2010-09-27, 12:06
Medlem
whiplashstalkers avatar
Har lagt in senaste 4.1 i min iPhone 3g (inte 3gs). Men 2 gånger har den bara dött utan att varna att den har dåligt batteri. Den skall ju varna vid 20% och vid 10%. Men det händer inte. Nu idag va det 2a gången det hände. Satt och lyssna på en live konsert jag lagt in. Det drar ju lite mer då det är video. Men jag bara lyssnade med slutna ögon och njöt.

Batteriet va ca halvt fullt. Och jag tänkte lyssna tills den varnade första gången. Dvs vid 20%. Men det kom aldrig. Istället så dog den bara. Jag tryckte på power knappen och den visar ett batteri där det röda i botten på batteriet blinkade och en ström symbol. Sen slockna den igen.

Är det en bugg jag hittat? Eller har batteriet bara börjat ge sig nu? Den håller i princip lika länge som innan.
Citera
2010-09-27, 12:38
Medlem
Davideks avatar
den kanske är inställd på att den inte ska störa med varningar när du arbetar med den. vet att min kompis har så, fråga inte hur.
Citera
2010-09-27, 12:43
Medlem
Testa google
Citera
2010-09-27, 12:45
Medlem
whiplashstalkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Davidek
den kanske är inställd på att den inte ska störa med varningar när du arbetar med den. vet att min kompis har så, fråga inte hur.

Har inte ställt om den. Och den varnar när man arbetar med det. Ex: ute på bla youtube så stannar videon och ett meddelande syns.
Citera
2010-09-27, 12:47
Bannlyst
Är det inte så att varningen ploppar upp ljudlöst då, eftersom du kollar på film? Den förutsätter kanske att du faktiskt kollar på skärmen och ser den komma upp isf.
Citera
2010-09-27, 12:51
Medlem
whiplashstalkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Davey
Är det inte så att varningen ploppar upp ljudlöst då, eftersom du kollar på film? Den förutsätter kanske att du faktiskt kollar på skärmen och ser den komma upp isf.

Nej innan har alltid ljudet stannat upp tills jag klickar bort varningsbilden. Och jag rörde inte telefonen. Ljudet lät sen bara slutade det. Då trodde jag den va på 20% men när jag titta så va bilden svart. Och fick ingen respons varken genom att trycka på home eller power knappen lätt. Höll då in powerknappen och fick denna bild: http://km.support.apple.com/library/...6/HT1476_2.jpg
Citera
2010-09-28, 23:03
Medlem
whiplashstalkers avatar
Nu i kväll så varnade den precis som den skulle.

Jävla random iPhone skit.

Så här skall det alltid se ut: http://i54.tinypic.com/2w3x0ys.png
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in