckte det var rätt soft i början att hänga där inne och gå ut på läktaren och titta mellan 22:00-00:00. Men efter att vi skålat in tolvslaget så körde vi non-stop nere på stora golvet.

Angående de VIP-borden jag menade så är de placerade liksom på stora dansgolvet. Som stora podium med soffor/bord. Och där kostar det alltså 70 000 kronor (eller nåt sånt) per bord. Och har ingenting med deluxe-biljetterna att göra.

Hoppas du förstod något av min förklaring!

Edit: Man fick även gå i en annan smidigare kö, egna garderobslockers/garanterad garderobslocker. Sen skulle man få ta del av någon slags buffé med plockmat. Var dock ingenting jag såg skymten av. Hörde sen efteråt att det hade funnits men att den tog slut typ 23:00 eller liknande.
Senast redigerad av SMRSMRSMR 2010-10-29 kl. 09:05.
Citera
2010-10-30, 15:36
Medlem
alpha536s avatar
Planerat att åka dit med ett gäng polare på 3-4 st. Problemet är.. inte säkert jag får ledigt från jobbet. Får jag inte.. säger jag fan upp mig!

Något förslag på bra närliggande hotell?
Citera
2010-10-31, 12:08
Medlem
jellesis avatar
Ni som åker hit, ska ni ta några droger? Kan rekommendera en klubb som heter Rheingold och ligger vid centralstationen för att scora isf...
Hoppas ni får skoj ni som ska dit! Jag var där på sw nyår 07/08, skoj att ha sett men skulle inte göra om det!!
Citera
2010-11-02, 11:08
Medlem
ÖYY! Jag, flickvännen och några polare ska också sticka dit under nyår! Någon som kan ge namnet på något vandrarhem/hotell. Spelar ingen roll hur det ser ut, risken att sömnen blir utesluten är STOOOR! HÖHÖ!
Citera
2010-11-06, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Foax

28e dec från Arlanda med KLM.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in