• 1
  • 2
2010-09-27, 18:09
Medlem
Hatreds avatar
Hejsan 21 bast, jobbat i 1,5 år fast inkomst bla bla. Men det är ju ingen bank som vill bevilja mig 20.000 Några tipps på en bank som kanske är lite enklare eller så? räntan behöver ju inte vara onödigt stor
Citera
2010-09-27, 18:20
Bannlyst
Har du en bra anledning till ditt lån?

Om du har det så borde du väl få beviljat ett lån?

Annars får du ta sms-lån () eller fixa ett mastercard med 20k i kredit!

EDIT:
om du har en bra anledning BORDE du få lån såklart, inte "borde inte" få lån!
Senast redigerad av Truce- 2010-09-27 kl. 18:34.
Citera
2010-09-27, 18:22
Medlem
locomotions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hatred
Hejsan 21 bast, jobbat i 1,5 år fast inkomst bla bla. Men det är ju ingen bank som vill bevilja mig 20.000 Några tipps på en bank som kanske är lite enklare eller så? räntan behöver ju inte vara onödigt stor
typ bluestep eller?
Citera
2010-09-27, 18:24
Medlem
kringlarn87s avatar
Borde ju inte vara några problem men vet inte.
Troligen har du pratat med fel person på banken.

Fick själv inte kredit på runt 20-30k trots sparkonto på 300k+ hos den banken.
Han sa rakt ut, ingen fast inkomst inge kredit trots det var under 10% av pengarna jag hade liggandes.

Annan bank vad absolut inga problem.
Citera
2010-09-27, 18:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kringlarn87
Borde ju inte vara några problem men vet inte.
Troligen har du pratat med fel person på banken.

Fick själv inte kredit på runt 20-30k trots sparkonto på 300k+ hos den banken.
Han sa rakt ut, ingen fast inkomst inge kredit trots det var under 10% av pengarna jag hade liggandes.

Annan bank vad absolut inga problem.

Jag hade ingen fast inkomst förutom mitt studielån, men jag fick ett mastercard med 15k i krediter på typ 10min.

Men jag antar att du vill ha 20k i en klumpsumma som lån, inte ta ut 20k i uttagsautomater, räntan skiljer ju säkert endel också..
Citera
2010-09-27, 18:37
Medlem
Hatreds avatar
Har som sagt haft fast inkomst i 1,5 år, pratat med olika banker och dom tar bara kredit upplysning och vill inge ge mig då jag inte jobbat i 3 år bla bla... :/ bluestepp gäller bara bostadslån eller befintliga lån ( har kollat )
Citera
2010-09-27, 18:42
Medlem
Har du någon betalningsanmärkning sen tidigare? Vad ska du ha pengarna till?? Borgensman?

Det låter riktigt märkligt men det är klart, kan du inte motivera vad du ska ha pengarna till eller ser ut som en luffare får du inget lån? Annars ska det absolut inte vara något problem om du har fast inkomst.
Citera
2010-09-27, 19:05
Medlem
Hatreds avatar
ska ha pengarna till en ny bil. Inga anmärkningar, tänkte betala av lånet på 36 månader (3 år)
Citera
2010-09-27, 19:07
Medlem
Spritzys avatar
Låna bara till hus och/eller bil. Att låna till annat förstör bara för dig.
Citera
2010-09-27, 19:16
Medlem
Hatreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spritzy
Låna bara till hus och/eller bil. Att låna till annat förstör bara för dig.

Det är bil, dock privat köp och ej bilhandlare
Citera
2010-09-27, 19:29
Medlem
SparkMans avatar
Hur mycket har du möjlighet att lägga undan varje månad om du avstår från nöjen och andra onödiga utgifter? Vad har du för inkomst och vad är dina viktigaste/största utgifter?

20.000 kr är inte så mycket pengar om man har ett hyfsat välbetalt jobb (såvida man inte festar upp alla pengarna första helgen eller köper massa xbox/ps3 spel)
Citera
2010-09-27, 19:50
Medlem
Hatreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SparkMan
Hur mycket har du möjlighet att lägga undan varje månad om du avstår från nöjen och andra onödiga utgifter? Vad har du för inkomst och vad är dina viktigaste/största utgifter?

20.000 kr är inte så mycket pengar om man har ett hyfsat välbetalt jobb (såvida man inte festar upp alla pengarna första helgen eller köper massa xbox/ps3 spel)

Har ca efter allt beräknat nöjje utgifter osv, ca 1000kr att spara vara månad, Amorterar även 2000kr varje månad så jag har fast sparande. Har inte lust att vänta 20 månader
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in